2012-02-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrechawla
http://www.anachronoswow.org/index.php

TBC 2.4.3 med fungerande raider/dungeons. Dock börjar man på 45 med x6 så det kanske inte är aktuellt.
Den är helt klart aktuell! Blir nog där jag kör. Fast de verkar ju ha några problem med den just nu. Hoppas de fixar så att man får gearet och det i början snart.
Citera
2012-02-24, 13:38
Medlem
Desertwalkers avatar
Någon svensk som har lusst att lira på en trevlig 1.12.1 server (blizzlike 1x)?

Själv spelar jag väldigt casual och sitter inte konstant, så än är jag bara lvl 35 men hoppas på att ta 60 snarast. Det är just nu runt 150-180 spelare på US peak time, men den europeiska sidan växer också fort.

Snart implementeras även pathing systemet och då kommer förmodligen spelarskaran växa.

Jag bor i Norrland och servern hostas i Kanada.. men jag pingar bara 100 med 50/50 så servern har säkert 1GB uppkoppling.

Något annat om servern som kan vara värt att nämna är att det aldrig har varit rollbacks på denna server vilket är vanligt på andra privatservrar.

Här är lite information om den

Vad jag vet så är det faktiskt 5-10 svenska spelare som kör här (minst).
www.therebirth.net
Senast redigerad av Desertwalker 2012-02-24 kl. 14:04.
Citera
2012-02-24, 13:41
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyLittlePwnie
Den är helt klart aktuell! Blir nog där jag kör. Fast de verkar ju ha några problem med den just nu. Hoppas de fixar så att man får gearet och det i början snart.

Patetiskt dålig server. Alla abusar, och dom bästa guilderna har members med gm accounts som abusar åt deras guild. Joina inte den, bara slöseri med tid.
Citera
2012-02-24, 14:05
Medlem
testade nyss anachronoswow verkar vara en helt okej server, åkte dock på en 30 min rollback nyss, orkar verkligen inte med sånt. Så jag kommer troligen börja på Archangel istället, fick aldrig dessa brutala 30 min rollbacks på feenix iaf.
Citera
2012-02-24, 19:34
Medlem
Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Någon svensk som har lusst att lira på en trevlig 1.12.1 server (blizzlike 1x)?

Själv spelar jag väldigt casual och sitter inte konstant, så än är jag bara lvl 35 men hoppas på att ta 60 snarast. Det är just nu runt 150-180 spelare på US peak time, men den europeiska sidan växer också fort.

Snart implementeras även pathing systemet och då kommer förmodligen spelarskaran växa.

Jag bor i Norrland och servern hostas i Kanada.. men jag pingar bara 100 med 50/50 så servern har säkert 1GB uppkoppling.

Något annat om servern som kan vara värt att nämna är att det aldrig har varit rollbacks på denna server vilket är vanligt på andra privatservrar.

Här är lite information om den

Vad jag vet så är det faktiskt 5-10 svenska spelare som kör här (minst).
www.therebirth.net

Spelar själv på den servern också, man kanske har tur att hitta dig där då !

Riktigt awesome server med trevligt folk och den gamla WoW-känslan före P12tiden. Retail handlar ju bara om vilken p12'a som har det bästa gearet nu och alla är allmänt otrevliga och dryga. Rebirth ftw
Citera
2012-02-25, 09:31
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joine
testade nyss anachronoswow verkar vara en helt okej server, åkte dock på en 30 min rollback nyss, orkar verkligen inte med sånt. Så jag kommer troligen börja på Archangel istället, fick aldrig dessa brutala 30 min rollbacks på feenix iaf.

Nej shit. Vem fan har så lång tidmellan saves? Även om feenix har sina krasher så är ju rollbacken oftast max någon minut. Har inte spelat på en server med så långa rollbacks på väldigt länge.

Citat:

Jag pingar 30-50 enligt ingame latency mätaren när jag lirar på Molten's WOTLK server med. Men i verkligheten är det minst 200ms i snitt i överlag. Ibland sjukt mycket som 700-800ms, man ser ju det på castbaren. På feenix flyter det som en gud i jämförelse även om Molten inte var för laggig. Men lirar nu bara på EU servrar helst.
Senast redigerad av hockexx 2012-02-25 kl. 09:34.
Citera
2012-02-25, 12:35
Medlem
Archangel är planerad att komma upp kommande vecka

Lite info om planering m.m http://forum.wow-one.com/index.php?/topic/16468-global-project-planning/
hoppas man träffar på ett par flashbackare när den kommer upp
Citera
2012-02-25, 16:15
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Jag pingar 30-50 enligt ingame latency mätaren när jag lirar på Molten's WOTLK server med. Men i verkligheten är det minst 200ms i snitt i överlag. Ibland sjukt mycket som 700-800ms, man ser ju det på castbaren. På feenix flyter det som en gud i jämförelse även om Molten inte var för laggig. Men lirar nu bara på EU servrar helst.
Aight, head dev på The Rebirth sa att i början av mars nu då pathingsystemet implementeras så kommer de även sätta upp en "co-server" för oss europeer i frankrike, så då kommer vi nog få ca 20-30 i ping. Galet bra!
Senast redigerad av Desertwalker 2012-02-25 kl. 16:38.
Citera
2012-02-26, 07:10
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Aight, head dev på The Rebirth sa att i början av mars nu då pathingsystemet implementeras så kommer de även sätta upp en "co-server" för oss europeer i frankrike, så då kommer vi nog få ca 20-30 i ping. Galet bra!

Låter kanon! Det behövs fler vanilla servrar.
Citera
2012-02-26, 19:24
Medlem
Eshmooties avatar
någon som lirar wow privat server på mac? försöker få igång 2.4.3 så man kan lira lite tbc, skulle vara sjukt kul o lira kara osv men får det inte o funka. har förövrigt lion vilket suger eftersom powerpc är borta :/

lirar istället 3.5.3 molten wow men tycker det inte är allt för kul ,någon som har tips på någon vettig server där raids är prioriterat. gärna så mycket blizzlike som möjligt fast snabb lvl
Citera
2012-02-26, 23:26
Medlem
http://forum.wow-one.com/index.php?/topic/8420-tbc-download-patches-for-mac-guide/

Har själv inte testat denna guiden, så vet inte om det fungerar. Servern är dock nere men kommer upp denna veckan efter att man har fixat en ny core på servern.
Citera
2012-02-27, 04:23
Medlem
Kongo_89s avatar
hej jag är sugen på att lira lite pre tbc då jag inte fick uppleva det så mycket då jag började spela wow en månad innan TBC släpptes.

jag har lirat nån private server/fun server förut. men de va ingen utmaning direkt :/

jag har hört talas om project westfall. men jag vet inte hur jag laddar ner klienten :S. hur som helst-tips på bra pre bc servrar med mkt folk och lite lagg ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in