2014-07-31, 00:25
Medlem
Det finns en "ny" vanilla-server, den öppnade 14 juli. Westfall heter den nya. För närvarande är det lite tunnt med folk så det behövs ett gäng. Gärna några som vill spela Horde.

http://www.dispersion-wow.com/

http://forum.dispersion-wow.com/topic/4221-westfall-realm-official-release-connection-guide-realm-information-qa/
Citera
2014-07-31, 00:43
Medlem
TheGruzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zornman
Det finns en "ny" vanilla-server, den öppnade 14 juli. Westfall heter den nya. För närvarande är det lite tunnt med folk så det behövs ett gäng. Gärna några som vill spela Horde.

http://www.dispersion-wow.com/

http://forum.dispersion-wow.com/topic/4221-westfall-realm-official-release-connection-guide-realm-information-qa/

Är detta gratis?
Citera
2014-07-31, 10:46
Medlem
Svar ja!

Det är en privatserver.
Citera
2014-08-02, 19:00
Medlem
glorups avatar
Någon som kommer in på någon av feenix servrar ?
Citera
2014-08-05, 15:54
Medlem
alltså hur får jag warsong att funka? gjort andvändare, laddat ner 1.12 client och när jag loggar in funkar det, så kmr blizzard updater upp, när den laddats klart så står det "sorry the installation failed" och sen att jag ska kontakta blizzard etc.
Citera
2014-08-05, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234
alltså hur får jag warsong att funka? gjort andvändare, laddat ner 1.12 client och när jag loggar in funkar det, så kmr blizzard updater upp, när den laddats klart så står det "sorry the installation failed" och sen att jag ska kontakta blizzard etc.

Har du bytt realmlist i WoW-mappen? Bara öppna skiten i notepad och skriv in: set realmlist vanillafeenix.servegame.org
Citera
2014-08-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo1234

Tror att du också ska vara noga med att använda wow.exe, och inte launcher men kanske feenix har ett eget program fö rdet.
Citera
2014-08-05, 19:52
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
För er som lirade mycket pvp i vanilla kan jag rekommendera Feenix Alakir, medium spelarbas väldigt pvp inriktad server.
Kan du berätta mer om pvp:t? Är det i open world du syftar på eller är det i battlegrounds? Finns AV? Hur ser den versionen av AV ut? Finns reinforcements? Korrak? Händer det att man spawnar de där stora titanerna, någon elemental för horde och träd för alliance? Finns pvp gearet som man kunde köpa för honor points? Om ens pet dör, respawnar den då nästa gång man själv respawnar eller måste man återuppliva den manuellt?
Citera
2014-08-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helt.slut
Har du bytt realmlist i WoW-mappen? Bara öppna skiten i notepad och skriv in: set realmlist vanillafeenix.servegame.org

Citat:
Ursprungligen postat av Moki
Tror att du också ska vara noga med att använda wow.exe, och inte launcher men kanske feenix har ett eget program fö rdet.
Jag har ingen wow.exe bara en som heter wow och en som heter launcher har fan hållt på hela kvällen att försöka fixa det FYFAN så irriterande, brinner av. Realmlist är som den ska vara också

Har ni nått annat förslag? kommer ju blizzard updater, det är den som inte funkar, spelade på archangel ( deras 70 server) för ett tag sedan och det fungerade alldeles utmärkt.
Senast redigerad av Yolo1234 2014-08-05 kl. 20:53.
Citera
2014-08-05, 22:01
Medlem
Fick det att funka nu!!! någon som lirar på warsong och är kring lvl 50? skulle behöva lite hjälp... hade visst en 50 character sen förut
Citera
2014-08-11, 04:01
Medlem
Är det fortfarande dungeons som gäller när man kör RaF? Under tbc och lich king kommer jag ihåg att det gick snabbast att bli boostad av en maxlevel men nu får man bara 100 xp/mob om en lvl 90 är med i gruppen. Har testat att questa lite och det går hyffsat fort men det är väl att köa random dungeon som gäller för snabbast leveling? Btw om någon är intresserad av att levla upp 1-2 gubbar inför WoD så får du mer än gärna hänga på RaF tåget, betalar battlechest beroende på hur aktiv du är.
Senast redigerad av ASAPROCKY 2014-08-11 kl. 04:04.
Citera
2014-08-12, 15:04
Medlem
Hur är latencyn på feenix 2.4.3 server?

Spelade där för ~2 år sedan och hade 80-120 MS men kändes som 500+

Hade sjuk delay på alla spells osv, inte spelbart. Kanske var servern hostad i US just då. Hittar ingen info om vart servern hostas just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in