2007-05-08, 14:51
Medlem
Noonahs avatar
Sulan (Suleyman Sleyman) i Bajen är utbildad civilekonom vid Handelshögskolan i Stockholm. Det tycker jag borde vara ett tecken på att man har något innanför pannbenet.
Citera
2007-05-08, 15:01
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noonah
Sulan (Suleyman Sleyman) i Bajen är utbildad civilekonom vid Handelshögskolan i Stockholm. Det tycker jag borde vara ett tecken på att man har något innanför pannbenet.

Faktiskt inte. Jag har stött på en del brudar som minsan läst civilekonomi och deras största bedrift verkar vara att kunna blåsa en bubbla med ett Hubba bubba. En fd flickvän hade två polare som verkligen inte tillhörde våran begåvningsreserv.
Men, jag säger ingeting om sulans eventuella smartness
Citera
2007-05-08, 15:01
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Vad det skulle vara för rätt med den där Adam Johansson förstår jag inte, det var ju typiska Bon Jovi-/Jonny ekström-svar från det hållet.

Just i den presentationen framgår det inte riktigt hur klipsk/bildad/rolig/kunnig/litterärt begåvad han är, men exempel på texterrader han skrivit i sin så kallade spelarblogg (mycket sporadiskt uppdaterad...) på IFK:s officialla är:

"I Marbella finns inte den omotiverade övergången från höst till vinter utan man hoppar direkt till vår. Montesquieu hade rätt när han talade om vädrets inverkan på den mänskliga naturen det är jag ett levande bevis på."

"De upprepade resorna till vårt grannland i väster har väckt vissa frågetecken inför seriepremiären. Obekräftade - men tillförlitliga källor - säger att IFK Göteborg kommer att spela i Tippeligan nästa år. Ja vi elsker detta landet…"

"Jag kan villigt erkänna att jag inte visste arternas exakta diskrepanser men det hade inte gått mig förbi att det är två vitt skilda arter och att en humla är tjock och rund och ett bi är smalt."

"Hade jag stått inför samma val idag hade jag valt spanska. Det talas av betydligt fler människor och det säger ju sig självt att man hellre vill kunna konversera över en capirinha på en strand i Buenos Aires än över en svettig schnitzel på en restaurang vid autobahn."

En fotbollsspelare som refererar till Montesquieu och som använder ett ord som "diskrepanser" är helt klart något mer begåvad än genomsnittsspelaren.

/feldgrau
Citera
2007-05-08, 16:47
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Just i den presentationen framgår det inte riktigt hur klipsk/bildad/rolig/kunnig/litterärt begåvad han är, men exempel på texterrader han skrivit i sin så kallade spelarblogg (mycket sporadiskt uppdaterad...) på IFK:s officialla är:

"I Marbella finns inte den omotiverade övergången från höst till vinter utan man hoppar direkt till vår. Montesquieu hade rätt när han talade om vädrets inverkan på den mänskliga naturen det är jag ett levande bevis på."

"De upprepade resorna till vårt grannland i väster har väckt vissa frågetecken inför seriepremiären. Obekräftade - men tillförlitliga källor - säger att IFK Göteborg kommer att spela i Tippeligan nästa år. Ja vi elsker detta landet…"

"Jag kan villigt erkänna att jag inte visste arternas exakta diskrepanser men det hade inte gått mig förbi att det är två vitt skilda arter och att en humla är tjock och rund och ett bi är smalt."

"Hade jag stått inför samma val idag hade jag valt spanska. Det talas av betydligt fler människor och det säger ju sig självt att man hellre vill kunna konversera över en capirinha på en strand i Buenos Aires än över en svettig schnitzel på en restaurang vid autobahn."

En fotbollsspelare som refererar till Montesquieu och som använder ett ord som "diskrepanser" är helt klart något mer begåvad än genomsnittsspelaren.

/feldgrau

Tack för att du räddade mig. Håller med om att spelarpresentationen inte visar upp den gode Adams karaktär
Citera
2007-05-08, 16:48
Medlem
erikbes avatar
Fredrik Berglund sa väl in nån intervju att han inte gillade trista filmer som "det engelska pianot"

Citera
2007-05-08, 17:21
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Fredrik Berglund sa väl in nån intervju att han inte gillade trista filmer som "det engelska pianot"

Fredrik Berglund har många goda kvaliteter, men begåvning kan man inte direkt räkna dit.

Har bland annat hört ett rykte om att han ska ha ondgjort sig över att han skulle missa en allsvensk match eftersom han råkat lova bort alla sina fribiljetter och därmed trodde att han själv inte skulle få komma in på arenan...
Citera
2007-05-09, 09:49
Medlem
Olof Guterstam avbröt väl förvisso sina läkarstudier inför den här säsongen, men någon cred ska han väl ha för att han kombinerat superettan med hyfsat avancerade studier. Arash Talebinejad studerar väl också på hyfsat avancerad nivå har jag för mig.
BP verkar locka till sig de intellektuella
Citera
2007-05-09, 15:57
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Thomas Antonelius, Slavik Jevtushenko och Joen Averstad, alla före detta AIK, har studerat eller studerar vid Handelshögskolan i Stockholm.
Citera
2007-05-09, 16:02
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jo, det lyfte honom en aning över Ekström.
Grabben verkar ju kapabel till att formulera hela meningar på svenska...
Citera
2007-05-09, 16:05
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bijjer
Olof Guterstam avbröt väl förvisso sina läkarstudier inför den här säsongen, men någon cred ska han väl ha för att han kombinerat superettan med hyfsat avancerade studier. Arash Talebinejad studerar väl också på hyfsat avancerad nivå har jag för mig.
BP verkar locka till sig de intellektuella

ja eller dom som är för dåliga för att bli proffs...
Citera
2007-05-09, 16:07
Medlem
Über_menschs avatar
Thomas Bodström verkar ju ha någonting innanför pannbenet, riktigt imponerad av hans cv måste jag säga.
Försök se bortom politiska skygglappar i det här fallet, jag är själv långt ifrån sosse.
Citera
2007-05-09, 16:11
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Faktiskt inte. Jag har stött på en del brudar som minsan läst civilekonomi och deras största bedrift verkar vara att kunna blåsa en bubbla med ett Hubba bubba. En fd flickvän hade två polare som verkligen inte tillhörde våran begåvningsreserv.
Men, jag säger ingeting om sulans eventuella smartness

Att vara civilekonom i sig är inte ett bevis på nånting, dock är det väl betydligt svårare att komma in på handels i Stockholm än vad det är på de flesta andra civilekonomutbildningar. Handels i Gbg är ju där man läser lite extra om man får problem med CSN, men jag vet inte om det gäller för Stockholm också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in