2010-04-09, 15:56
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Så de liksom utpressar sig fram till arbeten? För jag kan inte tänka mig att villaägare beställer asfaltering bara sådär. Det är väl projekt som man planerar in en 12-18 månader fram i tiden?

Tydligen gör folk det, finns rätt mycket storys om korkade villa-ägare i tidningarna. Förstår verkligen inte hur fan dom tänker. Det finns ju folk som spelar "hitta damen", ni vet den där scamen med tre kort, med östeuropèer på Stockholms gator. Det är fan bokstavligen the oldest trick in the book, så att folk går på asfaltsläggnings-skiten är inte så konstigt.
Citera
2010-04-10, 02:17
Medlem
Bengan79s avatar
Jag tycker fler umgdomsgäng kan roa sig med att driva dessa as på flykt
Citera
2010-04-11, 17:23
Medlem
Lennart.Kollbergs avatar
Nu är våren här och så även irländarna. För ett tag sedan såg jag en liten skabbig irländsk lastbil i utkanten av Lund. Campar de i Lomma i år också?
Citera
2010-04-16, 19:08
Medlem
McLaughlins avatar
Tre Irländska gäng i Växjö. "Plattsättare" - hur kan folk fortfarande anlita dem?
Citera
2010-04-16, 20:16
Medlem
chaoswithins avatar
I söderort (STHLM) finnes nu utmärkta asfaltsläggare från den gröna ön! Sista chansen att fynda, så skynda!
Citera
2010-04-20, 03:57
Medlem
Mandingos avatar
Växjö...
De har kommit till mina föräldrar två gånger under senaste veckan... Pappa förklarar alltid vänligt men bestämt att han älskar sin grusgång och kan utföra plattsättning själv...
Citera
2010-04-20, 20:00
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
Växjö...
De har kommit till mina föräldrar två gånger under senaste veckan... Pappa förklarar alltid vänligt men bestämt att han älskar sin grusgång och kan utföra plattsättning själv...

Föga oväntat. De nästintill tvingar sig på, dag efter dag. Kan meddela att gäng nr. 4 nu kommit till Växjö.
Verkar dock som något gäng lämnat för att bege sig söderut; Karlskrona.
Citera
2010-04-29, 21:07
Medlem
Nu även i Stockholmsområdet....

http://www.marsta.nu/News.aspx?articleId=3518

http://www.marsta.nu/News.aspx?articleId=3515
Senast redigerad av Friherrinnan 2010-04-29 kl. 21:12.
Citera
2010-04-29, 23:05
Medlem
Kadeks avatar
Nu börjar de närma sig Uppsala!

- Det är inte vårt problem, ni sysslar med detta varje sommar och vi har tröttnat på historien. Efter att ni är klara ser det ut som skit, vad är det för fel på ert sätt att leva, röt en av polismännen på plats.

Citera
2010-04-30, 00:29
Medlem
UACs avatar
De sysslar även med människohandel:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article793301/Asfaltlaggare-anhallna-for-manniskohandel.html
Citera
2010-04-30, 12:34
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Nu börjar de närma sig Uppsala!

- Det är inte vårt problem, ni sysslar med detta varje sommar och vi har tröttnat på historien. Efter att ni är klara ser det ut som skit, vad är det för fel på ert sätt att leva, röt en av polismännen på plats.

Jag hoppas att han inte sa det på svenska, om inte är jag intresserad av hur han formulerade sig på engelska .
Citera
2010-04-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag hoppas att han inte sa det på svenska, om inte är jag intresserad av hur han formulerade sig på engelska .
Han sade det på engelska
Vad han tyckte kunde inte missförstås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in