2009-06-16, 10:11
Medlem
cracpots avatar
Ingen som har sett dem i närheten av Nyköping. De kom in på vår gata i lördags, sprang runt bland grannarna och kollade, var på väg in hos mig men hunden började skälla så de åkte igen. Har funderingar på lite nattsabotage på engelska grusbilar.....

Å andra sidan har jag anlitat dem, inte att lägga asfalt men att lägga sten.
Följande hände sommaren 2006:
Det kom en svensk kille med ett pris 85.000:- för min garageuppfart samt vid altanen, tot ca 90m2.
Konstigt nog hade två lokala firmor varit veckan innan och tittat och lämnat pris och han sa att han hade fått tips att vi skulle lägga om.

Jag tyckte nog det var lite dyrt dock var det 5.000 billigare än den billigaste lokala.
Men hade inte de pengarna så jag prutade och prutade igen och var nere på 50.000:- men då sa jag att det forfarande var för dyrt. Då sa han att han kunde komma tillbaka senare om han fick fler jobb i området och kunde samfrakta.
Han kom tillbaka två dar senare och frågade om jag hade funderat ut om han skulle fixa det, men jag sa nej då fråga han vad jag tyckte det var värt att få det gjort för och jag sa 20.000:- men det tyckte han var för j-a billigt men efter lite munhuggning kom vi överens om 25.000:-.
Dagen efter kom det 5st lastbilar och säkert 20 gubbar och körde igång på alla tomter samtidigt. De var ihärdiga att jobba började 5 och slutade vid 22, åkte bara iväg en gång och kom tillbaka med pizza.
På två dar var allt klart.

Först till problemen:
1.De försökte fuska genom att bara släta ut befinligt grus men man är själv i byggbranshen så jag stog som en hök över dem till de grävt ut 35cm under tidigare beläggning, sen skulle de inte lägga markduk, låg å andra sidan ingen tidigare heller, men det tvingade jag dem att fixa, sen körde de på två lass riktigt bärlager och sättsand.

2. jag ville ha en ram runt alla stenar med svart sten. OK sa deras chef, en stor biffig kille, jag fixar ett pris på det, men innan dagen var slut så började de sätta svarta stenar så jag tänkte att han fixa det ändå.

3. När jag skulle betala, när de gjort hälften (skulle få betala när jobbat var klart) blev vi lite osams för jag sa att jobbet inte var klart och han sa att han ville ha 2000! kr extra för de svarta stenarna vilket jag vägrade eftersom han inte tagit fram något pris, men vi enades om att jag skulle betala 13.000 nu och 12.000:- när jobbet var helt klart + 500:- för de svarta stenarna.
Dagen efter kom två killar och gjorde färdigt allt utom att cementa ut mot trottoaren för de blev avbrutna.
Det kom en polisbil och hämtade bägge när de höll på inne hos grannen ( som betalt 50.000:- för lika mycket som jag.)
Polisen frågade om de hade lagt sten hos mig med men jag nekade till detta.
De sa att dessa två + två andra varit hos lokalka stenleverantören och köpt sten mot faktura på ett luftföretag.

I mitten av september kommer så deras engelske bas och ska troligen kräva mig på ytterliggare pengar, han är otrevlig och hotfull mot frun som ropar på mig.
Själv är jag påväg till den lokala skjutbanan och har glock 45:an och 4 extra fulla magg i bältet och kommer utstolpande.
Han är på väg att börja säga något men kollar ner på min pistol, harklar sig lite och frågar om vi blev nöjda med stensättningen och om vi ville ha mer gjort, när jag tackar vänligt men bestämt nej, tackar han för sig och skyndar därifrån. Efter det har vi inte sett röken av dem.

Så jag fick cementera själv men ingen kom och krävde mig på resterande 12.000:-.

Så summa summarum så fick jag ett jobb utfört för 13.000:- som skulle ha kostat 85.000:- och det blev bra gjort och jag slapp göra det själv.

Till det hela hör att jag senare fått höra av grannar som anlita dessa killar och som inte vågat pruta har fått betala mellan 50 och 200 tusen kroner.
Där de gjorde jobb för 200 så har stenarna börjat ge sig iväg på garageuppfarten men inte mina.....
Citera
2009-06-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opium66
Dessa myglarsvin har numera tagit över parkering vid Rösjöbaden.
Det stod 10 husvagnar där med Engelska plåtar där.
De har även stället en stulen lastbil vid OK macken vid Silverdal.

Såg det! Lite roligt samtidigt att de står utanför Rösjöparkeringes område där blatten lappar med stor nit, det avskyvärda kräket. Körde förbi deras camp häromdagen. Herregud vilket mänskligt avskräde, vem i sitt rätta sinne anlitar dessa?? Obegripligt att de inte lämnat landet då deras ykte borde vara så dåligt att ingen anlitar dem. Men sannolikt faller folk i fällan varje dag runtom i landet (samtidigt som andra blir av med fina ägodelar...).
Citera
2009-06-16, 21:52
Medlem
Det verkar vara flera ligor som är ute och åker omkring. Vi har just nu ett gäng som stationerat sig på en gräsplätt mellan Skogås och Länna i södra Stockholm. Problemet är att Skogås lokala kennelklubb hyr marken av Huddinge kommun för att bedriva hundkurser på. Men detta går alltså inte nu.

Klubben har då varit i kontakt med polisen för att få dom avhysta men dom hänvisar till kommunen. Kommunen hänvisar till sociala eftersom det tydligen är barn inblandade och då måste soc. vara med. Efter ytterligare kontakter med polisen blev klubben hänvisade till kronofogden där en jurist säger att klubben kan begära en s.k handräckning. Men då måste kronofogden ha uppgifter på personerna som ska handräckas.

Alla bara skyller i från sig och samtidigt står hundklubben där och kan inte hålla sina kurser. Helt jävla sanslöst.

Här en bild på packets camping.
http://yfrog.com/10dsc0585uj
Citera
2009-06-18, 19:09
Medlem
Opium66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfighter
Såg det! Lite roligt samtidigt att de står utanför Rösjöparkeringes område där blatten lappar med stor nit, det avskyvärda kräket. Körde förbi deras camp häromdagen. Herregud vilket mänskligt avskräde, vem i sitt rätta sinne anlitar dessa?? Obegripligt att de inte lämnat landet då deras ykte borde vara så dåligt att ingen anlitar dem. Men sannolikt faller folk i fällan varje dag runtom i landet (samtidigt som andra blir av med fina ägodelar...).

Idioterna har lurat i min granne om att de lägger underbar asfalt osv.
Jag gick självklart över till honom och sa att han var den största rövhatten någonsin för att han hade anlitat dem osv. Detta var en vecka sedan och har dragit vidare och hans bil har sjunkit igenom asfalten och det ser rätt galet ut.
Kan även tillägga att ett paket väntar dessa myglarsvin. De lär få en minst sagt vidrig om inte obehaglig överraskning när de öppnar lådan.
Citera
2009-06-18, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opium66
Idioterna har lurat i min granne om att de lägger underbar asfalt osv.
Jag gick självklart över till honom och sa att han var den största rövhatten någonsin för att han hade anlitat dem osv. Detta var en vecka sedan och har dragit vidare och hans bil har sjunkit igenom asfalten och det ser rätt galet ut.
Kan även tillägga att ett paket väntar dessa myglarsvin. De lär få en minst sagt vidrig om inte obehaglig överraskning när de öppnar lådan.

Din granne, du är upprörd?
Posta bild så får vi se resultatet. Det kan väl inte vara allt för svårt?

Vad e de för paket du pratar om ?
Citera
2009-06-20, 17:04
Medlem
Continental Ops avatar
Har sett i lokaltidningar att det är såna där på turné kring Arlanda i sthlm nu.
Citera
2009-06-23, 12:31
Medlem
Snackade med en polare i Jönköping nyss.Rullade in en karavan engelskreggade bilar med efterhörande husvagnar på Axamo camping för en stund sen.

Ett gäng zigenare har som vanligt också hittat dit med sina husvagnar..Stod en Ferrari av nyare modell utanför en av dom.
Citera
2009-06-23, 15:43
Medlem
zulu7s avatar
Om det nu är samma karavan av irländska asfaltsläggare så drog de vidare från Gävle idag.

Ur vår lokaltidning Gefle Dagblad:
Citat:
GÄVLE I går lämnade asfaltsläggarna Stora Vall.
Efter sig lämnade de några uttjänta husvagnar, flera anmälningar om miljöbrott och ett okänt antal nyasfalterade uppfarter.

Edit: http://gd.se/nyheter/gavle/1.1142430
Citera
2009-06-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cracpot
text

Nästan alltså 1000kr/kvm... Svart, runt hörnet garanti... Folk måste verkligen vara dumma i huvudet.

Du fick till det rejält och det var roligt att höra

Ser dom här överallt då jag jobbar i samma bransch, sten ej asfalt.. Det har varit i Sthlm's norra förorter bra många år nu.

Att folk fortfarande anlitar dom?
Citera
2009-06-23, 23:19
Medlem
De har gått över till stenläggning av två orsaker. För det första har de fått svårt att köpa asfalt då säljarna inte vill få dålig publicitet. För det andra har asfaltryktena försämrat deras affärer så en halvny branch är den nya taktiken. Dessutom går det ju att stjäla sten, vilket inte var lika lätt med asfalt.
Citera
2009-06-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magna-Flash
Nu är dom i Sundsvall! Ringde på en kille i säckig träningsoverall och snackade engelska... Ville ge ett gratis kostnadsförslag på stenläggning!
- No thanx!
Andrew Paul Rylett Bygg står det på lappen jag fick med flashiga bilder på stenläggningar...
Postbox har dom faktiskt också utskrivet:
APR Bygg
Box 167
191 23 Sollentuna
SE630563373401

http://www.allabolag.se/630563LUKE
Nyreggat bolag utan F-skatt, dock momsreggat
Citera
2009-06-25, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Har sett i lokaltidningar att det är såna där på turné kring Arlanda i sthlm nu.

åfaan, har inte sett till dem på någon månad.

De var väl vid eurostop sist tror jag och då fick ju polisen komma för de hotade någon som var ansvarig där som skulle avhysa dem.

Finns en del på www.marsta.nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in