2013-07-10, 11:43
Medlem
DN Sthlm hade en gråt-artikel om hur de stackars camparna avhyses och hur deras husvagnar forslas bort fastän de inte gjort något fel.
De glömde nämna ganska mycket i artikeln, kostnaderna för sanering av de platser där de varit, svartarbetet, människohandeln, övergreppen, det konstanta fifflandet med allt de kommer i kontakt med, osv. osv.

Artikeln:
http://i.imgur.com/Msj0prw.jpg
Citera
2013-07-10, 11:45
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFamiglia
DN Sthlm hade en gråt-artikel om hur de stackars camparna avhyses och hur deras husvagnar forslas bort fastän de inte gjort något fel.
De glömde nämna ganska mycket i artikeln, kostnaderna för sanering av de platser där de varit, svartarbetet, människohandeln, övergreppen, det konstanta fifflandet med allt de kommer i kontakt med, osv. osv.

Artikeln:
DN kan man alltid lita på när det gäller desinformation...
Citera
2013-07-10, 11:51
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFamiglia

Artikeln:

Skulle precis fråga om den här artikeln.

Fyfan DN, nu kommer säkert några stackare att sympatianlita dessa drägg. Precis det som verkligen inte får hända!
Citera
2013-07-10, 15:01
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFucker
Nu har packet lämnat Väsby. Efter sig har de lämnat ett berg av sopor, en skog av avföring och en helt förstörd gräsmatta. Jävla pack, det är vad de är.
Undrar om det är samma pack som har slagit läger utanför Sandviken? I går träffade jag fyra stycken av dom på krogen (dock i Eskilstuna). Jag frågade direkt en av dom om dom var här och la asfalt. Han kollade snopet på mig och nickade, sen viskade han till sina polare som nyfiket tittade på mig. Jag skrattade och sa, ni fattar väl att ni får ett rykte efter alla år. Dom verkade inte bry sig så mycket efter det, sen snackade vi bara lite skit. Dom raggade på tre 50 åriga kärringar (dom själva såg ut att vara 25-30).

Citat:
Ursprungligen postat av BobbySands
If they can get into a camping ground there would be no such problem, its just that sweden is pig racist and will not allow english people in only germans to whom they admire so much because your grandparents were nazis and it lives in swedes subconscious memory, you think you are the master race Your not!!!!
What a load of bullshit! No other country than Sweden has been letting in as many immigrants in relation to its own population, and l bet you already know this. That subconscious memory you refer to has died out long ago. If we really were nazis, would we really have all these muslim scum filling up our prisons, causing riots and raping our women on a daily basis? Get your fucking head straight.
Senast redigerad av Lacerda 2013-07-10 kl. 15:21.
Citera
2013-07-10, 19:39
Medlem
Ingen i Väsby som fotat skräpet de lämnade kvar efter sig? Det som DN inte såg.
Citera
2013-07-10, 20:01
Medlem
Citat:
That subconscious memory you refer to has died out long ago.

It never existed.
Citera
2013-07-10, 20:10
Medlem
Husvagnar brinner bra. Varför vänta på kronofogden?...

Synd att vi svenskar är så jävla laglydiga,men det är väl därför vi får hit alla drägg... Beter man sig som ett svin händer ju inget (om man inte är svensk förstås)

När ska folk lära sig att inte köpa deras tjänster? Det borde vara hårda bötesstraff på detta,så slipper vi problemet.
Senast redigerad av Stormaren 2013-07-10 kl. 20:18.
Citera
2013-07-10, 20:31
Medlem
Citat:
Husvagnar brinner bra. Varför vänta på kronofogden?...

För att det är tråkigt att sitta på kåken och mordbrand är mer prioriterat hos snuten än nedskräpning och lurendrejeri.
Citera
2013-07-10, 21:06
Medlem
Tycker DNs reportage är nyktert och välskrivet.

Ja det är en snyfthistoria och om man läser den utan att vara en östrogenkossa förstår man direkt att det här är människor som föds in i tragiska tragiska livsöden och att dom utnyttjar EU-lafstiftningen för att förse sig själva.

Som sagt, dom är tragiska människor som leder tragiska liv och det är bara tragik alltihopa, det är väl också ungefär hur det objektivt är.

Det är ju liksom inga master mind thiefs direkt, dom är typiska tragiska småbrottslingar som tjänar nog för att överleva men inte mer.

Herregud att ha sitt liv i husvagn, jösses, tragiskt.

You poor poor irish sods.
Citera
2013-07-10, 21:15
Medlem
StigAllans avatar
Om man vill få insikt i asfaltläggarlivet så rekommenderar jag Mikey Walsh "Gypsy Boy".
Boken heter "Slagskämpen" på svenska och där besannas alla fördomar man har om dessa människor!

Tycker att dem som vurmar för dessa individer ska bli tvingade att läsa denna bok!
Citera
2013-07-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Om man vill få insikt i asfaltläggarlivet så rekommenderar jag Mikey Walsh "Gypsy Boy".
Boken heter "Slagskämpen" på svenska och där besannas alla fördomar man har om dessa människor!

Tycker att dem som vurmar för dessa individer ska bli tvingade att läsa denna bok!

Finns det inte en film med Brad Pitt i huvudrollen också? Minns inte vad filmen heter, men den ska väl vara byggd på boken?
Citera
2013-07-10, 21:55
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Finns det inte en film med Brad Pitt i huvudrollen också? Minns inte vad filmen heter, men den ska väl vara byggd på boken?
Snatch? I den spelar Brad Pitt ziggis men om den bygger på något minsta verkligt så är jag Kalle Ankas moster, den är lika mycket fiction som Lock Stock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in