• 1
  • 2
2007-04-26, 22:48
Medlem
mrBatemans avatar
hur stor är kriminaliteten i växjö egentligen? vet att det fanns väldigt mycket knark och smuggelsprit där för några år sen men hur pass stor är den organiserade såväl som den oorganiserade kriminaliteten i växjö nu?
Citera
2007-04-27, 11:04
Medlem
Liten

FInns mig veterligen inga organiserade gäng i Växjö. Sen finns det väl sammansättnignar som i alla andra städer med kriminella men Växjö aspirerar inte på titeln "lilla Chicago"...
Citera
2007-04-27, 14:13
Medlem
mrBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
FInns mig veterligen inga organiserade gäng i Växjö. Sen finns det väl sammansättnignar som i alla andra städer med kriminella men Växjö aspirerar inte på titeln "lilla Chicago"...

Hmm okej.. Jag hade för mig att de skulle finnas en hel del jugoslaver och ryssar i Växjö som sysslar med diverse saker.. Har jag fel?
Citera
2007-04-27, 17:16
Medlem
Finns en jävla massa skit men grejjen är att inget av det görs öppet, man ser inget av det om man inte är med sådant folk... De är oftast de man inte misstänker.
Citera
2007-04-27, 17:48
Medlem
ojz0rs avatar
När jag var yngre (6-7 år sedan) så kände jag ganska så många personer av tveksam karaktär om man säger så. Det gav mig en insikt i hur det egentligen var ställt under ytan. Då skulle det tex inte varit några problem att skaffa fram knark om man ville, eller svartsprit för den delen. Vapen vet jag inte riktigt med, men frågade man runt lite i den kretsen så skulle det nog också kunna lösa sig.

Idag vet jag dock inte hur det ser ut eftersom jag varken känner eller vill känna sådant folk längre.
Citera
2007-04-27, 19:39
Medlem
knark och sprit kan så gott som vilken 15 åring fixa i valfri stad i detta land. Inget ovanligt med det alltså.
Citera
2007-05-07, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrBateman
hur stor är kriminaliteten i växjö egentligen? vet att det fanns väldigt mycket knark och smuggelsprit där för några år sen men hur pass stor är den organiserade såväl som den oorganiserade kriminaliteten i växjö nu?

växsjö ?
krim?
va

Skulle de va tjall bilar och bränna papperskorgar ?
Citera
2007-05-07, 06:57
Medlem
bluemoons avatar
drogerna finns på campus..
Citera
2007-05-07, 22:55
Medlem
Finns många kriminella grupperingar i vxo. Växjö är nerdrogat.
Citera
2007-05-08, 11:40
Medlem
mrBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeeVee
Finns många kriminella grupperingar i vxo. Växjö är nerdrogat.

Vilka är dessa kriminella grupperingar då?
Citera
2007-05-10, 11:58
Medlem
SeeVee

SeeVee du kan inte bara påstå att det finns mycket kriminella gäng i Växjö sen skita i att svara på frågorna som uppkommit, haha! Kom igen nu, berätta för mig, är Växjöbo så nyfiken som fan. Kan komma på ett par stycken men inga direkt välkända för allmänheten utan mer kompisars kompisar och ja, du vet. Kom igen nu, berätta!
Citera
2007-05-14, 03:25
Bannlyst
Jag är övertygad om att det inte finns en enda kriminell individ i Växjö som är kändis eller har ett namn.. finns kanske ljusskygga varelser under en och annan sten... Men annars har jag otroligt svårt och tänka mig att det finns tung kriminalitet i den stan!
Jag har ett svagt minne av att en krögare sköt en MC medlem (tror det var en Bandidos snubbe) som försökte pressa krögaren på pengar. Så krögaren sköt MC snubben i ryggen. Detta var 1994 , 1995 nån gång. Kanske någon som vet nåt mer? Och en av Kumla rymmarna 2004 som rymde med ledaren för F.F.L är en chilenare i övre 30 års åldern vars namn börjar på B....
Han var en yrkesrånare och bodde i Växjö.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in