2008-06-28, 17:56
Medlem
Pumpkings avatar
£19,000,000 får Man C betala för Jô.. Lär ju inte bli någon Ronaldinho dit då iaf. Hög prislapp, men han har ju inte annat än övertygat i CSKA Moskva, i de få CL-matcher man fått se honom. Ska bli intressant.

Angående Elmanders prislapp, så är det väl ungefär precis där som den bör ligga.. Nu ska han bara bevisa varför han kostade som han gjorde också.
Citera
2008-06-28, 17:58
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Vad tror Ni Bolton hade fått för spelare med en prislapp på runt 120-130 miljoner? Alternativ till Elmander alltså som jag tycker låter som en väldigt dyr affär. Inte ens under förra säsongen hade jag tyckt att det var ett rimligt marknadspris.

Tja, de hade garanterat kunnat få fyra-fem spelare av Elmanders kalliber...
Citera
2008-06-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Angående Elmanders prislapp, så är det väl ungefär precis där som den bör ligga.. Nu ska han bara bevisa varför han kostade som han gjorde också.
Några andra affärer att referera till eftersom Du tycker det bör ligga där? För det första förstår jag inte varför Bolton med sin ekonomi förlitar sig på en enda spelare, men oavsett lag så tycker jag att priset låter högt, även om Elmander hade en bra första säsong i Toulouse.

Barcelona köpte Guojohnsen för samma summa från Chelsea. Elmander har aldrig spelat i en storklubb på den höga nivån.

Jag tycker det luktar dålig affär. Toulouse måste ha varit väldigt måna om att behålla Elmander för jag har svårt att se att andra intressenter skulle ha presssat upp priset.
Citera
2008-06-29, 01:47
Medlem
Kupsans avatar
Jag litar mer på Megson som har haft koll på Elmander sedan Bröndby-tiden än den samlade soffliggar-expertpanelen här som högst troligen så har dom flesta inte sett en enda Toulouse-match...
Citera
2008-06-29, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Jag litar mer på Megson som har haft koll på Elmander sedan Bröndby-tiden än den samlade soffliggar-expertpanelen här som högst troligen så har dom flesta inte sett en enda Toulouse-match...

Den som litar på Gary Megson kan inte ha alla hästar hemma. Sämre tränare får man leta efter.
Citera
2008-06-29, 04:34
Medlem
cloNes avatar
Andrei Arshavin > Barcelona
Cristiano Ronaldo > Real Madrid
Citera
2008-06-29, 04:36
Medlem
cloNes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_Villa
Vem kan ersätta Ronaldo i United om han sticker? Ribery kanske?

Jag tror inte att United får problem att ersätta honom.
Om Ronaldo går till Madrid får United hela £100 miljoner samt världens bästa högerback Sergio Ramos, Robinho och Diarra.

Fotbollshistoriens bästa affär? No doubt.
Citera
2008-06-29, 05:05
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloNe
Om Ronaldo går till Madrid får United hela £100 miljoner samt världens bästa högerback Sergio Ramos, Robinho och Diarra.

Tror du ens själv på att det kommer hända? Isånnafall måste du vara ytterst förståndshandikappad
Citera
2008-06-29, 09:02
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloNe

Känns som på R. Madrid att de inte är intresserade av att släppa Ramos, över huvud taget. Jag är tveksam till om de skulle släppa honom, även om de bytte C. Ronaldo - Ramos, rakt av. De har, enligt dem, världens bästa högerback.. Som trivs i klubben och vill stanna. Honom släpper de inte.
Citera
2008-06-29, 09:12
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Några andra affärer att referera till eftersom Du tycker det bör ligga där? För det första förstår jag inte varför Bolton med sin ekonomi förlitar sig på en enda spelare, men oavsett lag så tycker jag att priset låter högt, även om Elmander hade en bra första säsong i Toulouse.

Barcelona köpte Guojohnsen för samma summa från Chelsea. Elmander har aldrig spelat i en storklubb på den höga nivån.

Jag tycker det luktar dålig affär. Toulouse måste ha varit väldigt måna om att behålla Elmander för jag har svårt att se att andra intressenter skulle ha presssat upp priset.

David Suazo, Cagliari - Inter, £9 470 000
Yakubu, Middlesbrough - Everton, £11 250 000

Samma prisklass som Elmander, som kostade £10milj jämt, och ungefär samma klass som Elmander. Visserligen andra spelartyper, men ungefär samma klass.

Jag tror på 12+ mål för Elmander
Citera
2008-06-29, 11:00
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Känns som på R. Madrid att de inte är intresserade av att släppa Ramos, över huvud taget. Jag är tveksam till om de skulle släppa honom, även om de bytte C. Ronaldo - Ramos, rakt av. De har, enligt dem, världens bästa högerback.. Som trivs i klubben och vill stanna. Honom släpper de inte.

Framöver kanske då Sergio Ramos har sagt att Milan är hans favoritklubb.
Citera
2008-06-29, 11:02
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Den som litar på Gary Megson kan inte ha alla hästar hemma. Sämre tränare får man leta efter.

Så man ska lita mer på chipsätarna här på forumet än en PL-tränare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in