2008-04-07, 20:47
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Oj jag som var så orolig att jag var ganska ensam om att ha en lägenhet som ser ut som att det har vart krig. Bott här i 8 månader, grovstädat 1 gång faktiskt. Har ett berg med disk, kläder ligger överallt etc etc. Fick en säck potatis av morsan för kanske 7 månader för att hon tyckte att jag skulle variera min kost lite. Inte rört den på 7 månader och kollade ner i den för första gången igår, det var bara rötter och det hade börjat växa nya potatisar. Den slängdes ut genom fönstret.

Okej ska väl få nått tips av mig också:

Strumpor - Kör på samma strumpor i flera dagar, sen har man 1 par som man slänger på sig om man får besök eller ska iväg. Sen hänger man tillbaka dom på en helig plats så kan man använda dom igen. Om man nu inte har mkt fotsvett.
Kan man såklart göra med alla kläder.

Sen kan jag inte komma på så mkt mer som inte redan sagts, men det är nu iaf nått
Citera
2008-04-07, 21:39
Medlem
Zumas avatar
Tvätta kläder gör man i badkaret med diskmedel.

1. Fyll badkaret (varmt vatten)

2. Diskmedel under kranen samtidigt som vattnet flödar

3. Låt ligga 2 dagar

4. Häng upp på valfri stol eller dörr
Citera
2008-04-07, 21:54
Medlem
Raschoels avatar
Om man tvättar av tallriken direkt med varmvatten så behöver man aldrig diska!
Citera
2008-04-07, 21:58
Medlem
master_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raschoel
Om man tvättar av tallriken direkt med varmvatten så behöver man aldrig diska!

Mogen nog för att prata pension!
Citera
2008-04-07, 22:05
Medlem
Raschoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_b
Mogen nog för att prata pension!

haha! tänkte säga att det gäller kaffekoppar också.
Citera
2008-04-08, 02:32
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomorrow Knows
Är det bara jag som faktiskt föredrar att äta i (stort sett) all korv 'rå'? Korven har lite kryddigare smak också i olagat tillstånd enligt mig.

japp, rå ska den vara:-)

sen är en katt bra att ha för att få fram skräp och dylikt bakom soffor mm.

sen om man bor rätt (vilket jag gör) så kan man "möblera" med hjälp av stora fönster på andra våning, man öppnar helt enkelt fönstret och kastar ner det man inte vill ha, detta fungerar även på sopor och diverse disk.

Disken tar man ut på gården senare och tar till bilens högtrycks tvätt och tvättar med (inbyggt diesel aggregat för varm vatten) sen tar man in den rena disken för att badas lite lätt i Yes diskmedel, mest för smakens skull.

När det gäller tvätten så lägger man den på "entrepenad" vill säga farmor.

Svarta soppsäckar används vid storstädning.

Reklam lägges i en tunna på tomten och brännes med jämna mellanrum, fungerar även att lägga i pannan med gott samvete på vintern.

När det gäller pantflaskor så fixar man en låda på botten våningen, sen sätter man ett rör mellan våningarna så man kan släppa ner flaskor till bottenvåningen (datorn är på andra våningen) sen tar man en storsäck när kartongen är full och hivar in allt i den inte ALLT för lilla Jeepen och kör iväg en full bil med flaskor (kärra kan dock krävas vid vissa tillfällen).

mera kommer, orkar bara inte skriva mera just nu.
Citera
2008-04-08, 19:04
Medlem
snowrider88s avatar
vad man kan göra med 95 pizza kartonger http://youtube.com/watch?v=XEyEHVbY_e8
Citera
2008-04-08, 20:24
Medlem
dekadentens avatar
Minimalism är skiten. Tänk över, vad behöver ni egentligen? Allt kan ju skötas från sängen! Äta i sängen, sova i den, kolla på tv i den och om man har laptop så slipper man onödiga utgifter för ett databord.

Mat: Ät endast nudlar, finns i alla möjliga varianter. Häll på soya också. Man tröttnar aldrig.
Citera
2008-04-08, 20:33
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Tja, den enklaste rätten att tillaga, på köpet väldigt billig, torde vara ravioli på burk. Bruksanvisning:
* Öppna burken
* Ställ på platta
* Slå på plattan
* Vänta
* Slå av plattan
* Avnjut med gaffel, förslagsvis plastgaffel

Noll i disk med plastbestikstricket. Oerhört smidigt.

hahaha!
Citera
2008-04-09, 01:35
Medlem
Harrison_Fords avatar
koka upp lite snabbmakaroner med en köttbuljongtärning, blir som nudlar
Citera
2008-04-10, 18:39
Bannlyst
Jag bor själv ungkarlslivet!

Jag känner igen mig i 99% av allt som sagts här i tråden och ska börja använda mig av det flesta som står här!

Jag kan rekomendera att pissa i saker som står bredvid sängen, glas, PET-flaskor, gamla yoghurt förpackningar, som du sen hivar ut genom fönstret i mörkrets skydd.
Fast inte glasen då, dem tvättas!
Citera
2008-04-10, 21:14
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
Jag bor själv ungkarlslivet!

Jag känner igen mig i 99% av allt som sagts här i tråden och ska börja använda mig av det flesta som står här!

Jag kan rekomendera att pissa i saker som står bredvid sängen, glas, PET-flaskor, gamla yoghurt förpackningar, som du sen hivar ut genom fönstret i mörkrets skydd.
Fast inte glasen då, dem tvättas!

Påminn mig om att artigt avböja att bli bjuckad på grogg hemma hos dig nästa gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in