• 1
  • 2
2007-04-29, 15:19
Medlem
broes avatar
Tjena! Har nyss börjat jogga i spåret inför badsäsongen 07, går hyffsat bra till det extremt störande mjälltugget dyker upp! finns det några bra knep, piller, metoder för att bli av med det? Skulle ju vara grymmt skönt att klara andra varvet utan att behöva stanna.
Citera
2007-04-29, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av broe
Tjena! Har nyss börjat jogga i spåret inför badsäsongen 07, går hyffsat bra till det extremt störande mjälltugget dyker upp! finns det några bra knep, piller, metoder för att bli av med det? Skulle ju vara grymmt skönt att klara andra varvet utan att behöva stanna.

Kanske mjälthugg? Har aldrig hört talas om mig mjälttugg.
Citera
2007-04-29, 15:50
Bannlyst
Jag har också problem när jag joggar. Fast inte samma problem som du.
Jag orkar jogga bra mycket längre än vad mina ben/fötter pallar. Springer jag mer än 5km högt tempo får jag ont i dom Kan det ha med vilka skor jag använder? För jag strechar efter varje pass.
Citera
2007-04-29, 16:13
Medlem
Dubbelespressos avatar
Träna lugnare och smartare bara, trappa upp successivt.
Citera
2007-04-29, 16:49
Medlem
broes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shibbie
Jag har också problem när jag joggar. Fast inte samma problem som du.
Jag orkar jogga bra mycket längre än vad mina ben/fötter pallar. Springer jag mer än 5km högt tempo får jag ont i dom Kan det ha med vilka skor jag använder? För jag strechar efter varje pass.
kan ju ha med det att göra, ett par lätta smidiga som sitter bra efter foten är ju mycket bättre än ett par kängor! dax att käpa nya eller?
Citera
2007-04-29, 16:52
Medlem
zyxzs avatar
tugga mjäll... eller?
Citera
2007-04-29, 16:55
Medlem
broes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Kanske mjälthugg? Har aldrig hört talas om mig mjälttugg.

förlåt för min miss! tackar!
Citera
2007-04-29, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av broe
kan ju ha med det att göra, ett par lätta smidiga som sitter bra efter foten är ju mycket bättre än ett par kängor! dax att käpa nya eller?

Har ett par blåa nike från (sent?) 80-tal hehe dom är ju så balla, därför jag använder dom
Citera
2007-04-29, 17:07
Medlem
broes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shibbie
Har ett par blåa nike från (sent?) 80-tal hehe dom är ju så balla, därför jag använder dom
haha fan va hårt då förstår jag vart fick du tag i dom? men kanske inte bästa joggingskon då om man jämför vad som finns nu, alla nya material osv.
Citera
2007-04-29, 19:36
Medlem
Herr Kisss avatar
Såklart han menar mjälthugg

Tänk på när du äter och vad du äter innan du springer. Ät en riktig måltid minst 2 timmar innan du beger dig iväg till springrundan.

Sen en grej som jag brukar göra som funkar bra är att jag springer ca 1 kilometer som uppvärmning, sen stannar jag och tänjer (skilj på tänjning och stretching). Sen kan du lubba vidare, öka farten succesivt.

Good luck
Citera
2007-04-29, 21:20
Medlem
goodfellass avatar
Vad är detta fenomen?
Citera
2007-04-29, 21:24
Medlem
Heter det inte mjälttugg?
Citera
  • 1