2007-05-06, 06:42
Urtypen av hur en fotbollsspelare ser ut brukar vara ungefär så här:
De lite äldre gillar Bon Jovi, Trav och läser inget annat än kvällstidningar
De yngre gillar Justin Timberlake, sitt utseende och sitt Playstation
Har ni exempel på bra undantag? Spelare som har god smak och huvudet på skaft. Spelare som ni anser har fattat galoppen.
Säga vad man vill om Kalmars Henrik Rydström men han är väl ett hyggligt exempel? Vad sägs om en fil mag. i litteraturvetenskap?
Eller Adam Johansson i IFK Göteborg som man kan läsa om här
http://www.ifkgoteborg.se/portal/page?_pageid=113,80507&_dad=portal&_schema=PORTAL& element_id=1966273
De lite äldre gillar Bon Jovi, Trav och läser inget annat än kvällstidningar
De yngre gillar Justin Timberlake, sitt utseende och sitt Playstation
Har ni exempel på bra undantag? Spelare som har god smak och huvudet på skaft. Spelare som ni anser har fattat galoppen.
Säga vad man vill om Kalmars Henrik Rydström men han är väl ett hyggligt exempel? Vad sägs om en fil mag. i litteraturvetenskap?
Eller Adam Johansson i IFK Göteborg som man kan läsa om här
http://www.ifkgoteborg.se/portal/page?_pageid=113,80507&_dad=portal&_schema=PORTAL& element_id=1966273
Citat:
TIO SNABBA SVAR
Min mat: Italienskt.
Min bil: Ferrari.
Min skådis: Scarlett Johansson.
Min musik: Thåström.
Min film: Pulp Fiction.
Min klädsel: Välklädd med en avslappnad touch.
Min krog/restaurang: Hos föräldrarna.
Min teknikpryl: Ipod.
Min resa: Jorden runt.
Min idrottsutövare: Michael Johnson.
EN DAG, ETT LIV
"Vaknar vid 08.00, det är morgon ännu en gång. Jag får på mig kläderna och går ner till bilen. Är riktigt trött och är en allmän trafikfara i morgonrusningen. Sitter i bilen och kopplar av. Det ska vara köttbullar till frukost på Kamratgården.
När jag kommer fram är det osaltad gröt.
Tränar, käkar lunch och spelar poker. Tränar igen, förhoppningsvis inte fys i Munkebäck.
Drar mig hemåt efter träningen vid 17.30 och äter igen. Förbereder mig mentalt inför kvällens pubquiz genom
att läsa tidningen och lära mig namnet på obetydliga huvudstäder.
Infinner mig vid 19.15 snåret på Red Lion i Majorna. Går hem vid tiotiden efter en försmädlig andraplats och lägger mig i soffan och kollar på ”Ett herrans liv” på Kanal 5.
God natt."
EFTER KARRIÄREN
"Min syster skall läsa ett program på universitetet med inriktning mot vinkunskap. Det skulle vara kul att slå våra kloka huvuden ihop och hitta på något tillsammans inom den branschen. Annars så tycker jag det är kul att skriva, så journalist är också ett framtidsyrke."
Min mat: Italienskt.
Min bil: Ferrari.
Min skådis: Scarlett Johansson.
Min musik: Thåström.
Min film: Pulp Fiction.
Min klädsel: Välklädd med en avslappnad touch.
Min krog/restaurang: Hos föräldrarna.
Min teknikpryl: Ipod.
Min resa: Jorden runt.
Min idrottsutövare: Michael Johnson.
EN DAG, ETT LIV
"Vaknar vid 08.00, det är morgon ännu en gång. Jag får på mig kläderna och går ner till bilen. Är riktigt trött och är en allmän trafikfara i morgonrusningen. Sitter i bilen och kopplar av. Det ska vara köttbullar till frukost på Kamratgården.
När jag kommer fram är det osaltad gröt.
Tränar, käkar lunch och spelar poker. Tränar igen, förhoppningsvis inte fys i Munkebäck.
Drar mig hemåt efter träningen vid 17.30 och äter igen. Förbereder mig mentalt inför kvällens pubquiz genom
att läsa tidningen och lära mig namnet på obetydliga huvudstäder.
Infinner mig vid 19.15 snåret på Red Lion i Majorna. Går hem vid tiotiden efter en försmädlig andraplats och lägger mig i soffan och kollar på ”Ett herrans liv” på Kanal 5.
God natt."
EFTER KARRIÄREN
"Min syster skall läsa ett program på universitetet med inriktning mot vinkunskap. Det skulle vara kul att slå våra kloka huvuden ihop och hitta på något tillsammans inom den branschen. Annars så tycker jag det är kul att skriva, så journalist är också ett framtidsyrke."
ADAM JOHANSSON