2014-07-08, 19:20
Medlem
Gaspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Du vet att killar kan ha långt hår också va?
Men vilken ungkarl har råd med en hårtork, man använder handduksuppvärmaren istället.
Citera
2014-07-08, 19:24
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar
Men vilken ungkarl har råd med en hårtork, man använder handduksuppvärmaren istället.

Har man inte råd med en hårtork som ungkarl bör man nog se över sin ekonomi

Hur använder du handduksuppvärmaren för att torka håret?
Citera
2014-07-08, 19:31
Medlem
Gaspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Har man inte råd med en hårtork som ungkarl bör man nog se över sin ekonomi

Hur använder du handduksuppvärmaren för att torka håret?
Hehe, jag ärvde dock min hårtork av min mor. Det andra vill du inte veta Jag var ung och hade fortfarande fantasi.
Citera
2014-07-08, 21:18
Medlem
GainerWheys avatar
Istället för att använda glas så ta gamla mjölkförpackningar och drick ur. När det bara är lite kvar i mjölkpaketet så häll inte upp i ett glas, drick direkt ur paketet och använd de i 2-3 dagar.
Sen är det bara att slänga.

Spola av alla tallrikar och kastruller med en gång så blir det lättare att diska. Oftast kan man bara dra över med varmt vatten och diskborste
Citera
2014-07-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Death-burger
Fantastisk tråd!
Det hade varit roligt att läsa mer av ungkarlsdamerna!

Kan väl ställa upp som som så kallad "Ungkarls-dam" nudå och låta er komma in bakom kulisserna hur det tyvärr kan se ut hos det kvinnliga könet också. Tyvärr är det inte mycket bättre än vissa karlar här. (Dock inte lika illa som han som pissade i flaskor för att slippa gå på toan)

* Det obligatoriska diskberget som alltid verkar infinna sig. Hade disk från nyårsafton liggandes i diskhon sisådär 2-3 månader efter. Kunde ta upp nått från botten och ba "Jamen justja, den här har jag inte sett sen tolvslaget". Lika dant hände efter Valborg. Den slajmiga hinnan som infinner sig då är ju en krydda likt ingen annan.

* Sopsäckar som står på balkongen alldeles för länge full med ölburkar och pizzarester. Alltid trevligt med lite husdjur på balkongen såsom skator och diverse pack.

* Mount Everest berget med kläder som på nåt märkligt sätt alltid hamnar på golvet, eller i en klassisk IKEA-påse intryckt i garderoben. Helst blandat med rena och orena kläder.

* Om maten har torkat in på tallriken kan man använda den endå, så länge smakerna gifter sig någorlunda.

* När man är förkyld och näsan rinner värre än Niagrafallet så tar man en smutsig tröja eller dylikt och snyter sig i. No more skavsår vid näbben!

* Papperet på toan är slut, som tidigare sagt funkar kaffefilter utmärkt. Bindor och dylikt kan man ju inte förneka att man använt också.

Har nog fler äckliga vanor för mig men står stilla i hjärnkontoret just nu. Dock så panikstädar man ju om man vet att man får besök. Man vill ju inte bli sedd som en slusk.
Citera
2014-07-09, 22:09
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Jag har varit ungkarl sedan 2009 och jag kan dela med mig av följande tips:

1. Kastruller, stekpannor och andra köksredskap är onödiga. En vattenkokare, en micro och en osthyvel räcker för att laga mat. Jag har bott i samma lägenhet sedan 2009 och jag har aldrig använt min spis för matlagning.
2. Köp papperstallrikar och pappersbestick, då slipper ni diska. Att använda glas och muggar är också onödigt. Oftast kan man dricka direkt ur förpackningen.
3. Att borsta tänderna varje dag är onödigt. Jag borstar tänderna 2-3 gånger i veckan och jag har aldrig haft några problem med tänderna p.g.a. det.
4. Att tvätta kläder i badkaret och sedan torka dem i micron eller ugnen fungerar utmärkt.
6. Att köpa toapapper är onödigt. Genom att sno toapapper från offentliga toaletter så kan man spara mycket pengar.
7. Runkpapper behövs verkligen inte. Det räcker att spruta satsen ut genom fönstret.

Jag kan lägga till några fler tips:

1. Om ni bor kvar i er hemstad, passa på att utnyttja era föräldrar så mycket som möjligt. Jag har sparat tusentals kronor genom att äta middag hos mina föräldrar 2-3 gångr i veckan de senaste 5 åren. Har dessutom en snäll mamma som väldigt gärna kommer och städar åt mig ca. 1 gång i månaden.
2. Om man inte ser allför gammal ut så kan man ofta smita in på någon gymnasieskola och äta gratis lunch. Jag utnyttjade detta i ca 2 år. Blev dock avslöjad tillslut och vågade inte prova på fler skolor.
3. Man behöver inte köpa ketchup, det kan man få gratis på McDonalds.
4. Potatis, ris, pasta, spaghetti kan med fördel kokas i vattenkokare.
5. Man behöver inte slösa tid på att koka vatten om man vill göra potatismos, kaffe eller te. Varmt kranvatten fungerar lika bra. Det smakar dock inte lika gott, men nöden har ingen lag.
6. Genom att vända kalsongerna ut och in och bak och fram så kan man använda samma kalsonger 4 dagar i rad.
7. Gardiner är ganska onödigt . Jag har istället 2 badlakan som jag har hängt upp i fönstret. Blommor är också onödigt. Jag har istället köpt två fotografier med blommor som står i fönstret.
8. Vill man spara tid så kan man diska sina tallrikar i duschen samtidigt som man duschar. Man kan även kissa i duschen också. Att bajsa i duschen rekommenderar jag dock inte att göra, det blev ganska äckligt när jag testade det.
Citera
2014-07-09, 23:10
Medlem
GainerWheys avatar
Citat:
Jag kan lägga till några fler tips:

1. Om ni bor kvar i er hemstad, passa på att utnyttja era föräldrar så mycket som möjligt. Jag har sparat tusentals kronor genom att äta middag hos mina föräldrar 2-3 gångr i veckan de senaste 5 åren. Har dessutom en snäll mamma som väldigt gärna kommer och städar åt mig ca. 1 gång i månaden.
2. Om man inte ser allför gammal ut så kan man ofta smita in på någon gymnasieskola och äta gratis lunch. Jag utnyttjade detta i ca 2 år. Blev dock avslöjad tillslut och vågade inte prova på fler skolor.
3. Man behöver inte köpa ketchup, det kan man få gratis på McDonalds.
4. Potatis, ris, pasta, spaghetti kan med fördel kokas i vattenkokare.
5. Man behöver inte slösa tid på att koka vatten om man vill göra potatismos, kaffe eller te. Varmt kranvatten fungerar lika bra. Det smakar dock inte lika gott, men nöden har ingen lag.
6. Genom att vända kalsongerna ut och in och bak och fram så kan man använda samma kalsonger 4 dagar i rad.
7. Gardiner är ganska onödigt . Jag har istället 2 badlakan som jag har hängt upp i fönstret. Blommor är också onödigt. Jag har istället köpt två fotografier med blommor som står i fönstret.
8. Vill man spara tid så kan man diska sina tallrikar i duschen samtidigt som man duschar. Man kan även kissa i duschen också. Att bajsa i duschen rekommenderar jag dock inte att göra, det blev ganska äckligt när jag testade det.

Att äta lunch på gymnasieskolor är ju genialt! ska garanterat testa när jag går ut gymnasiet, kanske inte på min förra skola då men på andra skolor. Hur gammal var du när du gjorde det och hur kom dom på dig? vad sa dom?

Pissa i duschen gör jag ibland när jag duschar, det spar tid
Citera
2014-07-10, 00:13
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Att äta lunch på gymnasieskolor är ju genialt! ska garanterat testa när jag går ut gymnasiet, kanske inte på min förra skola då men på andra skolor. Hur gammal var du när du gjorde det och hur kom dom på dig? vad sa dom?

Pissa i duschen gör jag ibland när jag duschar, det spar tid

Dom införde ett system vid terminsstarten 2012 där man var tvungen att ange sitt personummer för att få äta i matsalen. Personalen som jobbade i matsalen kunde sedan skriva in det på en dator och kolla om personen verkligen gick i skolan. Tydligen hade det förekommit ganska ofta att folk som inte gick på skolan gick dit och åt gratis lunch. Eftersom jag inte gick på skolan så försökte jag hitta på ett random personummer, men det fungerade tyvärr inte. Spelar inte så stor roll att jag inte kan äta där längre, maten var inte särsklit god och enda anledningen till att jag åt där var för att det var gratis och för att jag inte orkade laga mat själv.
Citera
2014-07-10, 00:32
Medlem
GainerWheys avatar
Citat:
Dom införde ett system vid terminsstarten 2012 där man var tvungen att ange sitt personummer för att få äta i matsalen. Personalen som jobbade i matsalen kunde sedan skriva in det på en dator och kolla om personen verkligen gick i skolan. Tydligen hade det förekommit ganska ofta att folk som inte gick på skolan gick dit och åt gratis lunch. Eftersom jag inte gick på skolan så försökte jag hitta på ett random personummer, men det fungerade tyvärr inte. Spelar inte så stor roll att jag inte kan äta där längre, maten var inte särsklit god och enda anledningen till att jag åt där var för att det var gratis och för att jag inte orkade laga mat själv.

Haha fan vad roligt, min skola har inget sånt system men vettefan om jag kommer gå dit efter jag slutat, men värt om man har dålig ekonomi
Citera
2014-07-10, 01:29
Medlem
Inga problem att trycka 3-4 brudar på samma lakan i sängen innan det ska bäddas o tvättas, innan du hittar ditt livs kärlek om man har den turen.

Disk kan stå oerhört länge.

Damm är ingen fara.

Onlinepizza är ovärt att samla bonuspoäng då man alltid glömmer bort dom senare oavsett.

Stress stress stress.
Citera
2014-07-17, 10:40
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartgupp
Frysen kan panikavfrostas på några minuter med en hårtork.
Upptäckte det nyligen när isklumpen i frysfacket hade nått den kritiska punkt då dörren inte gick att stänga. En handduk på hyllan under och lite blås på de värsta isklumparna skjuter upp problemet och räddade min kväll från en flera timmars fullavfrostning. Kommer definitivt använda hårtorken när jag ska frosta av "på riktigt", mycket snabbare än att ställa in grytor med varmt vatten.

Men det är ju roligare att bryta loss isen med smörkniv...
Citera
2014-07-17, 10:47
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Men det är ju roligare att bryta loss isen med smörkniv...
Man hade lite andra nöjen som ungkarl.
Själv föredrog jag stekspaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in