• 1
  • 2
2007-05-06, 18:54
Bannlyst
Jag har länge undrat vad som skulle göra David Hellenius så speciell, han är ju verkligen TV4's egen lilla gullegris

När han blev programledare för stadskampen så bytte dom ju till och med namn till David och Peters ära och det fick namnet "Stadskampen med David och Peter"
I hey baberiba var han väl medelmåttig men när han även började vara med i "lets dance" och "idol" samt i nuvarande "tack gode gud" så tycker jag att måtter är mer än rågat.
Har TV4 verkligen ingen annan som kan ställa upp som programledare?

http://www.tv4.se/tackgodegud/

Läs på "Tack gode guds" egen sida och se hur många gånger David nämns

http://www.tv4.se/noje/511706.html
En artikel som lyfter upp David till skyarna

Citat:

Först Idol 2004, sen Hey Baberiba, sen Let's dance och nu Tack gode Gud, försöker du ta upp kampen med Martin Timell om titeln Underhållningsbranschens hårdaste arbetande man?
- Ha ha, man får se upp så att människor inte tröttnar, men man måste ju jobba också. Det har inte varit mycket mer än ett program per säsong faktiskt. Nån kamp har jag inte tagit upp än, men om jag börjar känna att det är dags så hör jag av mig till tv4.se.
Citera
2007-05-06, 18:59
Medlem
I_O_Us avatar
Jag gillade honom när han var programledare för Ventil på ztv. Nu har han ju blivit så jäkla äcklig och helylle.
Citera
2007-05-06, 19:07
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Jag gillade honom när han var programledare för Ventil på ztv. Nu har han ju blivit så jäkla äcklig och helylle.

word.
Citera
2007-05-06, 19:16
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxi
Jag har länge undrat vad som skulle göra David Hellenius så speciell, han är ju verkligen TV4's egen lilla gullegris

När han blev programledare för stadskampen så bytte dom ju till och med namn till David och Peters ära och det fick namnet "Stadskampen med David och Peter"
I hey baberiba var han väl medelmåttig men när han även började vara med i "lets dance" och "idol" samt i nuvarande "tack gode gud" så tycker jag att måtter är mer än rågat.
Har TV4 verkligen ingen annan som kan ställa upp som programledare?

http://www.tv4.se/tackgodegud/

Läs på "Tack gode guds" egen sida och se hur många gånger David nämns

http://www.tv4.se/noje/511706.html
En artikel som lyfter upp David till skyarna

Både han och Peter M är ju väldigt i ropet just nu men själv anser jag att båda två är överskattade och bör ta time out från tv, men jag kanske har fel
Citera
2007-05-06, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U

Ventil kommer jag ihåg, rätt bra program faktiskt, Pyjamas likaså. Håller med om att han inte har varit så rolig i Lets Dance, Hey Baberiba och Idol men han och Peter Magnusson gjorde Statskampen sevärd och han briljerar med sin humor i Tack Gode Gud.
Citera
2007-05-07, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autosol
Ventil kommer jag ihåg, rätt bra program faktiskt, Pyjamas likaså. Håller med om att han inte har varit så rolig i Lets Dance, Hey Baberiba och Idol men han och Peter Magnusson gjorde Statskampen sevärd och han briljerar med sin humor i Tack Gode Gud.

Det var väl bara Peter som var med i Pyjamas av de två?
Vad handlade ventil om?

Jag har sett alla avsnitt utom ett av "tack gode gud" och det känns mer som att han är ute på en egotripp.
jag ifrågasätter fortfarande varför han är programledare i nästan alla stora tv4 produktioner och det förvånar mig att han inte är det i talang 2007
(å andra sidan suger hela teamet där men det är en annan femma)
Citera
2007-05-07, 13:37
Citat:
Det var väl bara Peter som var med i Pyjamas av de två?
Vad handlade ventil om?
Han var med i sista säsongen av Pyjamas där de gjorde bla "Papa och Josef" och Ventil var ett slags panelprogram blandat med recensioner och humor.
Citera
2007-05-07, 16:34
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Citat:
Vad handlade ventil om?

Ventil var nog det sista programmet som var nått att ha på Z-tv. Det var ett program som hade mycket av det som gjorde "Knesset" så superbt. Roliga människor, en tillbakalutad stämmning och nytänkande.

Jag vill love-bomba både Knesset och ventil.

Edit: Och ja, David är inte alls nå rolig att titta på. Detsamma gäller Peter.
Citera
2007-05-08, 14:08
Bannlyst
Har någon här sett tv-serien The Amazing Race?

Den har en programledare som heter Phil Keoghan.
Han har varit programledare i elva säsonger och trots att han har tid mellan säsongerna så gör han inget annat utan är amazing race ansikte.
jag tycker att han gör det jobbet på ett bra sätt, däremot så hade jag inte velat att han skulle börja dyka upp på andra ställen.

om en succe som "the amazing race" hade varit i sverige så hade programledaren fått det ena programledarjobbet följts av det andra med artiklar i aftonbladet som "Sveriges mest folkkära programledare"
Dom baserar det naturligtvis på att bara för att någon är med i mycket så är han automatiskt folkkär

På samma sätt så hade jag gillar David Hellenius om han hade hållt sig till något av dessa program som han varit programledare för och att vi i sverige inte bara lägger ner alla program efter ett par säsonger och säger "Det var väl roligt, vad ska vi prova nu"
Citera
2009-09-13, 16:13
Medlem
David Hellenius EXTREMT FRUKTANSVÄRT EXTREMT överskattad

Är det bara jag som inte förstår varför tv4 låter David Hellenius leda varrendaste program i kanalen??
För mig var han rätt kul ibland i Hey Baberiba när han gjorde rollfigurer samt ibland i Fredag hela veckan också endast rollfigurer. Men som programledare är han fullständigt värdelös och kommer med försök till lustigheter hela tiden som alltid bara blir krysstat och pinsamt. Han ska vara seriös samtidigt som han ska göra allt för att få in små töntiga skämt.
Och det känns som han gör allt för att bli så folklig som möjligt. Det känns falskt och påklistrat.

Någon som håller med?
Är det förresten nån som vet varför TV4 väljer honom till varrendaste program dom gör? Måste väl ändå finnas fler och som klarar av det mycket bättre dessutom.
Citera
2009-09-13, 16:15
Medlem
BrainDisorders avatar
Han är väl folkkär nu, så då får han synas överallt.
I övrigt håller jag med dig, kan göra en del rollfigurer bra.
Citera
2009-09-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Är det bara jag som inte förstår varför tv4 låter David Hellenius leda varrendaste program i kanalen??
För mig var han rätt kul ibland i Hey Baberiba när han gjorde rollfigurer samt ibland i Fredag hela veckan också endast rollfigurer. Men som programledare är han fullständigt värdelös och kommer med försök till lustigheter hela tiden som alltid bara blir krysstat och pinsamt. Han ska vara seriös samtidigt som han ska göra allt för att få in små töntiga skämt.
Och det känns som han gör allt för att bli så folklig som möjligt. Det känns falskt och påklistrat.

Någon som håller med?
Är det förresten nån som vet varför TV4 väljer honom till varrendaste program dom gör? Måste väl ändå finnas fler och som klarar av det mycket bättre dessutom.

Tycker han är sådär.. Det finns så många som är värre, som du borde klanka på istället engligt min åsikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in