Resultat: Tror du att man föds homosexuell?
Nej
41,79%
112 röster
Ja
41,79%
112 röster
Vet inte...
16,42%
44 röster
2002-07-01, 15:50
Medlem
Måste nog förklara mig lite.
Min fråga "Varför inte?" i slutet var inte nån slags bekännelse att jag är bög eller nåt sånt, men det såg ut som det.

Jag menade bara varför kan inte min teori om gener stämma?!
Citera
2002-07-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl H
Måste nog förklara mig lite.
Min fråga "Varför inte?" i slutet var inte nån slags bekännelse att jag är bög eller nåt sånt, men det såg ut som det.

8O 8O ops: :?:
Citera
2002-07-02, 00:09
Medlem
SinXs avatar
Carl H:

1."Varför kan man inte födas homo?"
-För att allt inom nya rön visar på annat

"Kanske inte behöver vara en gen, men samspel med många.
SinX inlägg högst upp var väl inget bevis! "
- Då skulle det framkommit i rapporten
Citera
2002-07-02, 08:14
Moderator
-Info-s avatar
Brunöga svamlar.

Man föds inte bisexuel. Brunöga svamlar som vanligt.

Snarare föds man asexuell, dvs ingen sexual-drift överhuvudtaget. Men efter ett tag vaknar den sexuella driften och män utvecklar dragningskraft till kvinnor och vice versa. Utom hos några enstaka medborgare där nåt går snett i hjärnan.
Citera
2002-07-02, 08:18
Moderator
-Info-s avatar
SinX:

Det är bara en rapport bland andra. Andra rapporter pekar antagligen på något annat. Forskare brukar inte vara ense om allt. De är också människor som har åsikter och som ibland gör felaktiga antaganden.
Citera
2002-07-02, 13:41
Medlem
Shiftys avatar
Vad är det för jävla idioti att alla skulle födas bisexuella? I så fall skulle ju alla människor och djur försöka pucka på nån av sitt kön då och då och så är det ju inte. Varför? Ja därför att naturen gjort så att det inte blir någon avkomma ifall man gör det. Instinkten driver än därför till någon av motsatt kön. Homosexualitet måste väl i så fall rimligtvis vara en störning av vårt naturliga beetende.
Citera
2002-07-02, 14:22
Medlem
Det Shifty säger verkar vettigt.
Fast skulle man säga det offentligt så skulle man bli anklagad för att hata bögar och vara homofob. En genetisk defekt låter värre än vad det är (i det här fallet).
Citera
2002-07-02, 14:52
Medlem
Shiftys avatar
Hmmm precis. Jag tvekade lite innan jag postade det. För jag vill inte bli stämlpad som någon homofob även fall jag vet att jag har drag av det ifall nån kille stöter på mig. Klart man blir illa till mods. hehe

Men det var i alla fall inte meningen att reta någon homosexuell.

Det är lite som att säga att folk med glasögon är handikappade. Jag är brillorm och visst fan är det ett handikapp. Men många blir vansinniga när man säger så. hehe
Citera
2002-07-03, 01:27
Medlem
Lemmixs avatar
Rätta mig om jag har fel, men står det inte "Diskussioner inom politik i allmänhet"? Inte Diskussioner om biologi/sociologi i allmänhet.
Citera
2002-07-03, 14:39
Medlem
So what!?
Det h'r är väl en av de mer sansade diskussionerna tycker jag. Förresten fins det inget annat forum som passar för homodiskussioner.

Kan väl bara dra slutsatsen att SinX verkar ha fel, det kan visst vara genetiskt!
Citera
2002-07-03, 15:12
Medlem
sryzons avatar
en fråga som jag skulle vilja ha svar på är skall alla abnormaliteter i hjärnan räknas som sjukdomar ?

det skulle betyda att vänsterhänta skulle vara sjuka?
majoriteten av världen är inte vänster hänta (finns det forskning kring vänsterhand/tass het hos djur?)
Citera
2002-07-03, 15:30
Medlem
Shiftys avatar
Nej inte sjukdomar. För sjukdomar kan man ju bota (oftast).

Jag skulle hellre kalla det störningar eller att man är onormal på något sätt. Som vänsterhänt brillorm tar jag inte speciellt illa upp ifall någon säger att jag är onormal, för det är jag ju. Skulle vilja se mig själv som unik till och med.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in