2007-05-08, 00:49
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Det lät inte speciellt seriöst

Är väl inte omöjligt att han överdriver lite om snustransporterna, man brukar faktiskt kunna hitta billigt snus som håller på att gå ut osv i mindre kiosker. Men har nästan aldrig varit med om så billigt som 10-15kr efter skattehöjningen.
Citera
2007-05-08, 01:56
Medlem
glaadens avatar
så det är alltså ingen som vet hur mycket man kan sälja snus för som billigast i dagens mörkblåa samhälle?
Citera
2007-05-08, 02:00
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glaaden
så det är alltså ingen som vet hur mycket man kan sälja snus för som billigast i dagens mörkblåa samhälle?

Köpte General Lös för 30 spänn av en lite förvirrad och aningen blyg kiosk-arab för någon vecka sedan, han påstod att han bara gick 1-2 kronor + för dosa
Citera
2007-05-08, 02:14
Medlem
_killahs avatar
Citat:

Du kommer aldrig kunna tjäna på en affär som bara ska sälja billigt snus
Citera
2007-05-08, 02:44
Medlem
st0ckiss avatar
Nej, ska du sälja billigt snus får du köpa in massvis på en gång för att få ner priserna någorlunda.
Dom flesta blattebutiker som kör med billiga cigg/snus har import och tjänar väldigt väldigt dåligt på det.

Så ska du kunna sälja billigt snus måste du kunna köpa in det billigt oxå, och med tanke på att inte ens ICA eller liknande får ner en dosa under 20 spänn trots dom kvantiter dom köper och den rabatt dom får på det, så lär knappast du heller kunna göra det.
Tyvär
Citera
2007-05-08, 14:39
Medlem
glaadens avatar
DEN SOM RÖSTAR BLÅTT NÄSTA VAL BORDE BANNAS FRÅN FB!
Citera
2007-05-08, 14:48
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
DEN SOM RÖSTAR BLÅTT NÄSTA VAL BORDE BANNAS FRÅN FB!

Sätt upp mig på en banning i så fall.

Som flera här har sagt, så undrar jag hur du har tänkt att du ska kunna driva en butik vars affärsidé är att knappt gå med vinst?

/C-D af And
Citera
2007-05-08, 18:24
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Sätt upp mig på en banning i så fall.

Som flera här har sagt, så undrar jag hur du har tänkt att du ska kunna driva en butik vars affärsidé är att knappt gå med vinst?

/C-D af And

Varför måste han tjäna pengar, finns välgörenhet vet du
Citera
2007-05-08, 19:30
Medlem
micaeles avatar
Om det blir för dyrt att driva en fysisk butik, gör iaf ett försök att sälja över nätet. Vi är många som gladeligen skulle stödja dig!
Citera
2007-05-08, 22:23
Medlem
Kollade upp det idag men glömde tyvärr bort siffrorna. Men har för mig att det var mellan 20-25% påslag på priset exklusive moms beroende på vilket snus det är. Då general port. kostar 32 och vanlig 38.50. Är väl någon krona billigare för de andra sorterna.
Citera
2007-05-08, 22:34
Bannlyst
Där jag köper kostar en General orginal portion 34 kr då e det ju ett kap Denna butik heter Vestra ciggaren jkpg
Citera
2007-05-08, 22:39
Medlem
glaadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskorg
Kollade upp det idag men glömde tyvärr bort siffrorna. Men har för mig att det var mellan 20-25% påslag på priset exklusive moms beroende på vilket snus det är. Då general port. kostar 32 och vanlig 38.50. Är väl någon krona billigare för de andra sorterna.

Fan jag vill inte ge upp min dröm! tror ni det är svårt att starta en internetbutik?
Kanske borde flytta tråden till juridik för den delen också :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in