2008-06-29, 13:23
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
David Suazo, Cagliari - Inter, £9 470 000
Yakubu, Middlesbrough - Everton, £11 250 000

Samma prisklass som Elmander, som kostade £10milj jämt, och ungefär samma klass som Elmander. Visserligen andra spelartyper, men ungefär samma klass.

Jag tror på 12+ mål för Elmander

Elmander är väl ungefär hälften så begåvad som Yakuba elle Suazo...
Citera
2008-06-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Elmander är väl ungefär hälften så begåvad som Yakuba elle Suazo...

Elmander äter Suazo alla dar i veckan.
Citera
2008-06-29, 16:49
Medlem
Amaury Bischoff är i princip klar för Arsenal.
Citera
2008-06-29, 17:11
Medlem
cloNes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Tror du ens själv på att det kommer hända? Isånnafall måste du vara ytterst förståndshandikappad

Enligt Real själva är de villiga att släppa dessa spelare. Huruvida de ställer sig till den dyra prissumman är jag osäker på.
Jag tror dock knappast att pengar är något problem.
Citera
2008-06-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TR-Underground
Elmander äter Suazo alla dar i veckan.

Hade velat se Elmander göra 44 mål på 100 matcher i Serie A som Suazo har gjort de 3 senaste säsongerna.
Citera
2008-06-29, 17:23
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Hade velat se Elmander göra 44 mål på 100 matcher i Serie A som Suazo har gjort de 3 senaste säsongerna.

Och då har han ändå varit totalt värdelös i Inter.
Citera
2008-06-29, 18:50
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi

Skillnaden mellan Suazo och Elmander är att Suazo har en speciell egenskap som han är bäst på, springa. Elmander har inte någon sådan. Han är halvbra på allt, lite som Raul.
Citera
2008-06-29, 18:51
Medlem
Eastons avatar
Robinho till Chelsea?
Citera
2008-06-29, 19:22
Medlem
4522s avatar
Suazo > Elmander i mina ögon och det hade varit spännande att få se Robinho i England.
Citera
2008-06-29, 22:57
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Suazo > Elmander i mina ögon och det hade varit spännande att få se Robinho i England.

Suazo är för ego för att ha en anfallare bredvid sig. Han är bättre lämpad för ett kontringslag eller som inhoppare inte i ett spelförande lag, det har vi sett i Inter.
Citera
2008-06-30, 12:27
Medlem
the head honchos avatar
Vieri till Hull?
Citat:
Hull förstärker inför debutsäsongen i Premier league - med ett minst sagt uppseendeväckande namn.
Enligt Daily Star är 35-årige Christian Vieri överens med klubben om ett ettårskontrakt.
http://www.fotbollsexpressen.se/FotbollsExpressen/1.1214693/vieri-till-hull
Citera
2008-06-30, 13:06
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Skillnaden mellan Suazo och Elmander är att Suazo har en speciell egenskap som han är bäst på, springa. Elmander har inte någon sådan. Han är halvbra på allt, lite som Raul.

Jävlar vad man kan ha olika syn på saker, Elmander är i mina ögon den mest ensida fotbollsspelaren som lyckats ta sig till ett svenskt landslag. Jämförelsen med Raul måste vara den sämsta liknelsen i världshistorien...

Han har absolut inget spelsinne, då menar jag inte att han har dåligt spelsinne utan att han är totalt befriad från det. För att han ska göra någon nytta alls så måste han vara den som får bollen sist i ett anfall alternativt få bollen sent och spela den snett inåt bakåt. De gånger han får bollen tidigare ser han ut som ett rådjur framför billyktor och anfallet dör snabbt ut.

Det är sällan man ser en anfallare med så otroligt dålig målkänsla som Elmander besitter, du ser honom aldrig placera, lobba, finta målvakten eller använda sig av något annat verktyg som naturliga målskyttar har. De gånger han gör mål så har han utnyttjat sin enda riktiga styrka och sprungit sig till ett läge där han petar in bollen sista metern över mållinjen eller skjuter ett 50/50 skott som målvakten antingen räddar eller släpper in billigt typ mellan benen eller under kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in