2012-08-05, 14:20
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Hallåj
Jag hittade nyss lite bilder från när jag lirade med pågarna här på flashback i guilden "Vanilla Flashback" 2009, det var förjävla roligt asså. Vi lirade dock på de officiella servrarna månaderna innan Cataclysm skulle komma och förstöra hela skiten... nu går det ju i princip inte att lira Vanilla.

Hur som helst, vilken privatserver är det som gäller? Där det lirar flest folk liksom. Är det Feenix som är den största? Hur är det med scripts, funkar verkligen alla quest och bossar som dom ska? Det var ju därför som vi lirade på de officiella servrarna för där visste man ju att scripts fungerade.
Citera
2012-08-05, 17:33
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimmelimm
Precis börjat spela på Feenix men har lite svårt att ha råd med att lära mig nya attacker då man inte får så mycket av questen man gör i så låg lvl och man lvlar väldigt fort, hur gjorde ni när ni lvlade?

Horde/Alliance? Vad heter du?
Citera
2012-08-05, 18:20
Medlem
kimmelimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Horde/Alliance? Vad heter du?

Alliance, Blobe.
Började med mining och skinning så hoppas jag ska kunna skrapa ihop lite pengar så jag har råd med mina attacker.
Citera
2012-08-06, 10:32
Medlem
Kallsups avatar
Funderar också på att rerolla Feenix TBC istället mycket tar för lång tid på vanilla servern!

Vad spelar större delen av folket här där? Eller svenskar generellt...

Skulle gissa på att det alltid behövs healers för instancer också så det är väl det eller tank om man vill ha grupp lätt?

Snabba svar nu, vill börja spela!

EDIT*Vilken healing class ska man köra på?
Citera
2012-08-07, 15:06
Medlem
Withereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Hallåj
Jag hittade nyss lite bilder från när jag lirade med pågarna här på flashback i guilden "Vanilla Flashback" 2009, det var förjävla roligt asså. Vi lirade dock på de officiella servrarna månaderna innan Cataclysm skulle komma och förstöra hela skiten... nu går det ju i princip inte att lira Vanilla.

Hur som helst, vilken privatserver är det som gäller? Där det lirar flest folk liksom. Är det Feenix som är den största? Hur är det med scripts, funkar verkligen alla quest och bossar som dom ska? Det var ju därför som vi lirade på de officiella servrarna för där visste man ju att scripts fungerade.
Feenix är det bästa valet. Det är den största vanilla servern, har bra (relativt många) developers osv. Sure, vissa drar sig säkert till till qgaming och scriptcraft för att de påstås ha bättre scripts osv. Bullshit om du frågar mig. Dessutom har qgaming stängts ned 2 gånger innan, och scriptcraft 1 gång. Jag skulle inte våga lägga ned för mycket tid på de servrarna.

Dessutom kommer feenix med en ny, 1x rates server (kan bli optional 2x eller 3x dock) i slutet av augusti/början av september ungefär. Orkar du med att levla till 60 med 1-3x rates så skulle jag satsa på den. Warsong är så jävla overgearat att det knappt är kul längre.
Senast redigerad av Withered 2012-08-07 kl. 15:09.
Citera
2012-08-07, 15:19
Medlem
Anesthesias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallsup
Funderar också på att rerolla Feenix TBC istället mycket tar för lång tid på vanilla servern!

Vad spelar större delen av folket här där? Eller svenskar generellt...

Skulle gissa på att det alltid behövs healers för instancer också så det är väl det eller tank om man vill ha grupp lätt?

Snabba svar nu, vill börja spela!

EDIT*Vilken healing class ska man köra på?

Servern har en hel del svenskar, varit aktiv i ett par veckor nu och kan säga att det kommer bli många fler. Tanks och Healers behövs alltid, det är mest bara frågan vad du själv vill spela

2/3 av serverns befolkning är förövrigt Horde så rolla gärna Alliance! De gör world pvpn roligare och mer bgs!

Rekommenderar servern starkt till alla som funderar på att börja.
Citera
2012-08-07, 19:35
Medlem
OptimusTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anesthesia
Servern har en hel del svenskar, varit aktiv i ett par veckor nu och kan säga att det kommer bli många fler. Tanks och Healers behövs alltid, det är mest bara frågan vad du själv vill spela

2/3 av serverns befolkning är förövrigt Horde så rolla gärna Alliance! De gör world pvpn roligare och mer bgs!

Rekommenderar servern starkt till alla som funderar på att börja.

och du är horde? kom på när jag var i character creation att jag spelat så mycket alliance retail så det är man rätt less på...

jävla gnomes! kom på nu att man kan ju multiboxa lite av varje så får man allt möjligt samtidigt,
Citera
2012-08-07, 21:44
Medlem
Oooh älskar launch! Perfekt tillfälle att exploita och få sig ett övertag!

Själv tycker jag scriptcraft är bäst. Bäst community,bäst scripts(i mitt tycke) och bättre allt. + man slipper levla från lvl 1, vilket är en stor plåga
Citera
2012-08-10, 13:20
Medlem
zillozs avatar
Ursprungligen postat av zilloz
Sugna på att spela Vanilla WoW igen? Alltså level 60 World of Warcraft?

Börja då spela på http://worldofscriptcraft.com /

För 2 veckor sedan startade servern upp på nytt, så allting är helt färskt! Dvs, folk raidar MC och ZG för att få upp farm. Endast 1 guild har lyckats döda Onyxia.
Detta gör att servern är riktigt rolig, eftersom man är med från början!

Servern drivs av professionella programmerare. GM's finns online 24/7 och tar ca 1-2 min att få tag på dem, om man får problem.

Guilden Slurp på horde-sidan är den bästa EU guilden och rekryterar just nu nästan alla klasser, men kan rekommendera Druids, Warlocks.

De använder sig inte av DKP utan rolls som gäller för att få items. Ofta får man länka sitt item så jämförs det med de andra så får den som har sämst, det nya itemet OM personen förtjänar det.
Vi har just nu tagit 8/10 bossar i Molten Core och dödat alla i ZG. Har raidat Onyxia 2 dagar och fått ner henne till 30%.

Vill du börja i guilden? Gör en Horde och kontakta Guild Leadern: Wezzqt

Som sagt.. Allting är nytt och färskt så se till att börja spela nu, så man hänger med i det roliga!

Ps. Du kan välja att få börja på level 49 direkt. Det står en Goblin där du startar som level 1 vid namn Scriptcraft, där du klickar för att få lvl 49.
Citera
2012-08-10, 16:03
Medlem
Tjena! Jag och en kompis skulle vilja börja köra lite private server och undrar ifall ni kan tipsa om en bra som fyller våra krav

Det vi helst ser att servern har är att det är instant max level med okej gear, bra world pvp, gärna fungerande arena (inget krav) och lite roliga hopp challenges. Vi vill alltså kunna ha lite kul utan att behöva grinda en massa.

Tacksam för svar!
Citera
2012-08-10, 16:29
Medlem
Scriptcraft om ni vill ha 1.12.1 server. Annars så kan ni googla efter någon privateserver list där de rankar.
Citera
2012-08-11, 19:18
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Hallåj

Har spelat på lvl 60 på både Feenix, q-gaming och Scriptcraft.

För en upplevelse så nära vanilla som möjligt är Q-gaming och Scripcraft är ungefär likvärdiga, Q-gaming har lite bättre scriptade instancer. Feenix är utan tvivel sämst på att likna vanilla.

Jag rekommenderar scriptcraft då Q-gaming har dåligt med spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in