2012-02-28, 21:24
Medlem
glupsks avatar
Nu har jag snurrat runt i den här djungeln av servrar för länge och blivit lurad av första intrycket x antal gånger.

Jag vill ha en funserver med 80/85/255 som level, det mesta ska helst vara custom behöver inte vara att man springer runt med 20m HP men att det går att få tag i gear som är bättre än blizzlike. Gärna instant max lvl eller höga XP rates. 3.3.5 eller 4.0.6 eller whatever

Får gärna finnas donations möjlighet men att det ska inte göra personen odödlig utan mer att donations gearet är 100% bästa gearet man kan få genom att raida osv är 95%.

Vill inte lägga ner mitt liv utan bara kunna glida in och ha några roliga timmar playtime några dagar i veckan.
Citera
2012-02-29, 12:31
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Det är ofta 150+ folk inne idag har de ju bara patchat.
Feenix är buggat, dåliga GM's och dryg community..
Bara att joina en schysst guild på Rebirth så har du tredubbelt så kul som på Feenix

150 pers är för lite. Visst är det svårt att få upp populationen om alla tänker så. Men Feenix är inte alls särskilt överdrivet buggat, det är väldigt mycket som funkar fint och det är generellt extremt bra latency och schyssta spelare. Administrationen verkar rätt schysst faktiskt om man jämför med Molten WoW. Istället för att leta efter fel hela tiden kanske du ska upskatta det som funkar.

Feenix är klart överlägsen Rebirth som det är nu då populationen är 15-20 gånger större och i stort sett alla instances är bra scriptade. Dock är group-loot buggen sjukt enerverande och bör fixas omgående.
Citera
2012-02-29, 14:25
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
150 pers är för lite. Visst är det svårt att få upp populationen om alla tänker så. Men Feenix är inte alls särskilt överdrivet buggat, det är väldigt mycket som funkar fint och det är generellt extremt bra latency och schyssta spelare. Administrationen verkar rätt schysst faktiskt om man jämför med Molten WoW. Istället för att leta efter fel hela tiden kanske du ska upskatta det som funkar.

Feenix är klart överlägsen Rebirth som det är nu då populationen är 15-20 gånger större och i stort sett alla instances är bra scriptade. Dock är group-loot buggen sjukt enerverande och bör fixas omgående.
Om man har den inställningen hela tiden så kommer privatservrar aldrig komma någonstans och sitta kvar i samma skitbuggar hela tiden "bara för att populationen är hög".

Feenix har (senast jag spelade där iaf) inget pathfinding system och så vitt jag vet har INGEN annan pre-tbc server än Rebirth skapa ett sådant.

Personligen så väljer jag kvalite framför kvantitet.. varför springa runt på en buggad 12x server som i slutändan inte känns som vanilla då man kan få uppleva en fungerande 1x server som faktiskt fungerar.

Men det handlar ju mycket om vad man gillar för typ av server då Rebirth bara är 1x och Feenix 12x -
Senast redigerad av Desertwalker 2012-02-29 kl. 14:33.
Citera
2012-02-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Om man har den inställningen hela tiden så kommer privatservrar aldrig komma någonstans och sitta kvar i samma skitbuggar hela tiden "bara för att populationen är hög".

Feenix har (senast jag spelade där iaf) inget pathfinding system och så vitt jag vet har INGEN annan pre-tbc server än Rebirth skapa ett sådant.

Personligen så väljer jag kvalite framför kvantitet.. varför springa runt på en buggad 12x server som i slutändan inte känns som vanilla då man kan få uppleva en fungerande 1x server som faktiskt fungerar.

Men det handlar ju mycket om vad man gillar för typ av server då Rebirth bara är 1x och Feenix 12x -

http://forum.wow-one.com/index.php?/topic/16468-global-project-planning/

"After weeks of testing, we are happy to announce that pathfinding and outdoor pvp will come to Warsong soon!"

"Phoenix Emerald Dream 1 x
All rates 1 X - full Blizz-like realm
Optional level 50
No donations for gear
Gradual content release"

Både Pathfinding oxh X1 server på väg till Feenix. Ska du gnälla på optional lvl 50 nu då?
Citera
2012-02-29, 17:28
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurido
http://forum.wow-one.com/index.php?/topic/16468-global-project-planning/

"After weeks of testing, we are happy to announce that pathfinding and outdoor pvp will come to Warsong soon!"

"Phoenix Emerald Dream 1 x
All rates 1 X - full Blizz-like realm
Optional level 50
No donations for gear
Gradual content release"

Både Pathfinding oxh X1 server på väg till Feenix. Ska du gnälla på optional lvl 50 nu då?
Jättekul för er som kör på Feenix att ni får det, men vad jag förstått så ligger bugfixar och saker som det där uppenbarligen efter (med tanke på att Rebirth släpptes nyss och har redan fått pathfinding, medan Fenix får det nu).

Nu spelar jag ju inte på Feenix så jag bryr mig inte om vad ni har för settings där, men om jag spelat där så hade jag självklart klagat på instant levlar och olika rates m.m då jag tycker att WoW ska spelas som det är skapat (1x, blizzlike m.m)..
Citera
2012-03-01, 13:50
Medlem
Deedles avatar
Började just på Feenix, skulle uppskatta om någon kände för att powerlevla mig =D
Adda Bulldyke ingame om ni känner att ni har nån timma över
Citera
2012-03-01, 19:35
Medlem
Kongo_89s avatar
fastnat för feenix nu istället för rebirth. det är bra med folk och de är mycket bättre sociala spelare och inte massa ROFLMAO folk som fular sig hela tiden likt cata. här går det verkligen att ha dialog mellan spelarna.

jag kör 1x xp istället för 12x xp då de ska ju va old school på riktigt ^^

minus ligger i att man får dubbla skillpoints när man lvlar professions och att man kan flyga till var som helst oavsett level från huvudstäderna utan ens pratat med de andra platsernas flightmaster.
dock det största minuset är att när man lirar 1x xp och sedan ska köra instance-eller grp quests med en som har 12x xp så får jag med 1x xp anpassad xp efter 12x xp.....

annars är detta den bästa private servern jag hittat!
Citera
2012-03-01, 20:03
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
fastnat för feenix nu istället för rebirth. det är bra med folk och de är mycket bättre sociala spelare och inte massa ROFLMAO folk som fular sig hela tiden likt cata. här går det verkligen att ha dialog mellan spelarna.
Märks att du inte spelat länge på Rebirth
De har verkligen samma standard xp rate som medelåldern på Feenix.
Senast redigerad av Desertwalker 2012-03-01 kl. 20:05.
Citera
2012-03-01, 20:05
Medlem
Valhalls avatar
Citat:

jag kör 1x xp istället för 12x xp då de ska ju va old school på riktigt ^^

minus ligger i att man får dubbla skillpoints när man lvlar professions och att man kan flyga till var som helst oavsett level från huvudstäderna utan ens pratat med de andra platsernas flightmaster.
dock det största minuset är att när man lirar 1x xp och sedan ska köra instance-eller grp quests med en som har 12x xp så får jag med 1x xp anpassad xp efter 12x xp.....

annars är detta den bästa private servern jag hittat!

Jag lirar då på Rebirth och där kör vi 100% vanilla och 100% old school. I guilden jag spelar med så existerar inte ens P12'or, folk är sociala och hjälpsamma i alla väder så jag förstår inte riktigt vad du pratar om
Citera
2012-03-01, 22:21
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall
Jag lirar då på Rebirth och där kör vi 100% vanilla och 100% old school. I guilden jag spelar med så existerar inte ens P12'or, folk är sociala och hjälpsamma i alla väder så jag förstår inte riktigt vad du pratar om

nä jag spela inte så länge på rebirth men de va ju så lite folk! därför bytte jag till feenix. har hittat en old school guild där oxå så jag är nöjd

dock hoppas jag all lycka för rebirth i framtiden
Citera
2012-03-01, 23:08
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
har hittat en old school guild där oxå så jag är nöjd
Skönt!
Lycka till med pre-tbc lirandet
Citera
2012-03-02, 10:45
Medlem
Valhalls avatar
Citat:
nä jag spela inte så länge på rebirth men de va ju så lite folk! därför bytte jag till feenix. har hittat en old school guild där oxå så jag är nöjd

dock hoppas jag all lycka för rebirth i framtiden

Tackar, tackar! GLHF på Feenix
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in