2013-07-24, 10:20
Medlem
keysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Efter att de lämnat en p-plats i Södra Uppsala hade de förutom stora mängder skräp och avföring lämnat efter sig spår av skjutvapen. Under byggnaden intill går kulvertar och krypgrund. En källardörr var uppbruten och innanför fanns kulhål och kulor i väggar.
Man bör kanske vara beredd på att någon i samlingen har vapen och kan känna sig trängd eller manad att försvara truppen.

Beskjuta dem med luftvapen kanske inte är det smartaste om det kommer andra kulor tillbaka.

Har du en källa på den infon?
Citera
2013-07-24, 10:23
Medlem
keysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Och?
Många babbar kör ju också BMW/Merca, sen bor dom i en hyresrätt i tensta.
Om man bara sakar allt annat så är det ju klart att man kan köra en nice bil, trots att man är fattig.

Det ÄR stor tragik runt dom här människorna.

Därmed inte sagt att man skall behandla dom väl.

Ut med packet!

Däremot kan man ju ha medlidande med dom stackars barnen.

Dom där stackars barnen är det inte så "stackars" om då dom är otrevligare än vad dom vuxna är. Hade dom i en butik jag jobbade i och dom bodde på parkeringen utanför. Dom var inne och stal V-A-R-J-E dag och varje gång dom vart påkomna så skrek dom "fuck" i alla dess varianter åt personalen.
Citera
2013-07-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyster
Har du en källa på den infon?

Jag hade för mig det fanns i lokalblaskan också, men hittar inget om det nu. Det var arrangörer till ett LAN-party i hallen under krhf-helgen som påskyndade avhysningen eftersom besökarparkeringen var blockerad, de upptäckte intrånget och enligt hyresvärden var det färskt.
Citera
2013-07-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyster
Dom där stackars barnen är det inte så "stackars" om då dom är otrevligare än vad dom vuxna är. Hade dom i en butik jag jobbade i och dom bodde på parkeringen utanför. Dom var inne och stal V-A-R-J-E dag och varje gång dom vart påkomna så skrek dom "fuck" i alla dess varianter åt personalen.

Du har inte barn, eller hur?
Hur barn beter sig är ett direkt resultat av hur dom uppfostrats av sina föräldrar.
Dom här barnen kan bara stjäla därför att det är det enda deras föräldrar lärt dom.

Så enkelt är det.

Du kan inte klandra barnen, det är föräldrarna som är problemet, barnen är bara ett symptom.

Skär bort cancertumören istället (bort med alla pikeys) så förvinner ju deras kvinnor och barn också.

Som jag skrivit i andra trådar är det för få människor som går ihop och gör det obekvämt för dom här lirarna, ergo fortsätter dom att hålla på.

Om folk fick tummen ur och såg till att verka lite civil olydnad kring dessa människor skulle man säkerligen göra det obekvämt nog att dom fann det för gott att röra på sig, tyvärr säkerligen bara inom Sveriges gräner förvisso, men till slut skulle dom nog bli desperata och börja begå rån, typ som vägpiraterna har börjat med nu.
Citera
2013-07-24, 17:39
Medlem
Dessa förträffliga entreprenörer skådades på E4 södergående mellan Uppsala och Knivsta idag vid trettontiden.
Sorglig syn det där....
Citera
2013-07-25, 09:02
Medlem
Tråkigt att vi svenskar ska vara så trångsynta, inklusive mig själv. Att man belägrar tomter och svinar ner är inte ok, likaså att man tar betalt och sen drar utan att göra klart. Men bland alla dessa kringresande, otrevliga, arroganta luffare/bluffare finns det även dom som vill göra rätt för sig och skaffa sig ett gott rykte. Men dom har en hyfsad uppförsbacke som deras landsmän skottat upp i sin framfart att tjäna pengar. Det finns nog lika många och förmodligen fler oseriösa svenska företag som vi utan att blinka låter utföra undermåliga jobb och det finns bara en anledning som stavas P E N G A R..
Svensson vill också få jobb utfört till låg kostnad och gärna betalning utan kvitto, så var ligger skillnaden??
Citera
2013-07-25, 15:09
Medlem
Hallstahammar (nära Västerås):

I vanlig ordning drar packet bara vidare och myndigheterna står med brallorna nere.
Senast redigerad av henkka 2013-07-25 kl. 15:16.
Citera
2013-07-25, 16:48
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mejzon
Men bland alla dessa kringresande, otrevliga, arroganta luffare/bluffare finns det även dom som vill göra rätt för sig och skaffa sig ett gott rykte.
Om du kan presentera 1 enda av dessa travelers/asfaltläggare som har betalat skatt för det jobb de gjort så är jag redo att ta tillbaka allt jag någonsin tänkt om dem.
Citera
2013-07-25, 17:29
Medlem
Racooons avatar
Nu börjar rensningen?

http://www.expressen.se/gt/tv-har-slog-polis-till--mot-asfaltslaggare/
Citera
2013-07-25, 20:58
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Nu börjar rensningen?

http://www.expressen.se/gt/tv-har-slog-polis-till--mot-asfaltslaggare/
På SKFs område! Irländska stolpskott, som tror att de kan göra hur de vill
i Sverige, har börjat få det lite svårare verkar det som. Enligt media så
var både väktare och kronfogdar med polisen.
Citera
2013-07-26, 07:32
Medlem
_-?-_s avatar
En till grupp i norra Sthlm:
http://www.marsta.nu/News.aspx?articleId=11075
Citera
2013-07-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Om du kan presentera 1 enda av dessa travelers/asfaltläggare som har betalat skatt för det jobb de gjort så är jag redo att ta tillbaka allt jag någonsin tänkt om dem.

Då måste vi svenskar sluta med att anlita svenska firmor som gör jobb utan kvitto....what's the difference??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in