2013-07-18, 23:31
Medlem
Dannybois avatar
Dom kom förbi mig för andra året i rad, idag. Samma kille som förra året.
Han undrade om jag ändrat mig, för i sånt fall hade han plattor "över" + att dom ju ändå hade maskiner i närheten, så jag skulle få ett kanonpris.

Jag förklarade vänligt att jag fortfarande inte var intresserad, och så var det med det.
En trevlig snubbe, inte alls aggressiv och hade inga problem att ta ett nej, men aldrig i helvete att jag skulle låta nån som han lägga om min uppfart!

Det här var strax utanför Uppsala, så jag antar att det var en av herrarna från campingen som nämns några inlägg ovan.
Citera
2013-07-21, 15:06
Medlem
spoilers avatar
Falun

"Fredag eftermiddag avhyste polisen ett antal personer, så kallade asfaltläggare från Irland, med fordon och husvagnar från Rolf Ericson Bils inhägnade uppställningsområde på Strandvägen. Senare på kvällen var dock personerna tillbaka på samma område. De har brutit upp ett lås för att kunna komma in genom grinden.

Polisen hade tidigt på kvällen inte resurser att åter åka till det aktuella området för att åter avhysa personerna och deras fordon. Detta skulle ske senare på kvällen, enligt vakthavande befäl vid Dalapolisen.
Asfaltläggarna påstår sig ha tillstånd från markägaren. Men enligt polisen är så inte fallet. Eftersom de brutit upp ett lås kan det bli åtal för skadegörelse samt följder för den olovliga parkeringen.
Lite längre bort, vid en av parkeringsplatserna vid Hälsinggårdsbryggorna, har enligt en vittnesuppgift samma sällskap stått med sina husvagnar sedan juni. Husvagnsägarna uppträder hotfullt och exempelvis båtägare vågar inte parkera sina bilar där."

http://dalademokraten.se/2013/07/19/polisen-avhyste-campare/
Citera
2013-07-22, 12:48
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det är just sådant vi behöver lite mer av! :

Vilket? Aningslösa pappor som köper pallvis med kinesiska elverk av dem?
Citera
2013-07-22, 21:44
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Tycker DNs reportage är nyktert och välskrivet.

Ja det är en snyfthistoria och om man läser den utan att vara en östrogenkossa förstår man direkt att det här är människor som föds in i tragiska tragiska livsöden och att dom utnyttjar EU-lafstiftningen för att förse sig själva.

Som sagt, dom är tragiska människor som leder tragiska liv och det är bara tragik alltihopa, det är väl också ungefär hur det objektivt är.

Det är ju liksom inga master mind thiefs direkt, dom är typiska tragiska småbrottslingar som tjänar nog för att överleva men inte mer.

Herregud att ha sitt liv i husvagn, jösses, tragiskt.

You poor poor irish sods.
Jo, det är förmodligen därför de glider runt i sprillans nya GB-reggade Range Rovers och Porsche Cayennes när man ser dem.
Dessa "tragiska småbrottslingar" är ingenting annat än organiserade con-artists med klanmentalitet.
Citera
2013-07-23, 11:21
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Vilket? Aningslösa pappor som köper pallvis med kinesiska elverk av dem?
Mmm, jag tänkte mera i banorna av att faktiskt motarbeta dem lite.

* Skär sönder däcken på deras bilar

* Skjut på dem med luftgevär

* Samla ihop ett gäng och ge dem smörj

I stort sett vad som helst som gör att de undviker att komma tillbaka till Sverige.
Citera
2013-07-23, 11:54
Medlem
Studsbolls avatar
Är vi helt säkra på att de irländska asfaltsläggarna alltid är irländska? Är vi säkra på att de är resandefolket? Någon av de kriminella svinen som försöker lura hederliga människor kanske är svenskar som klätt ut sig för att spä på rasismen i samhället? False flag! Foliehatt någon?
Citera
2013-07-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Mmm, jag tänkte mera i banorna av att faktiskt motarbeta dem lite.

* Skär sönder däcken på deras bilar

* Skjut på dem med luftgevär

* Samla ihop ett gäng och ge dem smörj

I stort sett vad som helst som gör att de undviker att komma tillbaka till Sverige.

Efter att de lämnat en p-plats i Södra Uppsala hade de förutom stora mängder skräp och avföring lämnat efter sig spår av skjutvapen. Under byggnaden intill går kulvertar och krypgrund. En källardörr var uppbruten och innanför fanns kulhål och kulor i väggar.
Man bör kanske vara beredd på att någon i samlingen har vapen och kan känna sig trängd eller manad att försvara truppen.

Beskjuta dem med luftvapen kanske inte är det smartaste om det kommer andra kulor tillbaka.
Citera
2013-07-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Jo, det är förmodligen därför de glider runt i sprillans nya GB-reggade Range Rovers och Porsche Cayennes när man ser dem.
Dessa "tragiska småbrottslingar" är ingenting annat än organiserade con-artists med klanmentalitet.

Och?
Många babbar kör ju också BMW/Merca, sen bor dom i en hyresrätt i tensta.
Om man bara sakar allt annat så är det ju klart att man kan köra en nice bil, trots att man är fattig.

Det ÄR stor tragik runt dom här människorna.

Därmed inte sagt att man skall behandla dom väl.

Ut med packet!

Däremot kan man ju ha medlidande med dom stackars barnen.
Citera
2013-07-23, 16:58
Medlem
bobbebobbes avatar
Dom har varit i mitt område och dom har varit väldigt otrevliga har jag hört och sett.

/Bobbebobbe
Citera
2013-07-23, 17:10
Medlem
Slumpmessigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbebobbe
Dom har varit i mitt område och dom har varit väldigt otrevliga har jag hört och sett.

/Bobbebobbe

Vad är ditt område?
Citera
2013-07-23, 21:52
Medlem
bobbebobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumpmessig
Vad är ditt område?

Borlänge

/bobbebobbe
Citera
2013-07-24, 06:21
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Är vi helt säkra på att de irländska asfaltsläggarna alltid är irländska? Är vi säkra på att de är resandefolket?
De härstammar från en by som heter Rathkeale på Irland.
De var för incestuösa och inavlade för att bo kvar i byn så de begav sig ut på upptäcksfärd ut i världen.

De säljer hantverkstjänster, generatorer och är storhandlare av elfenben (inget skämt här)
De kan lätt dra in 100-150' per dag på vad de gör.
De påbörjar ett jobb och får halva summan i handen och lovar att återkomma nästa dag. Det gör de sällan.
De tar pengarna och drar.
Skulle de återkomma så är jobbet som de gör under all kritik. Asfalt som skulle ha varit 15-20 cm tjockt för att klara belastning är endast ett väldigt tunt ytlager av billigaste varianten.
osv.

Googla lite på Rathkeale rovers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in