2007-05-08, 22:52
Medlem
Martijowskijs avatar
Isåfall någon typ av förening där man är många som samköper större mängder och får det lite billigare?
Citera
2007-05-09, 00:37
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xodia
Där jag köper kostar en General orginal portion 34 kr då e det ju ett kap Denna butik heter Vestra ciggaren jkpg

Inte funderat på att börja köpa general stockvis? Kostar runt 260kr på kvantum tror jag det var, och det blir väl 26spänn per dosa vilket är överkomligt.

Jag minns i sommras på den gamla goda tiden när jag ibland vart tvungen och handla för 29spänn dosan på pressbyrån, vilket jag då tyckte var svindyrt.
Citera
2007-05-09, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Inte funderat på att börja köpa general stockvis? Kostar runt 260kr på kvantum tror jag det var, och det blir väl 26spänn per dosa vilket är överkomligt.

Jag minns i sommras på den gamla goda tiden när jag ibland vart tvungen och handla för 29spänn dosan på pressbyrån, vilket jag då tyckte var svindyrt.

Finns gott om butiker som säljer billigt snus. Själv köper jag Kronan för 168kr stocken.
Citera
2007-05-09, 01:28
Medlem
µTorrents avatar
Det blir nog svårt att hålla igång butiken om du ska sälja snus för avsevärt mindre pris..

Jag tycker däremot att det hade varit häftigt om du startat ditt eget företag och köpt in stora mängder råtobak (250:-/kg på eko, köper du från utlandet ex kroation eller liknande får du det för lätt 50:-/kg) och sedan malt ner detta själv...Sen är det bara bygga en snusugn (inte avancerat, pappkartong, 60w lampa och folie krävs..) och jäsa tobaken...

Sen smaksätter du och säljer stockvis via internet. Du kan ju till och med trycka ditt eget märke på dosan

På så vis tror jag nästan du hade kunnat sälja en dosa för 10:- och ändå gå med lite vinst..Nu har jag naturligtvis inte räknat med skatt osv..

Ps, om du genomför det hela och är seriös gör jag gärna hemsidan till dig ds.
Citera
2007-05-09, 14:44
Medlem
glaadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Det blir nog svårt att hålla igång butiken om du ska sälja snus för avsevärt mindre pris..

Jag tycker däremot att det hade varit häftigt om du startat ditt eget företag och köpt in stora mängder råtobak (250:-/kg på eko, köper du från utlandet ex kroation eller liknande får du det för lätt 50:-/kg) och sedan malt ner detta själv...Sen är det bara bygga en snusugn (inte avancerat, pappkartong, 60w lampa och folie krävs..) och jäsa tobaken...

Sen smaksätter du och säljer stockvis via internet. Du kan ju till och med trycka ditt eget märke på dosan

På så vis tror jag nästan du hade kunnat sälja en dosa för 10:- och ändå gå med lite vinst..Nu har jag naturligtvis inte räknat med skatt osv..

Ps, om du genomför det hela och är seriös gör jag gärna hemsidan till dig
ds.
Låter lysande, Flashback LÖS Hur smakar det då? kommer det bli en hit?
Citera
2007-05-09, 15:02
Medlem
micaeles avatar
Kommer det ut en Flashback Lös lovar jag att stödja dig så mycket jag kan!
Citera
2007-05-09, 17:12
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glaaden
Jag kommer sluta med kronan och börja med flashback-lös om jag får chansen, så jobba på!
Citera
2007-05-09, 21:27
Medlem
DunderKs avatar
Köpte utgånget snus idag, var från 1dag till ett par dagar gammalt. Vart i kylen hela tiden dock.

300spänn betalade jag för 2 knox stockar, 1 LD stock, 1 whiskey lös(kommer inte på namnet)

300spänn för fyra stockar, kanon pris! Bara att slänga ner i frysen så håller det sig fint.

Kanske vore nåt att tänka på, köpa upp enorma partier gammalt snus och sälja billigt
Citera
2007-05-10, 17:36
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glaaden

Det kommer definitivt bli en hit! Smaksättningen är upp till dig när du tillverkar snuset
Citera
2007-05-10, 19:09
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Det kommer definitivt bli en hit!
hmm hur länge tror du den säljs när det kommer fram att den innehåller hascholja
Citera
2007-05-10, 20:03
Medlem
Köp ett gäng satser från http://www.snus-bengt.se/ , fixa "egna" dosor, och sälj dem dos-vis. Då borde man kunna få ner priset, och ändå ha bra kvalitet.
Citera
2007-05-10, 23:42
Medlem
glaadens avatar
Citat:
Det kommer definitivt bli en hit! Smaksättningen är upp till dig när du tillverkar snuset

kan man köpa General-smalsats ? då är vi in bussnies
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in