2012-10-23, 01:20
Medlem
nolifers avatar
Denna kanontråd har man ju missat helt!!!!
Tror det mesta har tagits upp så jag tänkte istället komma med grundläggande regler som förenklar saker och ting.

1. Diska ska man göra sammtidigt som man lagar mat alternativt direkt efter, behövs inte ens diskmedel om man diskar innan skiten stelnat. Bara att gasa på med varmvatten och det är klart.
Ät smart, enkel mat med mer eller mindre ingen disk.
Klart, kan man undvika disk helt så gör man det.

2. Vita kläder är snygga, men dom blir skitiga jävligt fort!!! och efter ett par tvättar ser dom skitiga ut även fast dom är rena - undvik!!! Motsatsen gäller för svarta/mörka kläder
Självklart så tvättas allt tillsammans på 40grader, så inget vitt eller rött.

3. Undvik att köpa för mycket "skit", har man lite saker så innebär det mindre saker att "städa", så keep it simple så behöver man städa väldigt sällan.

4. Bo där det är nytt och fräscht, 100ggr enklare att få en nybyggd lägenhet att se fräsch ut än en gammal sleten 50-talslägenhet.....skilnaden är enorm!!!

5. Kasta saker ofta, gamla kläder, prylar - spar ingenting som "kan vara bra att ha", det kommer bara att flyttas runt vid flyttar etc - lita på mig.
Citera
2012-10-23, 01:23
Medlem
nolifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FridgePack
Jag lirar i en mycket lägre liga än folket i den här tråden. Setat och vridit mig av skratt.

Är dock inte ungkarl riktigt men bor själv och har en flickvän som sover över ett par ggr i veckan.
Ett tips jag kan komma med är att reklambladen fungerar utmärkt som substitut för stekpanne/kastrullunderlägg!

reklambladen fungerar även som substitut för toalettpapper, så helt värdelöst med reklam är det ju inte
Citera
2012-10-23, 01:24
Medlem
lundagrens avatar
En gång när jag spelade mkt datorspel körde jag potatiskroketter och chicken nuggets på plåt på smörpapper och sedan åt med engångsbestick/tallrikar i nästan 2 veckor. Slapp diska över huvudtaget OCH kunde spela medan maten lagades. 5 min max vid spisen per dag
Senast redigerad av lundagren 2012-10-23 kl. 01:26.
Citera
2012-10-23, 10:31
Medlem
Auf_gurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerful
Vilken lärdom! Låter bara vidrigt to me

Jag har ju då lärt mig en sak, och det är att kallingar kan användas bra mycket mer än en gång och sedan kasta skiten i tvätten. Det tycker jag är en ganska så nyttig lärdom? Sen om det är vidrigt eller inte, skiter jag blanka fan i, jag är en ungkarl!
Citera
2012-10-23, 13:45
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
En kompis har en julstjärna hängandes året runt i garagefönstret och tänder den när julen närmar sig, iofs förståeligt då inte så många orkar klättra upp 4 meter för att plocka ner och hänga upp den med jämna intervaller.

Klassiker. Har två ljusstakar framme som stått sen förra julen. Den ena är dock en modern jäkel och ser ganska bra ut, så den passar i dotterns rum som nattlampa. I vardagsrummet och i mitt sovrum så har jag dock en klassisk julstake framme, dock aldrig tänd. Men det är ju lämpligt eftersom det snart är jul.

Fan vad många grejer man känner igen sig i, lite skrämmande faktiskt.

EDIT: För övrigt en utav dom bästa trådarna på Flashback.
Senast redigerad av BrainDisorder 2012-10-23 kl. 13:53.
Citera
2012-10-23, 14:53
Medlem
Draup.s avatar
Haha, underbar tråd. Själv är man en - låt säga självvald ungkarl sen några år. Som musiker på Söder har man inte heller öfverflödigt med pengar. Nu några dagar innan den usla lönecheken ramlar in så består mina måltider av vitlöksbröd! Gott och billigt och ett nice komplement till nudlarna

ett gött och billigt nudelrecept är också: ett paket nåddlar, en nypa lök och ett halvt paket bacon - fin kombo!
Citera
2012-10-23, 18:56
Medlem
Fartgupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Haha, underbar tråd. Själv är man en - låt säga självvald ungkarl sen några år. Som musiker på Söder har man inte heller öfverflödigt med pengar. Nu några dagar innan den usla lönecheken ramlar in så består mina måltider av vitlöksbröd! Gott och billigt och ett nice komplement till nudlarna

ett gött och billigt nudelrecept är också: ett paket nåddlar, en nypa lök och ett halvt paket bacon - fin kombo!

Jag vet inte om det klassas som latare eller mer präktigt, men jag brukar lösa matbiten genom att göra en stor sats soppa/gryta som jag (i bästa fall) fryser in och kan äta av varje dag så länge den räcker. Brukar (också i bästa fall) variera mellan två rätter under en period för att sedan variera mellan två andra. Ur näringssynpunkt är det såklart inte optimalt, men bortsett från bristen på variation tycker jag att jag äter ganska bra.
Jag har aldrig haft något behov av variation när det gäller mat, vilket nog är den främsta orsaken till min bristande variation av matsedeln.

När jag jämför med andra i den här tråden känner jag mig mer som en husmor.
Senast redigerad av Fartgupp 2012-10-23 kl. 19:17.
Citera
2012-10-23, 19:03
Medlem
Aviarts avatar
Vet inte om det tagits upp i tråden men Bullens Pilsnerkorv på burk är smarrigt värre och kokas enkelt i burken på plattan
Citera
2012-10-23, 19:42
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Steker mackor gör man ju direkt på spisplattan. Orka släpa fram en stekpanna. Visst det kan bli lite grisigt efteråt men då kör man bara fulleffekt på plattan så skiten bränns in, och sedan tar man universalverktyget osthyveln och skrapar av det värsta.

Det här kvalificerar in bland det roligaste och mest dekadenta jag läst på hela flashback!
Osthyveln är verkligen underbar att ha i köket som redan påpekat flera gånger. Har använt den som bland annat stekspade, tårtspade och potatisskalare.
Funkar även jättebra att dela det mesta i matväg med, förutom kött.
Citera
2012-10-23, 22:53
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Vet inte om det tagits upp i tråden men Bullens Pilsnerkorv på burk är smarrigt värre och kokas enkelt i burken på plattan

Det går även att dricka själva spadet. Smakar gudomligt efter 3 dagar utan mat .
Citera
2012-10-24, 00:09
Medlem
jamescarters avatar
Haha grisigaste jag gjort var när jag i mina ungdoms år tillfälligt bodde i en 2 rumare i ett industriområde(1700kr/mån i hyra ) med endast en toalett(ingen riktig dusch(vi körde en egen variant med vattenslang som vi kopplade till kranen och en uppblåsbar pool under som vattensamlare) eller något kök), i denna 2 rumare på ca: 20kvm bodde vi 4st killar, jag bodde där i ca; 4 månader och vi plockade inte ut skräpet en ända gång under denna tiden så stod 6st stora plastsäckar innanför dörren med gamla matrester och ölburkar som möglade på fint Var annars fint där, vi hade målat väggarna och tror bara vi kom på en råtta under dem 4 månaderna och med tanke på hur jävla skabbigt det var där så är det förvånade, men fyfan vad roligt vi hade, fester varje helg då vi kunde dunka hur hög musik som helst utan att någon stördes osv, ganska fina minnen...mestadels
Citera
2012-10-24, 00:10
Medlem
jenas avatar
Den ultimata lösningen på disken är att ha TVÅ diskmaskiner... Sedan se till att ha så mycket porslin så man hela tiden har en ren och en skitig maskin, inget tjafs om vem som skall plocka i eller ur disken...

Nu har jag läst hela tråden, hade missat den helt... Sambon har mordhotat mig under skrattanfallen ett flertal gånger...

//jena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in