• 1
  • 2
2007-05-06, 13:19
Medlem
linlucs avatar
Hur är det med frölundas johan ryno egentligen ??

förra sommarn var han upphausad till max , men fick inte många matcher innan han hamnade hos AIK sen bytte frölunda tränare och vips var han i frölunda igen ,men bara för en dag sen till AIK igen . efter det hamnade han i Timrå och där gick det bra i början , men sen efter ett tag så var han utanför truppen även där.
Nu är han i Frölunda igen.....

Vad händer ?? är han för dålig , är han ej samarbetsvillig ? eller vad står på.

Han skulle bara mellanlanda i elitserien sen väntade NHL:

Jag fattar inget ????
Citera
2007-05-06, 13:31
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linluc
Hur är det med frölundas johan ryno egentligen ??

förra sommarn var han upphausad till max , men fick inte många matcher innan han hamnade hos AIK sen bytte frölunda tränare och vips var han i frölunda igen ,men bara för en dag sen till AIK igen . efter det hamnade han i Timrå och där gick det bra i början , men sen efter ett tag så var han utanför truppen även där.
Nu är han i Frölunda igen.....

Vad händer ?? är han för dålig , är han ej samarbetsvillig ? eller vad står på.

Han skulle bara mellanlanda i elitserien sen väntade NHL:

Jag fattar inget ????

Jag har sett Johan spela tidigare och han har klart en enorm talang. Dock så verkade det som om RynoHypen blev för stor för honom. Han agerade ganska rädd när han spelade med Frölunda. Vågade inte ta för sig som tidigare verkade det som. Och det ser inte jättelätt ut för honom att ta en plats i Frölunda iår heller då vi redan har 8 forwards och är på jakt efter en nionde. Som jag tror så värvar Frölunda Renberg eller Holmqvist till kedjan med Plüss och Kariya. Får dom inte någon av dessa spelare så kan det bli där Ryno testas. Men jag tror ändå att han spelar i Borås nästa säsong. Synd att en sån talang inte lyckas
Citera
2007-05-06, 13:42
Medlem
SweTechs avatar
Ryno fick hela försäsongen förra året spolierad av en ryggskada och kunde helt enkelt inte spela in sig i laget. När Frölunda gick dåligt var han en av dom som istiden skars ned för och han fick ännu mindre förutsättningar att visa vilken duktig hockeyspelare han kan bli.

Tyvärr blev hans sessour i AIK inte så lång, det tror jag hade varit bra för Ryno att få spela mycket och få upp självförtroendet. Han kom sen till Timrå som också dom var lite av ett lag i panik då dom hade tappat spelet totalt efter jul och skadorna haglade. Inte heller här fick han mycket speltid men visade ändå att han är bra nog för elitserien och jag tycker han avslutade säsongen bra i Timrå.

Tror som jag skrev inför förra säsongen att gå till Frölunda inte var hans smartaste drag. Dom har helt enkelt för många spelare före Ryno på dom olika platserna och hans speltid kommer inte att bli mycket mer i år är jag rädd.
Citera
2007-05-06, 14:26
Medlem
Ferross avatar
Jag tycker det känns lite Johan Fransson över Ryno, en kille som alla snackarr upp som den nästa stora och sen inte klarar av att ta det där riktiga steget.

Han lär nog behöva några år för att ens etablera sig i Elitserien tror jag.
Citera
2007-05-06, 21:27
Bannlyst
Timrå lånade ju Ryno när de hade stora skadeproblem. När dessa sedan kom tillbaka hamnade Ryno utanför igen.

Visst är han en talang men han är också överhypad. Ge honom några år eller till Luleå så är han snart bland de bättre i elitserien.
Citera
2007-05-07, 01:04
Medlem
Mr Wrongs avatar
Jag skulle nog ge honom en chans till med en riktig försäsongsträning innan man dömer ut pojken. Hos oss (TIK) gick han rätt bra till en början och visade prov på både fin teknik och spelsinne.
Citera
2007-05-08, 13:54
Medlem
linlucs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narrowduke
Timrå lånade ju Ryno när de hade stora skadeproblem. När dessa sedan kom tillbaka hamnade Ryno utanför igen.

Visst är han en talang men han är också överhypad. Ge honom några år eller till Luleå så är han snart bland de bättre i elitserien.

skall luleå vara det bästa för honom....
Citera
2007-05-14, 13:07
Medlem
Som Pelle Bäckman sa: "Kommer man ifrån Kumla och tidigare aldrig har sett en skivstång så tar det lite tid att etablera sig i Elitserien".

Som sagt, en bra försäsongsträning från Rynos sida så ökar chanserna till att ta en tröaja i Frölunda, om nu inte Detroit tar över honom redan nu...
Citera
2007-05-14, 17:30
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denjof
Som Pelle Bäckman sa: "Kommer man ifrån Kumla och tidigare aldrig har sett en skivstång så tar det lite tid att etablera sig i Elitserien".

Som sagt, en bra försäsongsträning från Rynos sida så ökar chanserna till att ta en tröaja i Frölunda, om nu inte Detroit tar över honom redan nu...

Jag tror inte dom vågar det faktiskt. Han har för stort gap kvar för NHL spel och jag tror inte dom binder upp honom.

Däremot håller jag med som i min tidigare post att om Johan får en riktigt bra försäsong så kommer han visa vilket löfte han är nästa säsong.
Citera
2007-05-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag tror inte dom vågar det faktiskt. Han har för stort gap kvar för NHL spel och jag tror inte dom binder upp honom.

Håller med dej, men signar dom han inte nu i sommar så förlorar dom rättigheterna. Dom kan ju exempelvis signa honom på 3 år men låna ut honom till Frölunda under kommande säsong...Eller så får han "härdas" i AHL..
Citera
2007-05-15, 10:36
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech

I såna fall ger de ju honom ett tvåvägskontrakt, och det förlorar de ju inte på. Att de kommer erbjuda honom ett kontrakt är jag nästan helt säker på, för som sagt de förlorar ju honom annars. Sen är ju frågan hur mycket han vantrivdes i GBG, för man drar väl inte till ahl för att tjäna 1/3del av vad man gör i VF?

Jag hoppas absolut inte det iaf

Edit: Det kanske är nästa år de måste ge honom ett kontrakt? blev osäker
Citera
2007-05-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
I såna fall ger de ju honom ett tvåvägskontrakt, och det förlorar de ju inte på. Att de kommer erbjuda honom ett kontrakt är jag nästan helt säker på, för som sagt de förlorar ju honom annars. Sen är ju frågan hur mycket han vantrivdes i GBG, för man drar väl inte till ahl för att tjäna 1/3del av vad man gör i VF?

Jag hoppas absolut inte det iaf

Edit: Det kanske är nästa år de måste ge honom ett kontrakt? blev osäker

Vad menar du med "vantrivdes i Gbg"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in