2007-05-09, 16:11
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Thomas Bodström verkar ju ha någonting innanför pannbenet, riktigt imponerad av hans cv måste jag säga.
Försök se bortom politiska skygglappar i det här fallet, jag är själv långt ifrån sosse.

Bodström är väl knappt sosse själv.
Citera
2007-05-09, 16:12
Medlem
Meanmachines avatar
Quirino verkar vara en skärpt kille. Lurade hela DIF att han var en ny super-brasse, 14 mille och allsvenskans dyraste telefonräkning.
Citera
2007-05-09, 16:13
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Thomas Bodström verkar ju ha någonting innanför pannbenet, riktigt imponerad av hans cv måste jag säga.
Försök se bortom politiska skygglappar i det här fallet, jag är själv långt ifrån sosse.
Bodström är definitivt skärpt.
Glenn Strömberg.
Citera
2007-05-09, 16:24
Medlem
Huruvida Fredrik Ljungberg är smart vet jag inte, men han är synnerligen bra på att tackla svensk media och hålla dem borta ur sitt privatliv. Det borde finnas mycket att skriva om med tanke på ryktena om hans sexualitet och avsaknad av stabil partner. Jämför med Zlatan.

Det är naturligt att människor som tjänar enorma pengar på sina talanger inte behöver utveckla andra sidor för att ändå klara sig bra. Skådespelare, modeller, idrottsstjärnor - de behöver inte vara intellektuella för att klara sitt uppehälle tusentals gånger bättre än oss andra. Och eftersom människan är lat - varför skulle de? Minsta motståndets lag. Därav dessa skrönor om korkade fotbollsspelare. De flesta människor gör så i deras situation.
Citera
2007-05-09, 16:34
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Huruvida Fredrik Ljungberg är smart vet jag inte, men han är synnerligen bra på att tackla svensk media och hålla dem borta ur sitt privatliv. Det borde finnas mycket att skriva om med tanke på ryktena om hans sexualitet och avsaknad av stabil partner. Jämför med Zlatan.

Det är naturligt att människor som tjänar enorma pengar på sina talanger inte behöver utveckla andra sidor för att ändå klara sig bra. Skådespelare, modeller, idrottsstjärnor - de behöver inte vara intellektuella för att klara sitt uppehälle tusentals gånger bättre än oss andra. Och eftersom människan är lat - varför skulle de? Minsta motståndets lag. Därav dessa skrönor om korkade fotbollsspelare. De flesta människor gör så i deras situation.
Skilj på begrepp som intellekt och kunskap. Intellektet utvecklas oavsett om man försöker eller ej. Att däremot lära sig saker genom att läsa kurser, böcker och bli allmänbildad är en helt annan sak. Även om intelligenta människor kanske är bättre på att ta till sig ny information och tillämpa den.
Citera
2007-05-09, 16:38
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Faktiskt inte. Jag har stött på en del brudar som minsan läst civilekonomi och deras största bedrift verkar vara att kunna blåsa en bubbla med ett Hubba bubba. En fd flickvän hade två polare som verkligen inte tillhörde våran begåvningsreserv.
Men, jag säger ingeting om sulans eventuella smartness

Va fan är civilekonomi?

Man kan använda samma resonemang om många andra högre utbildningar med. Men man får ju förmoda att de åtminstone läst mer avancerad litteratur än Bamse.
Citera
2007-05-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Skilj på begrepp som intellekt och kunskap. Intellektet utvecklas oavsett om man försöker eller ej. Att däremot lära sig saker genom att läsa kurser, böcker och bli allmänbildad är en helt annan sak. Även om intelligenta människor kanske är bättre på att ta till sig ny information och tillämpa den.

Förstår din poäng precis som du säkerligen förstod min. Dock:

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Intellektuell kallas en person som ägnar sig åt tänkande och analys av olika ting.

Nu vet jag att Wiki knappast är bästa källan, men ändå. Egentligen inte intresserad av en terminologidiskussion.

Ytterligare en anledning till fotbollsspelares sämre bildning och klyftighet kan vara att de satsar på fotbollen från 13-14 års ålder. Skolan kommer i andra hand redan då och högre utbildning än gymnasiet blir det inte.
Citera
2007-05-09, 21:36
Medlem
Alex Gaultieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt

Jämför med Zlatan? Finns fortfarande inga bilder på hans barn, som föddes för cirka ett halvår sen(?). Är inte det att hålla media borta från sitt privatliv?
Citera
2007-05-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Gaultieri
Jämför med Zlatan? Finns fortfarande inga bilder på hans barn, som föddes för cirka ett halvår sen(?). Är inte det att hålla media borta från sitt privatliv?

Jo, men intresset för hans person är fortfarande enormt. Finns givetvis fler faktorer. Ljungberg har via sitt sätt att klara svensk media lyckats hålla intresset för hans privatliv på ett minimum. Zlatan har gått från att vara en clown som alltid showade till att inte säga ett ord.
Citera
2007-05-09, 22:33
Medlem
stukas avatar
Om man tar med musiksmak i sammanhanget som jag ser att vissa gör så har Ljungberg intellekt som en 12-åring, eftersom han gillar Linkin Park och Evanescense.

Och Mats Rubarth skulle i såna fall vara väldigt klipsk.
Citera
2007-05-11, 13:36
Medlem
91:an Karlssons avatar
http://fotbollskanalen.se/531809.html

Om ingen sett detta än så kan det vara en skoj läsning, Maldini och Vieri listar sina favoritlåtar. VÄLDIGT blandat, Vieri har t. ex Let There Be Love - Oasis som etta medans plågan "Don't Cha" med The Pussycat Dolls letar sig in på en tiondeplats.

Oddsen på det här? "11) Club Foot - Kasabian (Jag älskar engelsk fotboll och den här låten tar fram känslan i en match i Premier League) "
Citera
2007-05-11, 15:20
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
http://fotbollskanalen.se/531809.html

Om ingen sett detta än så kan det vara en skoj läsning, Maldini och Vieri listar sina favoritlåtar. VÄLDIGT blandat, Vieri har t. ex Let There Be Love - Oasis som etta medans plågan "Don't Cha" med The Pussycat Dolls letar sig in på en tiondeplats.

Oddsen på det här? "11) Club Foot - Kasabian (Jag älskar engelsk fotboll och den här låten tar fram känslan i en match i Premier League) "

Christian Vieri är uppenbarligen en hyvens pojk.

EDIT: Såg iofs att han hade Anastacia som fyra..

Paolo Maldini ska ha cred för att han gillar Primal Scream och Kooks, och tamejfan, The Coral!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in