2013-09-17, 00:00
Medlem
Lallo66s avatar
Har cirkulerat i GBG-området ett tag. Blivit bortkörda av polis ett antal gånger men samlas snabbt igen på ett nytt ställe någon kilometer bort. Blåser folk på både pengar och jobb som de inte utför fullt ut, ingen moral alls! Riktiga banditer
Citera
2013-09-17, 08:35
Medlem
Barytons avatar
Lyssna på slutet på det här programmet som egentligen handlar om Husbykravallerna. Jag höll på att få hjärtinfarkt när jag hörde det igår kväll:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3381&artikel=5640860

"Mitt emot konsthallen står husvagnar uppradade. Det är turister från England som campar.
- Vi åkte runt i Stockholm och fastnade för Husby. Det är sån fin natur här och mäniskorna är så trevliga mot oss, berättar Cathrina."

Antingen är människan verkligen så naiv- och då borde hon inte få arbeta som journalist!- eller också är hon en utstuderad lögnerska och propagandamakare (som inte heller borde få arbeta som journalist!)

Turister från England! Ja, det var för gulligt
Citera
2013-09-17, 10:42
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför inte bara investera i lite vanliga fyrverkerier och rikta dessa ned mot lägret, kanske kan skicka några signaler?

EDIT: (Naturligtvis ingen uppmaning utan ett filmscript som jag funderar på)

Jag har varit inne på tanken att bjuda dessa främmande gäster på några väl lagrade burkar med den svenska delikatessen surströmming...
Citera
2013-09-23, 22:03
Medlem
docktorhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Jag har varit inne på tanken att bjuda dessa främmande gäster på några väl lagrade burkar med den svenska delikatessen surströmming...

Fan det är ju deras jävla parfym.....

Polarn har rätt skaplig Maskin med efterhängades slam/trekktank (3axlar) med hydralpump monterad på maskin. Den lastad med 25ton koskit/kopiss och dra ett varv i deras camping på natten skulle vara skojj gissa om de skulle få skotta skit.
Citera
2013-10-01, 00:32
Medlem
I can now officially report that my friends the tinkers left for the North of England this weekend on dfds ferry...swedes are still a bunch of nazis is common opinion I kept telling them that and bad news is that their coming back next year
Citera
2013-10-01, 13:32
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbySands
I can now officially report that my friends the tinkers left for the North of England this weekend on dfds ferry...swedes are still a bunch of nazis is common opinion I kept telling them that and bad news is that their coming back next year

cool. which ferry crossing would that be?
Citera
2013-10-01, 15:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Polarn har rätt skaplig Maskin med efterhängades slam/trekktank (3axlar) med hydralpump monterad på maskin. Den lastad med 25ton koskit/kopiss och dra ett varv i deras camping på natten skulle vara skojj gissa om de skulle få skotta skit.
https://www.youtube.com/watch?v=htysk893DiI
Citera
2013-10-03, 18:54
Medlem
Mrmonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Notera även videon i din länk, med rubriken:

"Campingägare maktlösa inför bråkiga gäster"
Undrar om det är fulla Svenskar tro?
Fan, jag skäms över vårt rättsväsende fanimej!

Dom bråkiga gästerna är inte svenskar, dock bor dom i det svenska samhället OCH ÄR SVENSKAR på pappret ifrån S - näs - bruk. Sen är det viktigt att urskilja att det finns dåliga / bra asfaltsläggare. Jag känner några som är väldigt skötsamma, dom städar efter sig, Kör fina bilar och har stora vagnar.

Givetvis kommer allt det dåliga upp, precis som med Pittbulls. Man får bara se skiten som skrivs men äger du en så vet du. Det är inte verkligheten, utan bara några få indicier.
Senast redigerad av Mrmonkey 2013-10-03 kl. 19:21.
Citera
2013-10-04, 15:49
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmonkey
Dom bråkiga gästerna är inte svenskar, dock bor dom i det svenska samhället OCH ÄR SVENSKAR på pappret ifrån S - näs - bruk. Sen är det viktigt att urskilja att det finns dåliga / bra asfaltsläggare. Jag känner några som är väldigt skötsamma, dom städar efter sig, Kör fina bilar och har stora vagnar.

Givetvis kommer allt det dåliga upp, precis som med Pittbulls. Man får bara se skiten som skrivs men äger du en så vet du. Det är inte verkligheten, utan bara några få indicier.
Jag är medveten om det, notera smileyn.
Citera
2013-10-04, 19:01
Medlem
spoilers avatar
"Sex-sju gånger i år har parkeringen vid forna Coop och moskén i Fittja skräpats ned av kringresande sällskap som ställt sina husvagnar på platsen. Det rör sig troligtvis om både bärplockare och asfalt*läggare.

/.../

Även Lilla Dalens församling har fått ovälkommet besök. Förra veckan stod fortfarande ett 30-tal husvagnar uppställda på de öppna fälten framför begravnings*platsen.

/.../

Ofta brukar Kronofogden hjälpa markägaren att få bort de objudna gästerna. Myndigheten har mellan 200 och 300 fall per år i landet, enligt Hans Rydberg, teamchef hos Kronofogden.

– Det handlar om både asfaltläggare och bärplockare och det är något som ökar i antal hela tiden, säger han."

http://mitti.se/?p=57242
Citera
2013-10-05, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
cool. which ferry crossing would that be?
haha ja finns inga färjor som går sverige england längre
Citera
2013-10-05, 08:37
Medlem
Går visste färjor till UK. Lastbilsfärjor där du även kan ta personbil och dom har ett tiotal hytter. En bekant åker var 5e vecka dit med lätt lastbil för att sälja och köpa antikviteter.
Kommer även plocka hem nästa bil med färja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in