Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-03, 13:38
  #1
Medlem
UGRs avatar
Hej!

Jag känner att jag är lite dålig på att få med grönsaker till alla mål, så jag tänker att det vore bra att käka antioxidanter för att vara på den säkra sidan. Finns ju en hel del fabrikat, så är det någon som har några åsikter om detta? Vill helst komma över något som är "allt i en" tablett eller liknande.

Alla svar är tacksamma men jag vänder mig främst till dom med seriös erfarenhet av kost.

Mvh// A.W
Citera
2007-05-03, 14:15
  #2
Medlem
spudwishs avatar
För nån månad sen råkade jag på den här studien
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...=pubmed_DocSum
så du kanske är intresserad av produkten de använde.
Citera
2007-05-03, 14:32
  #3
Medlem
Axons avatar
Jag proppar i mig R-ALA och mår grymt bra. Man blir fan aldrig sjuk då det håller kroppens celler "rena".

För ytterligare förklaring kan du skicka PM.
Citera
2007-05-03, 14:38
  #4
Medlem
mr.jägers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
För nån månad sen råkade jag på den här studien
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...=pubmed_DocSum
så du kanske är intresserad av produkten de använde.
Du skulle inte kort kunna återge vad dom kom fram till? Orkar inte läsa vetenskaplig text för tillfället..
Citera
2007-05-03, 14:45
  #5
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.jäger
Du skulle inte kort kunna återge vad dom kom fram till? Orkar inte läsa vetenskaplig text för tillfället..

Orkar du inte läsa 15 rader eller vad det är, då är det illa.
Citera
2007-05-03, 20:36
  #6
Medlem
mr.jägers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Orkar du inte läsa 15 rader eller vad det är, då är det illa.
Läste det nu.. Om jag ska vara ärlig så är jag inte tillräckligt kunnig för att förstå vad det innebär
Citera
2007-05-03, 20:59
  #7
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.jäger
Läste det nu.. Om jag ska vara ärlig så är jag inte tillräckligt kunnig för att förstå vad det innebär
Skummade igenom det men vad jag såg så minskade de nivån för LDL kolesterol och ökade HDL-nivån. Dvs minskade det "onda" kolesterolet och ökade det "goda"
Citera
2007-05-03, 21:01
  #8
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Skummade igenom det men vad jag såg så minskade de nivån för LDL kolesterol och ökade HDL-nivån. Dvs minskade det "onda" kolesterolet och ökade det "goda"
Teoretiskt, ja
Citera
2007-05-03, 22:48
  #9
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Teoretiskt, ja

Wot? En studie, mer praktiskt än så blir det inte.


Jäger, säg det från början då Mer specifikt så ökade HDL-c avsevärt, LDL-c minskade, och nivåerna av vissa proinflammatoriska enzymer sjönk.
Citera
2007-05-03, 23:19
  #10
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Wot? En studie, mer praktiskt än så blir det inte.


Jäger, säg det från början då Mer specifikt så ökade HDL-c avsevärt, LDL-c minskade, och nivåerna av vissa proinflammatoriska enzymer sjönk.
Har svårt att se att ala ska kunna hjälpa levern med produktion av kolesterol men jag må ha fel
Citera
2007-05-03, 23:22
  #11
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Har svårt att se att ala ska kunna hjälpa levern med produktion av kolesterol men jag må ha fel

Ni dörrvakter har ju koll på koksmarknaden åt viparna. Har du inte hört talesättet "don't get high on your own supply"? För du verkar vara hög - vem sa nåt om ALA? Är skillnad på antioxidanter och antioxidanter.
Citera
2007-05-03, 23:28
  #12
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Ni dörrvakter har ju koll på koksmarknaden åt viparna. Har du inte hört talesättet "don't get high on your own supply"? För du verkar vara hög - vem sa nåt om ALA? Är skillnad på antioxidanter och antioxidanter.
ALA:s främmsta funktion är väl att verka som antioxidant mot kroppens celler?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback