Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Vad det skulle vara för rätt med den där Adam Johansson förstår jag inte, det var ju typiska Bon Jovi-/Jonny ekström-svar från det hållet.
Just i den presentationen framgår det inte riktigt hur klipsk/bildad/rolig/kunnig/litterärt begåvad han är, men exempel på texterrader han skrivit i sin så kallade spelarblogg (mycket sporadiskt uppdaterad...) på IFK:s officialla är:
"I Marbella finns inte den omotiverade övergången från höst till vinter utan man hoppar direkt till vår. Montesquieu hade rätt när han talade om vädrets inverkan på den mänskliga naturen det är jag ett levande bevis på."
"De upprepade resorna till vårt grannland i väster har väckt vissa frågetecken inför seriepremiären. Obekräftade - men tillförlitliga källor - säger att IFK Göteborg kommer att spela i Tippeligan nästa år. Ja vi elsker detta landet…"
"Jag kan villigt erkänna att jag inte visste arternas exakta diskrepanser men det hade inte gått mig förbi att det är två vitt skilda arter och att en humla är tjock och rund och ett bi är smalt."
"Hade jag stått inför samma val idag hade jag valt spanska. Det talas av betydligt fler människor och det säger ju sig självt att man hellre vill kunna konversera över en capirinha på en strand i Buenos Aires än över en svettig schnitzel på en restaurang vid autobahn."
En fotbollsspelare som refererar till Montesquieu och som använder ett ord som "diskrepanser" är helt klart något mer begåvad än genomsnittsspelaren.
/feldgrau