2016-12-17, 21:09
Medlem
krillos avatar
Jag tror du inte får guldet alls

Som du säger från level 1 och elysium säljer inte guld så låter som scam eller fel info.
Citera
2016-12-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillo
Jag tror du inte får guldet alls

Som du säger från level 1 och elysium säljer inte guld så låter som scam eller fel info.

Ja ifall på fresh server för till kronos2 blev jag inte lurad från den sidan ifall och vettiga priser. Något som inte stämmer nu ifall lol
Citera
2016-12-17, 21:28
Medlem
Jackxasss avatar
EDIT: läste fel. nevermind
Senast redigerad av Jackxass 2016-12-17 kl. 21:32.
Citera
2016-12-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackxass
EDIT: läste fel. nevermind

Är lungt. Menade ifall "Elysium PvP is the fresh new realm running on the Nostalrius core. Gold will be available upon launch." btw om jag är warlock måste jag betala 10 guld för att kunna använda mounten som är gratis? Eller får den också gratis?
Citera
2016-12-17, 21:52
Medlem
MuseMusses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
Ja ifall på fresh server för till kronos2 blev jag inte lurad från den sidan ifall och vettiga priser. Något som inte stämmer nu ifall lol

Du får givetvis inte guldet förens en vecka minst, och just eftersom du förbeställer kostar det så sjukt mycket, sen är 50g väldigt mycket värt ~1 vecka in på servern.

Guldsäljarna turas om att aoe farma på magen 24/7 för att få den så hög lvl som möjligt så snabbt som möjligt, därav det snabba guldet.

Skulle inte oroa mig över att bli scammad, dom är professionella.
Citera
2016-12-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuseMusse
Du får givetvis inte guldet förens en vecka minst, och just eftersom du förbeställer kostar det så sjukt mycket, sen är 50g väldigt mycket värt ~1 vecka in på servern.

Guldsäljarna turas om att aoe farma på magen 24/7 för att få den så hög lvl som möjligt så snabbt som möjligt, därav det snabba guldet.

Skulle inte oroa mig över att bli scammad, dom är professionella.

Är nog som du säger men första steget för dem själva är ju att lvla en gubbe tillräckligt hög för att kunna hitta ett bra ställe att aoe farma på som ger mycket prngar vilket jag har svårt att se på låg lvl alternativt försöker de komma till 60 inom 1 vecka men de måste själva ha råd med egen mount på lvl 40 också. Ju högre lvl desto större chans på något bra drop som också kan säljas på AH men ja dyrt även på den nost som kommit tillbaka nu idag där de redan finns en massa lvl 60
Citera
2016-12-17, 22:04
Medlem
Citat:
Haha ja de är helt sjukt! Ingen kommer köpa det. De enda jag skulle kunna inskaffa guld för genom att köpa är till lvl 40 mount vilket jag gjorde på kronos2 ser inget dåligt med det egentligen för när riktiga Vanilla wow kom ut så var de såå segt med pengar till mount okej de kanske är charmen med spelet som vissa säger men väljer hellre paladin eller warlock så man slipper jaga pengar för mount och istället bara kan fokusera på lvl och professions. Pratar alltså om sin första karraktär på ny server när man är lvl 60 kan man bara skicka över pengar till sina andra karraktärer. Skulle dock aldrig köpa 100 guld för såna summor haha. Är de nost själva som säljer guldet om man lägger en beställning på fresh server precis vid starten. lol

Haha intressant, men jag undrar verkligen om det finns folk som betalar dessa priser? Annars hade dem väl inte haft det upp ens men ändå
Citera
2016-12-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zephzpr
Haha intressant, men jag undrar verkligen om det finns folk som betalar dessa priser? Annars hade dem väl inte haft det upp ens men ändå

Ja förmodligen tror jag merparten som har mount på lvl 40 vid fresh server har köpt guld nu pratar jag alltså de som blir lvl 40 1-2 veckor in på nya servern (undantag warlock och paladin) så dyrt att köpa alla spells till sin gubbe i Vanilla och sen är de inget som kan säljas för mycket guld på AH just för att folk inte har pengar i början. Bra business att sälja guld vid fresh server om man nu kan trixen och vet hur man från lvl 1 snabbt kan få ihop guld. Jag kommer ifall köra warlock eller paladin för att ha roligt när jag spelar och inte behöva sova dåligt om natten för att inte ha mount lol.
Citera
2016-12-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ja förmodligen tror jag merparten som har mount på lvl 40 vid fresh server har köpt guld nu pratar jag alltså de som blir lvl 40 1-2 veckor in på nya servern (undantag warlock och paladin) så dyrt att köpa alla spells till sin gubbe i Vanilla och sen är de inget som kan säljas för mycket guld på AH just för att folk inte har pengar i början. Bra business att sälja guld vid fresh server om man nu kan trixen och vet hur man från lvl 1 snabbt kan få ihop guld. Jag kommer ifall köra warlock eller paladin för att ha roligt när jag spelar och inte behöva sova dåligt om natten för att inte ha mount lol.

Haha okej, ja jag har då inte kört private server på många år så har glömt bort lite när det gäller hur svårt det är att fixa guld
Citera
2016-12-17, 22:25
Medlem
Citat:
Haha okej, ja jag har då inte kört private server på många år så har glömt bort lite när det gäller hur svårt det är att fixa guld

Tycker fixa guld i Vanilla är ett helvete vid första gubben på ny server. När jag gjorde en hunter på alliance (kronos) fick jag 1 guld av en snubbe där plus 3 St 14 slots bag är lvl 23 nu har ca 11 guld har då 150 i fiske och 160 skinning 130 mining. 3800 svenska kostar det att få en lvl 60 på fresh server och tar mellan 10-12 dagar (irl dagar) beroende på Karraktär. Jag kommer varken köpa guld eller power-lvl.
Citera
2016-12-17, 22:26
Medlem
Citat:
Tycker fixa guld i Vanilla är ett helvete vid första gubben på ny server. När jag gjorde en hunter på alliance (kronos) fick jag 1 guld av en snubbe där plus 3 St 14 slots bag är lvl 23 nu har ca 11 guld har då 150 i fiske och 160 skinning 130 mining. 3800 svenska kostar det att få en lvl 60 på fresh server och tar mellan 10-12 dagar (irl dagar) beroende på Karraktär. Jag kommer varken köpa guld eller power-lvl.

Haha jäklar, så folk köper också gubbar på denna server, tråkigt.... levlandet är ju en del av nostalgin tills att t.ex jag kommer tillbaka och spelar
Citera
2016-12-17, 22:29
Medlem
Citat:
Haha jäklar, så folk köper också gubbar på denna server, tråkigt.... levlandet är ju en del av nostalgin tills att t.ex jag kommer tillbaka och spelar

Kan bara hålla med dig är strax hemma i Stockholm igen och kommer starta upp på alliance inatt. Hoppas de går att spela lite innan man ska sova ifall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in