Mycket skit man ställt till med i sin lägenhet med självförnekelse på hög nivå. Låta reklamen ligga på golvet med motivationen att man slipper skura i hallen och att det blir mindre jobb. Satte upp en ej reklam skylt efter ca 6 månader.
Lägger ett lakan över alla Ikea kartonger "så länge" för att det inte ska se stökigt ut... står kvar för evigt tills dem fylls med pant burkar och flaskor så att dem inte går att stänga längre. 
Fick idén att leta upp en alkis som ser proper ut för att sedan låta honom städa hos mig i utbyte mot all pant i mina lådor. En riktig skön snubbe. Upprepade detta varje gång lådorna blev fulla.
Köpa en trave plast lådor som man har till kebabtalrikar billigt hos en pizzeria.
Sova med öppen dörr på sommaren för att det blev så varmt i lägenheten, bodde högst upp och var den enda lägenheten på min våning i trapphuset. Tänk om någon hade gått fel och stulit saker eller något annat hemskt

. Det blev svalt och skönt iallafall.
Blev kompis med en familjefar som bodde under mig så att jag skulle få åka med honom och handla 2 gånger i månaden. Fick även låna diskmaskinen om jag frågade. I bland bjöd dem på mat. Vi har kontakt än idag dem är guld värda för mig.
Rulla ut sopptunnan med öppet lock längs med väggen för att kunna slänga ner allt från fönstret. Mycket kunde hamna utanför men efter några försök så prickade man rätt
Skruva bort munstycket på duschen för att kunna spola rent hela badrummet med ångande varmt vatten.
Strävar men efter att göra det bekvämt så går det, men  vilken energi man fick lägga ner på det.
I efterhand så hade det nog många saker varit lättare att ta itu med själv.
Blev så mycket lättare när man fick flickvän som flyttade in. Hon hade inte en aning om alla mina bravader och satte stopp för det mesta och lyckades alltid bli förvånad över hur jag löste min vardag