2017-01-02, 21:51
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Idag är det 1500 i kö till pve servern.
Pve är mycket roligare. Fokus ligger på spelet och inte på att slippa bli gankad av idioter.

1500 är ju lika mycket om inte mer ifall man sätter det i relation till hur många spelare som tillåts totalt på servern jämfört med PvP. Hoppas hoppas på en fresh PvE för jag är inte säker på att jag vill spela på nuvarande PvE.

Mjo det börjar bli lite väl mycket "dålig" PvP för min smak, som sagt har aldrig klagat tidigare och har inte förstått när folk klagat men nu verkar det som att måttet börjar bli rågat för mig med.

Allt är ju inte perfekt på en PvE heller, kommer ju kännas frustrerande att inte kunna döda någon som hinner fram till blomman före mig eller dödar quest mobs det råder brist på.
Citera
2017-01-02, 22:29
Medlem
Nemjungs avatar
PVP servern har ju ballat ur för att Det är mer folk som är aktiva där nu pga "hypen". Alla som loggar in på sina char + nytt folk som lvlar upp, klart som fan att det kommer gankas... Sen att de suger är en annan femma
Kommer ju inte vara så på den nya PVP servern.
Citera
2017-01-03, 16:06
Medlem
Vart laddar man ner spelet och private servern? Hur fixar jag account? Har aldrig spelat world of warcraft förut, måste jag liksom köpa Wow på internet sedan skriva om koder i realmlist för att kunna spela på nostralius?

MVH förvirrad kille
Citera
2017-01-03, 16:49
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skychi
Vart laddar man ner spelet och private servern? Hur fixar jag account? Har aldrig spelat world of warcraft förut, måste jag liksom köpa Wow på internet sedan skriva om koder i realmlist för att kunna spela på nostralius?

MVH förvirrad kille

Det är inte krångligt. Följ dessa 7 enkla steg så är du igång snart beroende på internetuppkoppling (drygt 5GB att tanka hem).

https://elysium-project.org/play
Citera
2017-01-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Det är inte krångligt. Följ dessa 7 enkla steg så är du igång snart beroende på internetuppkoppling (drygt 5GB att tanka hem).

https://elysium-project.org/play

Ja okej, men de ska starta en ny PVP server den 6-7 januari va? Ska de starta någon ny PVE server också?

Tänkte om det är onödigt att börja levla nu på PVE servern om de fixar en ny PVE server (7-8 januari)? Då måste jag ju börja om från Lvl 1? hehe
Citera
2017-01-03, 17:00
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skychi
Ja okej, men de ska starta en ny PVP server den 6-7 januari va? Ska de starta någon ny PVE server också?

Tänkte om det är onödigt att börja levla nu på PVE servern om de fixar en ny PVE server (7-8 januari)? Då måste jag ju börja om från Lvl 1? hehe

På lördag 18.00 startar en ny PvP server som kommer heta Elysium. Har du aldrig spelat WoW tidigare så tycker jag du ska vänta 2 veckor. Kolla läget hur det är i startzonerna efter 2 veckor, är det svårt att levla pga. för mycket folk så vänta några veckor till.

Någon ny PvE har inte bekräftats, blir det en blir den troligen fresh och ja då börjar alla på level 1 så du får börja om.
Citera
2017-01-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
På lördag 18.00 startar en ny PvP server som kommer heta Elysium. Har du aldrig spelat WoW tidigare så tycker jag du ska vänta 2 veckor. Kolla läget hur det är i startzonerna efter 2 veckor, är det svårt att levla pga. för mycket folk så vänta några veckor till.

Någon ny PvE har inte bekräftats, blir det en blir den troligen fresh och ja då börjar alla på level 1 så du får börja om.

Okej, men jag är inte så sugen på att spela PVP, tänkte köra PVE istället. Orolig dock att alla kommer börja spela på Elysium? Är ju tråkigt om PVE servern blir helt död vad tror du? Så vet ej hur jag skall göra, är dock sugen på att spela nu haha
Citera
2017-01-03, 17:42
Medlem
CougheeBrothas avatar
Kommer det finnas en Flashback guild på nya servern?
Citera
2017-01-03, 18:23
Medlem
arneankanns avatar
'Nuu gick det regga sig. Mycket taggad för omstarten och vore kul om vi startade en guild härifrån så man kan spela med varandra även från låg level.

Jag lär spela healer då jag alltid tyckt det var roligast. Osäker vilken klass än bara. Kommer de flesta köra Horde?
Citera
2017-01-03, 18:26
Medlem
wasfuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Kommer det finnas en Flashback guild på nya servern?
Ta en titt här: http://www.flashbackwow.se/forum/
Dom spelade på nostralius innan, vet ej om dom ska börja på den nya servern. Men verkar som att dom tar emot folk iallafall. Mycket trevligt folk, kan rekommendera att ansöka!
Citera
2017-01-03, 19:02
Medlem
CougheeBrothas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
'Nuu gick det regga sig. Mycket taggad för omstarten och vore kul om vi startade en guild härifrån så man kan spela med varandra även från låg level.

Jag lär spela healer då jag alltid tyckt det var roligast. Osäker vilken klass än bara. Kommer de flesta köra Horde?

Alliance för min del.
Citera
2017-01-03, 20:49
Medlem
Värdelöst med flera hundra i kö till PVE server varje kväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in