2012-04-19, 18:27
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Tja, den enklaste rätten att tillaga, på köpet väldigt billig, torde vara ravioli på burk. Bruksanvisning:
* Öppna burken
* Ställ på platta
* Slå på plattan
* Vänta
* Slå av plattan
* Avnjut med gaffel, förslagsvis plastgaffel

Noll i disk med plastbestikstricket. Oerhört smidigt.

Förstår inte momentet med "slå på o slå av platta".
Rumstempererad ravioli är helt ok.
Citera
2012-04-19, 19:03
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortega
Haha! helt galet att det finns andra som jagat bananflugor med en tändare och sprayburk med lättantändligt innehåll. Trodde bara det var jag som har varit så dekadent.
Men som TS skrev, nöden är uppfinningarnas moder!

Ett tips för att få bukt med bananflugor, ställ fram ett glas med lite vinäger och en droppe diskmedel i, flugorna älskar vinäger och drunknar då ytspänningen är borta
Citera
2012-04-19, 22:40
Medlem
captain.p.v.jeltzs avatar
Mat:
Vita bönor i tomatsås från Willys kostar ~4,50:-. Öppna konservburken. Drick.
Citera
2012-04-20, 03:58
Medlem
Mvks avatar
Disk är inte kul.

Storhandlar bl.a. plastbestick, engångstallrikar och muggar från willys för dom är billigast.
Riktiga tallrikar åker fram endast om det kommer besök.

Lägger också alltid tjock ugnsfolie i ugnsformen så slipper man diska, bara att slänga sen.
Citera
2012-04-20, 13:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Några tips från min egen ungkarlstid:

Om soppåsen börjar lukta när den står där innanför dörren, knyt ytterligare en påse utanpå den gamla, så klarar den sig ett par dagar till.

Svinto funkar bra när man till slut tvingas diska & det ingrodda äcklet har bitit sig fast i tallrikar & glas.

Ät alltid upp all mat, så blir det inga sopor som luktar, blir det trots allt rester, spola alltid ner dom på dass.
Citera
2012-04-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captain.p.v.jeltz
Mat:
Vita bönor i tomatsås från Willys kostar ~4,50:-. Öppna konservburken. Drick.
HAHAHA dör av den här tråden
Citera
2012-04-20, 15:36
Medlem
ageblasters avatar
Bara jag som nyser förbannat mycket när man städar, det är banne mig inte värt det?

Slår ett slag för Bullens pilsnerkorv. Går att värma direkt på plattan för att sedan läggas rätt ner i korvbröden, ingen disk.

Vidare bör ni beställa eran vodka från Tyskland i 3L tetra. Billigt, festligt och dessutom lagligt(!).

Sist men inte minst, om du ska titta på porr i sann ungkarls anda gör det då med hörlurar på. Din lägenhet kan vara mer lyhörd än du tror och rätt som det är kan dessutom ditt brevinkast öppnas av en intet ont anade brevbärare.
Citera
2012-04-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taftamanabag
Jag trodde att jag skulle trumfa dig, TS. Men du spelar i en helt annan liga.

Det jag kan komma på på rak arm är att sängkläder inte behöver bytas så ofta "egentligen". Rekordet ligger nog på åtta månader, och vid det laget fanns det piss, blod och sperma på underlakanet.

Ser man på. Hade du någonsin kvinnligt besök och vad sa de då?

Brukar själv använda t-shirtar till att torka upp saker. Då slipper man både köpa hushållspapper och att samla upp skräpet efter att de legat och sugit upp något. Brukar även använda kläder som handduk när jag inte har något rent att torka mig med.
Senast redigerad av biifukaree 2012-04-20 kl. 18:06.
Citera
2012-04-20, 19:54
Medlem
Lärdomar från ungkarlslivet, efter ungkarlslivet stannar man upp i utvecklingen totalt och blir lat, fet och bekväm.

En lärdom från den ljuva tiden är Att frosta av frysen när man flyttar in.
Jag tog över en läkarstuderandes mini etta på Kungsholmen , mot kraftigt överpris. inget vad gjort när jag flyttade in. Ostädat, skit stod kvarlämnat och i kylen fanns diverse matvaror kvar.
Frysfacket var totalt igenfrostat.
Tacksam över tak över huvudet accepterade jag detta och flyttade in.
Städade upp det mesta dock lämnade jag frysfacket i det skick som var och det förblev så i över ett år tills jag tvingades att byta bostad.
Då jävlar skulle det vara rent och fint när nästa person tog över.
städade och stängde av kylen med ett fat under för eventuellt vatten, och glömde av att det var mer is i frysfacket än på nordpolen.

Ansåg mig klar och flyttade, när jag en vecka senare mötte upp med den nya hyresgästen för att överlämna nyckel och inspektera lägenheten möttes vi av en sån jävla doft när jag öppnade dörren.
Det var helt vidrigt.
Smält Vatten från frysfacket hade runnit över fatet och i frysfacket fanns en typ Ica plastpåse med något som liknade en arm i.
Tankar om att han tagit hem kroppsdelar slog mig och när vi hulkande öppnade påsen låg där en gädda.
De var fan den vidrigaste lukt jag känt.
Läkaren erkände att gäddan nog var hans och jag överlämnade nyckeln till hans inte så glada kompis.

Så frosta av när ni flyttar in är en erfarenhet jag med mig genom livet.

Hatar att skriva på iPad
Citera
2012-04-21, 00:04
Medlem
Scaevolas avatar
Köpte via en kompis en magnetomrörare (http://upload.wikimedia.org/wikipedi...c_Stirrer.JPG).
Använder den till att röra oboy med.
Perfekt när man inte orkar gå och hämta en sked.

Passa dig bara jävligt noga så du inte sväljer magneten.
Citera
2012-04-21, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
Köpte via en kompis en magnetomrörare (http://upload.wikimedia.org/wikipedi...c_Stirrer.JPG).
Använder den till att röra oboy med.
Perfekt när man inte orkar gå och hämta en sked.

Passa dig bara jävligt noga så du inte sväljer magneten.

Hahahaa!!! jag dör så ball alltså.
Citera
2012-04-21, 03:17
Medlem
Tips från en kompis till mig: kaffefilter och reklamblad är utmärkta substitut för toapapper, när man inte orkat gå och handla nytt. För honom var reklamblad som gratis toapapper på prenumeration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in