2011-07-21, 11:33
Medlem
NavierStokess avatar
Kan det vara våra kära irländare som varit i farten igen?
Byggavfall dumpades i naturen

Citat:
Ett 30-tal lastbilslass med skräp har tippats i naturen i norra Borås. Det rör sig om bland annat byggmaterial, betongplattor, gastuber och fyllnadsmassor, uppger P 4 Sjuhärad.
Citera
2011-07-21, 11:58
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Kan det vara våra kära irländare som varit i farten igen?
Byggavfall dumpades i naturen
Tror mer på en seriös byggherre som sparat in lite pengar.
Citera
2011-07-21, 12:14
Medlem
NavierStokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
Tror mer på en seriös byggherre som sparat in lite pengar.

Jag tänkte på följande formulering:
Citat:
Nedskräpningen är polisanmäld och misstänkta är en grupp asfaltarbetare som utfört arbeten för villaägare i ett område i närheten.

Låter ganska orimligt att svenska asfaltläggare skulle "kacka i eget bo" så att säga.
Citera
2011-07-22, 00:17
Medlem
Blocket.ses avatar
Dom finns även på Mörkö hörde jag..

Denna fins idylliska ö i södra skärgården
Dock har jag svårt att tro att infödingarna där skulle köpa deras tjänster..
Citera
2011-07-22, 15:01
Medlem
Läste nyss den här engelska/irländska analysen av våra nya resande bekantskaper:

http://www.thelocal.se/discuss/index...dpost&p=662055

Det är intressant i vilket fall, för de verkar inte vara lika lama som våra lokala resande.
Citera
2011-07-23, 10:10
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bors
Läste nyss den här engelska/irländska analysen av våra nya resande bekantskaper:

http://www.thelocal.se/discuss/index...dpost&p=662055

Det är intressant i vilket fall, för de verkar inte vara lika lama som våra lokala resande.
Intressant, även om jag inte tror att "irländarna" är så tuffa som påstås i länken.

Att notera är att göteborgsområdet verkar vara soprent på travellers nu för tiden.
Det påstås att polis och myndigheter helt enkelt gjort en stor genomgång av alla
platser det går att illegalcampa på och spärrat av. Stenblock, buskplanteringar o.s.v.
gör det svårt för dem att slå sig ner. Följden blir naturligtvis att de bara håller sig
i andra kommuner, problemet flyttas bara någon annanstans...

Den dag vi kan göra det "icke lönsamt" för dem att komma till Sverige kommer vi att slippa dem.
De kommer helt enkelt att stryka Sverige från sin Europaturné och pröva lyckan i andra länder.
Det är tveksamt om det någonsin kommer att ske dock, i Sverige har ju t.o.m. rumänska
tiggare "rätt" att komma hit och tigga.
Citera
2011-07-24, 13:05
Medlem
Dest88s avatar
Igår knackade en brittisk (eller möjligtvis irländsk) skojare på på min dörr och undrade om mina föräldrar var hemma. Undrade vad han ville och då var det tydligen om vi var intresserade av stensättning på uppfarten. Visste inte något om att sådant här förekommer, men kände på mig att han var verkligen inte någon man kunde lite på. Svarade att mina föräldrar var på semester. Han sa då att han skulle komma tillbaka. Får väl hoppas att de inte kommer tillbaka och river upp hela jävla uppfarten.

Bor i stockholmsområdet.
Citera
2011-07-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Igår knackade en brittisk (eller möjligtvis irländsk) skojare på på min dörr och undrade om mina föräldrar var hemma. Undrade vad han ville och då var det tydligen om vi var intresserade av stensättning på uppfarten. Visste inte något om att sådant här förekommer, men kände på mig att han var verkligen inte någon man kunde lite på. Svarade att mina föräldrar var på semester. Han sa då att han skulle komma tillbaka. Får väl hoppas att de inte kommer tillbaka och river upp hela jävla uppfarten.

Bor i stockholmsområdet.

Minera uppfarten?
Citera
2011-07-24, 23:16
Medlem
ganglere2s avatar
Kan vara av samma gäng som åker runt och försöker sälja elverk m.m.
Citera
2011-07-25, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kan vara av samma gäng som åker runt och försöker sälja elverk m.m.

jag vet en person som köpte ett el-verk av en okänd person från utlandet.

Han hade kommit i en bil och stannat dom första bästa personerna som troligtvis kunde använda ett el-verk. Personen som han uppfattade som Irländare eller Engelsman ville ha 5000:- men prutade ner det till 2500:-

Är det något skumt med detta?
Citera
2011-07-25, 02:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkzOr
jag vet en person som köpte ett el-verk av en okänd person från utlandet.

Han hade kommit i en bil och stannat dom första bästa personerna som troligtvis kunde använda ett el-verk. Personen som han uppfattade som Irländare eller Engelsman ville ha 5000:- men prutade ner det till 2500:-

Är det något skumt med detta?

Ja det är irländare, engelsmän eller något. Sägs vara stulna och/eller ommärkta elverk. De sätter dit en skylt från en större modell av samma märke så att det ska verka starkare och dyrare. Sedan kan man pruta rätt mycket. Skumt. Polisen var här i krokarna och sökte en sådan skåpbil som de hade alldeles efter att de hade varit här.

Eftersom det nu gäller asfalterande mystiska personer och just irländare så kan man kanske misstänka att det har något samband det där.
Citera
2011-08-02, 07:29
Medlem
De härjar i Halmstad nu... se upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här