• 1
  • 2
2007-05-03, 10:55
Medlem
Vad händer egentligen om man tränar 3 gånger i veckan och sen dricker man säg lagom full på fredagskvällen en helg, gör det så mycket? eller är det bara överskattat? Vad händer? minskar muskeln? Man blir fetare? men det tränar man bort utanför gymmet, när man är ute och går/springer.
Citera
2007-05-03, 11:06
Medlem
att träna 3ggr i veckan och supa på helgen är tusen gånger bättre än att supa på helgen och inte träna. Jag festar typ varje helg och började gymma för 3 månader sedan och jag är så sjukt nöjd med mina träningsresultat så motivationen att träna har aldrig varit högre.
Citera
2007-05-03, 11:09
Medlem
eggshellss avatar
Eller hur, nån belöning måste man ju ha!
Citera
2007-05-03, 11:12
Medlem
Axons avatar
Alkolhol och gym hör inte ihop och resultaten blir därför lidande. Tänk dig vilka grymma resultat ni kunnat få om ni inte söp, det vet ni aldrig.
Citera
2007-05-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Alkolhol och gym hör inte ihop och resultaten blir därför lidande. Tänk dig vilka grymma resultat ni kunnat få om ni inte söp, det vet ni aldrig.

Du har helt rätt. Tänk dig såhär kompis, att om du dricker alkohol, super skallen av dig på helgerna, sen tränar du på veckorna, så går det jämt ut, dvs alkoholen förstör träningen, resultatet = 0, om du inte dricker alkohol eller kanske nån gång tar du EN öl eller liknande gör inte så mycket, resultat = det dubbla, det blir dubbel effett om du skiter i alkoholen än om du dricker, det är förjävla mycket kalorier i alkohol och det är negativt på en jäkla massa sätt.
Nu har jag talat.
Citera
2007-05-03, 12:24
Medlem
Klicka här:
Ditt tal var felaktigt. , eller? Tycker inte att det borde vara så, man gör ju av med allt utanför gymmet, all godis o fläsk mat.

Om man tänker såhär.

Jag tränar 3 ggr i veckan, följer ett schema och äter bra mat.
sen dricker jag mig full på helgen. Det bygger på lite fett, men det fettet försvinner fort eftersom att jag rör mig hela tiden går/springer osv. så det kan inte spela någon roll tycker jag. Jag har Mycket svårt för att gå upp i vikt, har ätit ute mat typ 1 gång i veckan ett halv år och har inte gått upp nått.
men visst man ska inte bara äta slask mat, man bygger muskler på långsamma kolhydrater? Right? eller hur fungerar det? vad är långsamma kolhydrater? Spagetti & Köttfärsås? Ge fler tips.
Citera
2007-05-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0m1x
Om man tänker såhär.

Jag tränar 3 ggr i veckan, följer ett schema och äter bra mat.
sen dricker jag mig full på helgen. Det bygger på lite fett, men det fettet försvinner fort eftersom att jag rör mig hela tiden går/springer osv. så det kan inte spela någon roll tycker jag. Jag har Mycket svårt för att gå upp i vikt, har ätit ute mat typ 1 gång i veckan ett halv år och har inte gått upp nått.
men visst man ska inte bara äta slask mat, man bygger muskler på långsamma kolhydrater? Right? eller hur fungerar det? vad är långsamma kolhydrater? Spagetti & Köttfärsås? Ge fler tips.

Jao, men vi säger såhär, att om du inte bygger på det fettet, och tar proteintillskott före träningen, så blir det bättre effekt, om du bygger på dig fett måste du träna bort det då och då blir det som plus minnus noll, om du inte gör det bygger du musklerna direkt.
Citera
2007-05-03, 12:29
Medlem
RVDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0m1x
Vad händer egentligen om man tränar 3 gånger i veckan och sen dricker man säg lagom full på fredagskvällen en helg, gör det så mycket? eller är det bara överskattat? Vad händer? minskar muskeln? Man blir fetare? men det tränar man bort utanför gymmet, när man är ute och går/springer.
Det här borde svara på dina frågor:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=384781
Citera
2007-05-03, 12:33
Medlem
ugglans avatar
Nån enorm skillnad gör det inte bara man får i sig tillräckligt med käk, sover bra och inte skippar några träningspass. Satsar man inte hårt med tillhörande prepp så finns det ingen anledning att snöa in sig så jävligt att man måste avstå från att gå ut med gänget eller dela en pava vin med tjejen.

Sen är det ju inte direkt nyttigt att dricka sig brutalfull varenda helg, men det finns gråzoner mellan det och att vara helnykterist.
Citera
2007-05-03, 12:39
Medlem
Axons avatar
Sup om du vill för då vet du varför du ej utvecklas i samma takt som andra på gymmet och behöver då aldrig fråga oss på FB om varför. Du har ju svaret själv
Citera
2007-05-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klicka här
Du har helt rätt. Tänk dig såhär kompis, att om du dricker alkohol, super skallen av dig på helgerna, sen tränar du på veckorna, så går det jämt ut, dvs alkoholen förstör träningen, resultatet = 0, om du inte dricker alkohol eller kanske nån gång tar du EN öl eller liknande gör inte så mycket, resultat = det dubbla, det blir dubbel effett om du skiter i alkoholen än om du dricker, det är förjävla mycket kalorier i alkohol och det är negativt på en jäkla massa sätt.
Nu har jag talat.

resultatet=0 gånger 2 är fortfarande noll så du kan ju inte säga det dubbla
Citera
2007-05-03, 14:57
Medlem
Få i dig tillräckligt med mat och näringsämnen och sköt din träning, så kommer du få resultat även om du dricker en gång i veckan. Frågan är bara hur mycket bättre resultat du skulle få genom att inte supa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in