Resultat: Tror du att man föds homosexuell?
Nej
41,79%
112 röster
Ja
41,79%
112 röster
Vet inte...
16,42%
44 röster
  • 1
  • 2
2002-06-30, 00:50
Medlem
SinXs avatar
Ofta brukar man stödja sig på följande:

”Jag är född sån. Det sitter i generna.”

Detta uttryck har blivit allt vanligare. Men nu blir det svårare att skylla på DNA-sammansättningen: människans arvsmassa är kartlagd och det visar sig att miljön spelar en större roll än vad många hävdat de senaste åren.

För lite över ett år sedan publicerade världens ledande vetenskapliga tidskrifter, Nature och Science, sina resultat. I stället för de runt 100 000 gener som man trott att människan har, handlar det snarare om 30 000. Det är ungefär dubbelt så många som bananflugan, vilket förvånar forskarna. Slutsatsen av rapporterna går på den linjen; miljöns betydelse uppvärderas i förhållande till arvets.
The Observers vetenskapsredaktör Robin McKie skrev efter detta att rapporterna är ett dråpslag mot den biologiska determinismen: idén att personlighet, sexuell läggning, kriminalitet eller alkoholism – för att ta några av de vanliga uppfattningarna – skulle vara genetiskt betingat.
Robin McKie tar ett exempel: att det skulle finnas en särskild gay-gen. Redan innan dessa rapporter hade kommit hade de flesta vetenskapsmännen förkastat tesen att det finns en gay-gen. Ändå är den missuppfattningen fortfarande vitt spridd bland allmänheten. Men att homosexualitet skulle vara genetiskt betingat är alltså en myt.

SLUTSATS:

En männiksa kan vetenskapligen inte födas homosexuell, utan blir det beroende av vilka influenser som han upplever under sin uppväxt.
Citera
2002-06-30, 06:17
Medlem
Securions avatar
Var det inte nåt med den gravida kvinnans hormoner som orsakade ett "hjärnfel" hos fostret...?
Hmm... Vart har jag nu läst det...
Citera
2002-06-30, 13:03
Medlem
(edit)
Citera
2002-06-30, 18:50
Medlem
5 saker som gör folk homosexuella:

1. Ztv
2. Dansbandsmusik
3. Dr. Alban
4. Paljett tröjor & glitter kläder
5. Magnus uggla

8O
Citera
2002-06-30, 19:05
Medlem
(edit)
Citera
2002-06-30, 20:19
Medlem
Man födds BISEXUELL!!!!

Men era ruttna "morallagar" som är kvarleva från kristendomens 1000-åriga förtryck lämnar fortfarande spår i form av homofobi!
Citera
2002-06-30, 20:27
Medlem
(edit)
Citera
2002-06-30, 21:03
Medlem
Scepter argumenterar på ett arrogant sätt, sluta gnäll om vänster hela jävla tiden.

Att skylla på kristendomen för att det finns homofober är väl knske lite väl...

En fråga bara: Hur vet man att man föds bisexuell? Kan aldrig tänka mig att jag har tänt på killar. 8O
Citera
2002-06-30, 21:31
Medlem
(edit)
Citera
2002-07-01, 01:13
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scepter
Det är en vanlig missuppfattning att det behövs en gen för att man ska födas homosexuell. Som Securion påpekar så finns det andra faktorer som påverkar.

Sen väljer väl knappast någon att bli homosexuell. Exakt vad som påverkar folk till att bli homosexuella vet man ju inte heller.

Andra faktorer, självklart! T.ex uppväxtmiljö, influenser mm....
Citera
2002-07-01, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl H
Scepter argumenterar på ett arrogant sätt, sluta gnäll om vänster hela jävla tiden.

Att skylla på kristendomen för att det finns homofober är väl knske lite väl...

En fråga bara: Hur vet man att man föds bisexuell? Kan aldrig tänka mig att jag har tänt på killar. 8O

Prata med en seriös sexuallpsykolog så får du förklarning.

Blöjnassar här inne kommer endast med förklarningar som "felaktiga gener" och "sjukdomar".

Både kristendomen och Islam jagar sexuellt avvikande med blåslampa och 1000 år av förtryck lämnar djupa spår.
Citera
2002-07-01, 15:47
Medlem
Varför kan man inte födas homo?
Kanske inte behöver vara en gen, men samspel med många.
SinX inlägg högst upp var väl inget bevis!

Jag tror inte man uppfostras till att bli kåt på motsatta könet. Det är känt att de flesta homos har haft en helt vanlig uppväxt. En "bög" är inget freak för det. Det kan vara vilken normal kille som helst som helt plötsligt börjar tafsa på dig och viska snuskiga saker i ditt öra. :P

Varför inte?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in