2007-05-14, 03:31
Medlem
TheHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrBateman
Jag hade för mig att de skulle finnas en hel del jugoslaver och ryssar i Växjö som sysslar med diverse saker.. Har jag fel?

I norra kalmar län var det en gruppering ryssar som sysslade med organiserad brottlighet och som tydligen avlägsnade sig till Växjö. Detta var för 2-3 år sedan och vad jag förstått så har polisen kartlagt dem ganska bra vilket innebär att de i nuläget troligtvis inte lever rövare längre.
Citera
2007-07-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottis187
Jag är övertygad om att det inte finns en enda kriminell individ i Växjö som är kändis eller har ett namn.. finns kanske ljusskygga varelser under en och annan sten... Men annars har jag otroligt svårt och tänka mig att det finns tung kriminalitet i den stan!
Jag har ett svagt minne av att en krögare sköt en MC medlem (tror det var en Bandidos snubbe) som försökte pressa krögaren på pengar. Så krögaren sköt MC snubben i ryggen. Detta var 1994 , 1995 nån gång. Kanske någon som vet nåt mer? Och en av Kumla rymmarna 2004 som rymde med ledaren för F.F.L är en chilenare i övre 30 års åldern vars namn börjar på B....
Han var en yrkesrånare och bodde i Växjö.

Krögaren stämmer, kände honom, men vet inte hur han har det nu, även om det var ett sorts disco i en lada vid järnvägen, där det låg en biljardhall på min tid. Han var insyltad i knarkaffärer och Bandidos skulle inkassera skulden.

Det fanns några bröder, ledda av en tvillingbror som drog med de andra i skiten och gjorde bankrån på rasterna från skolan...
Citera
2007-07-18, 16:32
Medlem
fuckshitups avatar
Växsjö består väl mest av polisstudenter, feminister, lesbianer och bönder...
Citera
2007-07-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckshitup
Växsjö består väl mest av polisstudenter, feminister, lesbianer och bönder...
Glöm inte nysvenskarna som det kryllar av, men det är inget typiskt växjö-problem.
Citera
2007-07-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adu
SeeVee du kan inte bara påstå att det finns mycket kriminella gäng i Växjö sen skita i att svara på frågorna som uppkommit, haha! Kom igen nu, berätta för mig, är Växjöbo så nyfiken som fan. Kan komma på ett par stycken men inga direkt välkända för allmänheten utan mer kompisars kompisar och ja, du vet. Kom igen nu, berätta!

Om du inte lever i det så ser du det inte.
Citera
2007-07-31, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottis187
Jag är övertygad om att det inte finns en enda kriminell individ i Växjö som är kändis eller har ett namn.. finns kanske ljusskygga varelser under en och annan sten... Men annars har jag otroligt svårt och tänka mig att det finns tung kriminalitet i den stan!
Jag har ett svagt minne av att en krögare sköt en MC medlem (tror det var en Bandidos snubbe) som försökte pressa krögaren på pengar. Så krögaren sköt MC snubben i ryggen. Detta var 1994 , 1995 nån gång. Kanske någon som vet nåt mer? Och en av Kumla rymmarna 2004 som rymde med ledaren för F.F.L är en chilenare i övre 30 års åldern vars namn börjar på B....
Han var en yrkesrånare och bodde i Växjö.

Som sagt om man inte lever där så ser man inte. Finns många "tunga" snubbar i Växjö.
Citera
2007-07-31, 12:45
Medlem
Nej

Det finns inte en massa tunga snubbar i Växjö. De finns ett par stycken men ni som sitter och skriver att det finns mycket skit i Växjö kan inte ha bott någon annanstans än just där. Att det finns mycket knark osv det gör det i alla svenska städer av samma storlek så verkligen inget speciellt med det. Växjö är lugnt och alla känner alla nästan.
Citera
2007-07-31, 13:59
Medlem
Vem...

...är den värsta fightern i Växjös historia. Det ska tydligen ha varit någon där som var mer eller mindre oslagbar, någon kampsportsnisse av något slag. Någon som vet vem denna grabb är? Det ska tydligen vara rätt många år sedan.
Citera
2007-07-31, 14:01
Medlem
mrBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamrat röd
...är den värsta fightern i Växjös historia. Det ska tydligen ha varit någon där som var mer eller mindre oslagbar, någon kampsportsnisse av något slag. Någon som vet vem denna grabb är? Det ska tydligen vara rätt många år sedan.

Hmm det här blir intressant!
Citera
2007-07-31, 19:31
Medlem
re: Vem?

Hehe du måste tänka på D L? Riktigt liten men ruskig fighter förr i tiden. Tur att någon viskade i ens öra vem han var innan det var för sent en hård fest natt så man han lägga benen på ryggen
Citera
2007-07-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
Hehe du måste tänka på D L? Riktigt liten men ruskig fighter förr i tiden. Tur att någon viskade i ens öra vem han var innan det var för sent en hård fest natt så man han lägga benen på ryggen

Liten men snabb som blixten. Han väger väl cirka 60 kg men är garanterat inget kul att möta. Tävlade på hög nivå i takewondo (som isf är rätt muppigt)
Citera
2007-08-01, 09:51
Medlem
Killen ska vara tyngre!

Nej det ska inte röra sig om någon 60-kilosgrabb. Den här killen ska vara tyngre, dock inte någon tungviktare. Han ska ha golvat en jävla massa på slutet av 80-talet och början på 90-talet. Vet inte om han är jugge eller ungrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in