Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-20, 23:32
  #601
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidolon
Killen som sköter servern hade inte märkt något, han satt och spelade Freelancer. Hans internet har dött, men han försöker starta allt nu.

haha @ honom
Citera
2007-05-20, 23:35
  #602
Medlem
Hmm installerade nyss TBC å nu har jag version 2.0.0.6080 installerat, men det finns inga patcher från den till 2.0.12, så hur fasen ska jag gå tillväga för att kunna få den versionen?
Citera
2007-05-20, 23:38
  #603
Medlem
Stingerays avatar
Har själv både kört o haft en privat server på wow , om man fastnar för spelet så är 120:-/månaden definitivt värt det.
Det är så mkt buggar o saker som inte funkar på privatservers hur bra ratings dom än har tyvärr.
Men såklart prova o känna på lite om man tycker de e skoj osv så

Men lira sen äkta vara Där alla quest lines o buffs etc funkar GL HF
Citera
2007-05-20, 23:52
  #604
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stingeray
Har själv både kört o haft en privat server på wow , om man fastnar för spelet så är 120:-/månaden definitivt värt det.
Det är så mkt buggar o saker som inte funkar på privatservers hur bra ratings dom än har tyvärr.
Men såklart prova o känna på lite om man tycker de e skoj osv så

Men lira sen äkta vara Där alla quest lines o buffs etc funkar GL HF

Själv startade jag på privatserver precis efter Europareleasen av WoW. När jag tröttnade på allt skit (buggar, fuskande spelare etc) drog jag med mig ett tiotal av polarna som jag hade fått på den servern och började lira på Blizz. Efter närmare ett år på Blizz tröttnade jag dock på Blizz också, och här är jag nu: tillbaka på privatservrar Nu för tiden, med MangoS, är de mycket bättre än förr i tiden när allt kördes på WoW-EMU. Fortfarande sämre än Blizz så klart, men hey - it's free!
Citera
2007-05-21, 00:03
  #605
Medlem
Stingerays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidolon
Själv startade jag på privatserver precis efter Europareleasen av WoW. När jag tröttnade på allt skit (buggar, fuskande spelare etc) drog jag med mig ett tiotal av polarna som jag hade fått på den servern och började lira på Blizz. Efter närmare ett år på Blizz tröttnade jag dock på Blizz också, och här är jag nu: tillbaka på privatservrar Nu för tiden, med MangoS, är de mycket bättre än förr i tiden när allt kördes på WoW-EMU. Fortfarande sämre än Blizz så klart, men hey - it's free!



Mjo , när man börja lira på blizz så trodde man nog aldrig att man skulle sluta , sorgligt o se hur mkt tid man spenderat me de där spelet ^^ haha men likförbannat lirar ja än Så privatservers har blivit bättre menar du ? Förvisso va de väll nästan 2 år sen ja satt på privatservers , o då vare inte alls skoj o lira , tror de va 5 instancer som funka ungefär men som sagt gratis e gott
Citera
2007-05-21, 00:13
  #606
Medlem
Eidolons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stingeray
Mjo , när man börja lira på blizz så trodde man nog aldrig att man skulle sluta , sorgligt o se hur mkt tid man spenderat me de där spelet ^^ haha men likförbannat lirar ja än Så privatservers har blivit bättre menar du ? Förvisso va de väll nästan 2 år sen ja satt på privatservers , o då vare inte alls skoj o lira , tror de va 5 instancer som funka ungefär men som sagt gratis e gott

Det är ändå rätt skönt att kunna falla tillbaka på en privatserver när man inte vill spela på Blizz. Den emulator som de flesta använder sig av idag, MangoS, slår den tidigare WoW-EMU med hästlängder, men självklart är det fortfarande inte särskilt bra jämfört med Blizzards servrar. Om en klåfingrig admin får för sig att flumma runt i databaserna för emulatorn, vilket händer ganska ofta, kan det dock få rätt så ödesdigra resultat (övergiven server).
Citera
2007-05-21, 00:15
  #607
Medlem
KillLovelyPonys avatar
nu verkar den ha flippat ut och raderat min karaktär :S
Citera
2007-05-21, 00:15
  #608
Medlem
Rallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rausner
Hmm installerade nyss TBC å nu har jag version 2.0.0.6080 installerat, men det finns inga patcher från den till 2.0.12, så hur fasen ska jag gå tillväga för att kunna få den versionen?
Logga in på Blizzards vanliga servrar - du behöver inte ha ett aktivt eller ens ett riktigt account för att göra det - så kommer det att komma upp en automatisk nedladning
Citera
2007-05-21, 00:19
  #609
Medlem
KillLovelyPonys avatar
va i helvete.. min karaktär försvann
Citera
2007-05-21, 00:20
  #610
Medlem
Eidolons avatar
Servern är uppe igen, men det verkar som om en hel del characters har gått och gömt sig, bl.a. mina och KillLovelyPonys. Vissa har dock sina chars kvar. Skumt det där, men det kommer nog att lösas snabbt.
Citera
2007-05-21, 00:22
  #611
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidolon
Servern är uppe igen, men det verkar som om en hel del characters har gått och gömt sig, bl.a. mina och KillLovelyPonys. Vissa har dock sina chars kvar. Skumt det där, men det kommer nog att lösas snabbt.


jag hoppas det
Citera
2007-05-21, 01:12
  #612
Medlem
Eidolons avatar
Baah, databasen kraschade. Kommer återställas till hur det var vid midnatt fredag/lördag. Allt som har hänt sedan dess är alltså förlorat. Privatservrar kommer tyvärr alltid att vara privatservrar, sånt här händer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback