2013-12-22, 15:57
Medlem
Faszoms avatar
Har varit ungkarl i ca 1,5 ár nu.
Saker har inte blivit lika allvarliga som för mánga i tráden, är hyfsat bra pá att diska. Dock, glas burkar är jag oerhört dálig pá att slänga. Har snart en hel hylla (dörr hylla) i kylskápet, med halvfulla soya och oliv burkar, dem har antagligen gátt ut för länge sedan. Ketchup flaskor har jag 5 st av, ocksá tomma, varit där sedan i sommras dá jag át mycket korv
Som tur var hade jag besök av familj för nágra mánader sedan, sá tvingade mig att slänga glas burkarna som jag samlat pá mig under första áret..

En äcklig sak jag vant mig vid, är att jag gár utan kallingar här hemma. Mjukisen luktar kuk efter nágra dagar, sá jag bytar ju rätt ofta. Men känns som en vana jag borde bryta med..
Fár ta och köpa nágra kallingar som inte sitter tight.
Citera
2013-12-22, 16:03
Medlem
Faszoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeHeHeXp
Många har nämnt mulyiverktyget osthyvel! Men jag tror ingen har nämnt dess fantastiska förträfflighet vid potatisskalning. Nästan bättre än en kommersiell potatisskalare .

haha, jag har det tvärtom, har ingen osthyvel, bara potatisskalare, använder den till ost, funkar skit bra. Upptäckte det för ca 2 veckor sedan, när osten blivit sá liten, att det var svárt att skära med kniv, fick syn pá potatisskalaren, och började hyvla osten.
Citera
2013-12-22, 17:33
Medlem
Tack för alla fantastiskt roliga inlägg! Det verkarnsom att många skribenter har en stor tidspress.. Vad ärmdet som är så viktigt som händer i dessa ungkarlars liv så man måste pissa i en flaska (!!!) för att spara tid??? Självklart har jag också levt som unkis. Lärde mig främst att det finns gott om mat som känns lite mer genomjobbat som ändå inte tar mkt tid att laga till. Tex det mesta som lagas i ugn - snabbt fixa i ordning och sen får ugnen göra jobbet.
Citera
2013-12-23, 05:49
Medlem
Hirvis avatar
Grytor är mitt bästa tips, kan du göra grytor så gör grytor. Jag brukar köpa en burk vitlöksklyftor och lite harissa och wokgrönsaker. Sånt passar till allt.

+ om du får kvinnligt besök så blir det alltid ätbart på en nivå över köttbullar o makaroner.

Behovsdusch är också fint, man duschar innan man ska träffa en kvinna eller när det börjar lukta söt pung fast byxorna är på.

Om du inte behöver tänka så hälsosamt är ju pasta bäst av allt, det är mättande och billigt. Du kan liksom alltid ta lite extra pasta.

Jag brukar också köra lite, varannan schampo, varannan balsam. Inte hålla på med båda.
Citera
2013-12-23, 06:32
Medlem
WhatDoctors avatar
....att gröt håller hur länge som helst och är svinbilligt.
Gör en stor gryta, käka till frukost med eldorado honung och lite mjök. Gärna direkt ur kastrullen för att SPD, spara på disken.
Repetera dag 2 fast med samma gröt.
Steg 3, lev livet.
Citera
2013-12-23, 07:38
Medlem
Draugadrottens avatar
Det mesta verkar ha gåtts igenom i denna tråden men jag hittar inte hur man poppar vanliga popcorn i micron.
Häll i lite opoppat popcorn i en kompostpåse av papper vik sedan för öppningen (ca 1-2cm) och vik sedan en gång till, lägg påsen i micron och poppa som vilket micropopcorn som helst.

Angående disken så hade jag ett bra system, varje söndag ringde jag över någon tjej och hade trevligt sedan fick dom diska innan dom gick.
Senast redigerad av Draugadrotten 2013-12-23 kl. 07:43.
Citera
2013-12-23, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draugadrotten
Det mesta verkar ha gåtts igenom i denna tråden men jag hittar inte hur man poppar vanliga popcorn i micron.
Häll i lite opoppat popcorn i en kompostpåse av papper vik sedan för öppningen (ca 1-2cm) och vik sedan en gång till, lägg påsen i micron och poppa som vilket micropopcorn som helst.

Angående disken så hade jag ett bra system, varje söndag ringde jag över någon tjej och hade trevligt sedan fick dom diska innan dom gick.

Jagg gjorde faktiskt tvärtom en gång. Fick en påse micropop på min praktikplats. Då jag inte hade micro tömde jag påsen i en kastrull med tillhörande palmvax. Perfekt lunch.
Citera
2013-12-23, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Man kan inte tillaga nudlar utan vatten i mikrovågsugnen

Blanda vatten+nudlar i en talrik och ställ in i mikron under 5 minuter.

Talriken kommer vara så gott som ren efteråt och kan återanvändas.
Citera
2013-12-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Döden
Sen går det ju att göra "gott" snabbvin ganska snabbt, behövs bara inköp av en såndär stor jäsflaska eller vad det heter. och akta er för bananflugorna säger jag bara. men full ska man ju bli.

Alla gör väl vin i badkaret?

Bara att gå in med ett glas och fylla på under förfesten.
Citera
2013-12-23, 11:45
Medlem
H8erfisternators avatar
spraya lite vatten på knäckebröd och lägg den i mikron 30 sekunder. = mjuk limpa som smakar att den kommer från ugnen
Citera
2013-12-23, 12:25
Medlem
HamWorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Och använder man den fler gånger kan man skrapa fram en hel måltid ur gamla rester! Så har man sparat in en matlagning.

Sno alltid toapapper från offentliga toaletter. Om du inte besöker en sådan tillräckligt ofta - ha ständigt en gula sidorna bredvid toastolen. Kvitton fungerar också, precis som gamla böcker.

Eller stjäla psalmböcker från kyrkor, flera års förråd av toapapper.
Citera
2013-12-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HamWorth
Eller stjäla psalmböcker från kyrkor, flera års förråd av toapapper.

Av trådens alla inlägg var det här det lägsta - ett par snäpp värre än gentlemenen som kissade i pet flaskor för att slippa ödsla tid på toabesök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in