2013-12-23, 15:09
Medlem
RastaCats avatar
Hahaha underbar tråd! Har skrattat mig fördärvad i flera timmar!
Problemet med min etta är att det blir så satans kallt på vintern, vilket resulterar i att det är fett jobbigt att gå upp ur sängen på morgonen. Kom då på det knepet att gå upp ur sängen med täcket på mig, leta reda på kläderna jag ska ha på mig och sedan lägga mig i sängen igen för att ta på mig kläderna under täcket. Helst obekväma kläder såsom jeans så att det är omöjligt att somna om igen!

MVH
Citera
2013-12-23, 15:18
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RastaCat
Hahaha underbar tråd! Har skrattat mig fördärvad i flera timmar!
Problemet med min etta är att det blir så satans kallt på vintern, vilket resulterar i att det är fett jobbigt att gå upp ur sängen på morgonen. Kom då på det knepet att gå upp ur sängen med täcket på mig, leta reda på kläderna jag ska ha på mig och sedan lägga mig i sängen igen för att ta på mig kläderna under täcket. Helst obekväma kläder såsom jeans så att det är omöjligt att somna om igen!

MVH

Har samma problem med kylan under vintern i min lägenhet, det är som en brännugn på sommaren men på vintern så vet jag inte om det är varmare ute eller inne.
Men vilken idé! Det där ska jag lätt testa i morgon
Citera
2013-12-23, 15:21
Bannlyst
Nu har jag bott själv sedan 16 så antar att jag lärt mig med tiden...fast inte ens vid den åldern var jag i närheten så grisig som vissa här. Ytterst underhållande tråd. Pasta med frikadeller ska testas
Citera
2013-12-23, 15:22
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeHeHeXp
Många har nämnt mulyiverktyget osthyvel! Men jag tror ingen har nämnt dess fantastiska förträfflighet vid potatisskalning. Nästan bättre än en kommersiell potatisskalare .

Ingen ände på vad man kan ha den till, stekspade, flytta varma grejer, bre smör, skära korv, klia ryggen
Citera
2013-12-23, 15:45
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Har samma problem med kylan under vintern i min lägenhet, det är som en brännugn på sommaren men på vintern så vet jag inte om det är varmare ute eller inne.
Men vilken idé! Det där ska jag lätt testa i morgon

Ja, det tenderar att finnas en viss årstidsbaserad temperaturobalans i ungkarlens lägenhet. Är det någon som har experimenterat ett löst extra element?
Citera
2013-12-23, 15:48
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Ja, det tenderar att finnas en viss årstidsbaserad temperaturobalans i ungkarlens lägenhet. Är det någon som har experimenterat ett löst extra element?

Man har ju varit sugen mången svinkall morgon men jag har hört att elräkningen drar iväg rätt ordentligt med ett sånt...och snålheten bedrar ju visheten...
Citera
2013-12-23, 16:26
Moderator
v50s avatar
Jag har hört talas om (kanske läst om det i tråden) folk som diskar toalettsitsen i diskmaskinen, det torde vara effektivt fast kanske inte så aptitligt.
Citera
2013-12-23, 17:46
Medlem
Vilka jävla bekymmer folk har med mat! Makaroner o sånt är ju skitkrångligt+all disk.
Jag kokar gröt på morgonen, käkar med lite sylt i, ställer kastrullen i diskhon o fyller på med vatten, då är det bara att dra ett snabbt drag med diskborsten nästa morgon och upprepa.
Resten av dagen livnär jag mig bantarpåsar, typ Nutrilette, men Naturdiets är billigare. Ingen disk, billigt, enkelt. Denna procedur har jag levt på i flera år nu, o jag har inte dött än. Men det är klart, man måste ju dricka pilsner också för att få i sig lite vitaminer, men det är ju ingen nackdel?

Edit: Kan ju tipsa om långhåriga mattor, typ sjuttiotal. Har man såna överallt behöver man dammsuga max en gång om året.
Senast redigerad av Yxsthulr 2013-12-23 kl. 17:49.
Citera
2013-12-23, 18:14
Medlem
Nu har jag bara varit ifrån hemmet en kort tid men jag har lärt mig så mycket ändå.

* skjut inte sönder gatlyktan utan för ditt fönster med luftgevär ty det blir väldigt mörkt eftersom du inte haft tid att sätta upp lampan du köpt på Ikea.

* Få inte den briljanta iden att hälla kokande vatten i whiskyglaset när det blivit "grumligt" för när du sedan sätter på kranen spricker sikten.

Osv
Citera
2013-12-23, 19:35
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Bästa tråden på flashback!

Nu är jag ju en, öh, kvinnlig ungkarl som hatar att diska, städa och laga mat. Mitt tips till alla; mikro och bänkdiskmaskin är livsnödvändigt. En liten ingrediens i maten kan göra stor skillnad. Makaroner med korv kan varieras på massa sätt. Bacon, tomater, svamp, paprika, ost eller kryddor. Ät direkt ur kastrullen. Om du bara ska vara hemma, ha en morgonrock till hands (eller onepiece/mysdress). Sparar på de andra kläderna, vilket betyder mindre tvätt.

Mitt bästa inköp är en minikyl. Nu har jag allt jag behöver vid sängen. Mat, dryck, tv, tv-spel, laptop. Har även laptopen på en bricka som lätt kan användas som matbord. Dock måste jag resa mig upp för att gå på toaletten, än har jag inte införskaffat en potta att ha vid sängen.

Vid närmare eftertanke kanske jag skippar den biten, skulle aldrig orka tömma den. Och jag är drottning av klumpedunsar, så med min tur skulle jag antagligen välta den. Vilket skulle innebära att golvet var täckt med kiss. Men eftersom jag är lat skulle jag säkert inte orka städa ordentligt, utan slänga en presenning eller liknande över. Månaderna skulle passera, och lägenheten skulle för evigt stinka piss och ha fuktskador/mögel.
Citera
2013-12-23, 20:16
Medlem
Mycket skit man ställt till med i sin lägenhet med självförnekelse på hög nivå. Låta reklamen ligga på golvet med motivationen att man slipper skura i hallen och att det blir mindre jobb. Satte upp en ej reklam skylt efter ca 6 månader.

Lägger ett lakan över alla Ikea kartonger "så länge" för att det inte ska se stökigt ut... står kvar för evigt tills dem fylls med pant burkar och flaskor så att dem inte går att stänga längre.

Fick idén att leta upp en alkis som ser proper ut för att sedan låta honom städa hos mig i utbyte mot all pant i mina lådor. En riktig skön snubbe. Upprepade detta varje gång lådorna blev fulla.

Köpa en trave plast lådor som man har till kebabtalrikar billigt hos en pizzeria.

Sova med öppen dörr på sommaren för att det blev så varmt i lägenheten, bodde högst upp och var den enda lägenheten på min våning i trapphuset. Tänk om någon hade gått fel och stulit saker eller något annat hemskt. Det blev svalt och skönt iallafall.

Blev kompis med en familjefar som bodde under mig så att jag skulle få åka med honom och handla 2 gånger i månaden. Fick även låna diskmaskinen om jag frågade. I bland bjöd dem på mat. Vi har kontakt än idag dem är guld värda för mig.

Rulla ut sopptunnan med öppet lock längs med väggen för att kunna slänga ner allt från fönstret. Mycket kunde hamna utanför men efter några försök så prickade man rätt

Skruva bort munstycket på duschen för att kunna spola rent hela badrummet med ångande varmt vatten.

Strävar men efter att göra det bekvämt så går det, men vilken energi man fick lägga ner på det.
I efterhand så hade det nog många saker varit lättare att ta itu med själv.
Blev så mycket lättare när man fick flickvän som flyttade in. Hon hade inte en aning om alla mina bravader och satte stopp för det mesta och lyckades alltid bli förvånad över hur jag löste min vardag
Citera
2013-12-23, 21:22
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paarthurnax
Bästa tråden på flashback!

Nu är jag ju en, öh, kvinnlig ungkarl som hatar att diska, städa och laga mat. Mitt tips till alla; mikro och bänkdiskmaskin är livsnödvändigt. En liten ingrediens i maten kan göra stor skillnad. Makaroner med korv kan varieras på massa sätt. Bacon, tomater, svamp, paprika, ost eller kryddor. Ät direkt ur kastrullen. Om du bara ska vara hemma, ha en morgonrock till hands (eller onepiece/mysdress). Sparar på de andra kläderna, vilket betyder mindre tvätt.

Mitt bästa inköp är en minikyl. Nu har jag allt jag behöver vid sängen. Mat, dryck, tv, tv-spel, laptop. Har även laptopen på en bricka som lätt kan användas som matbord. Dock måste jag resa mig upp för att gå på toaletten, än har jag inte införskaffat en potta att ha vid sängen.

Vid närmare eftertanke kanske jag skippar den biten, skulle aldrig orka tömma den. Och jag är drottning av klumpedunsar, så med min tur skulle jag antagligen välta den. Vilket skulle innebära att golvet var täckt med kiss. Men eftersom jag är lat skulle jag säkert inte orka städa ordentligt, utan slänga en presenning eller liknande över. Månaderna skulle passera, och lägenheten skulle för evigt stinka piss och ha fuktskador/mögel.

Skaffa kateter vettja!
Bara att fylla påsen och när den väl är full så kopplar du bara på en ny
Påsarna behöver ju visserligen göras av med någon gång men har du bara någon stor behållare (typ oljefat) så behöver du inte tömma den mer än kanske en gång i kvartalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in