2012-06-06, 12:49
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Inte jag heller. Däremot trivs jag mycket bättre i de skor jag själv gillar vilket i sig tar sig uttryck i min person på ett positivt sätt. När man vet att det kommer att bli ett hejdundrandes supande, vilket det kan bli på studentfiranden kan det nog vara smart att tänka två varv kring skoval.
Men är det bara klubbande i allmänhet så tycker jag inte att man ska oroa sig för mycket, skor ska användas och man kan alltid fräscha upp dem i efterhand.

Orkade inte göra någon större utläggning utan försökte hålla mig kort men håller med till punkt och pricka om detta
Citera
2012-06-06, 12:53
Medlem
GeneraleNnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Lägg till mig bland personer som fick sina skor helt demolerade under studenten, speciellt på flaket. Tur nog använde jag mig av ett par med en rejäl dainite-sula. Jag vill inte ens tänka på hur mina andra skor med lädersula hade sett ut efteråt om de hade använts.

Ärligt talat tror jag inte de flesta ens ser skillnad på ett par snygga skor från C&J eller liknande och ett par från Ecco.

Turligt nog bytte jag skor och kavaj innan flaket, så där var det inga direkta problem. Däremot på studentfesten. Folk hoppade, spillde öl och trampade på min cap. Just nu ser det dock bara ut som att ytan har fått sig en smäll. Nån mindre repa i lädret möjligen också.
Citera
2012-06-06, 18:39
Medlem
kastanjekrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMisanthropy
Hur är det med tjejers klädsel under festandet på kvällen. De flesta tjejer byter ju klänning. Men måste även klänningen på kvällen vara vit, eller kan man ha en annan färg?

Ja du ska ha vit klänning på slutskivan också.
Citera
2012-06-06, 19:32
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneraleNnr1
Turligt nog bytte jag skor och kavaj innan flaket, så där var det inga direkta problem. Däremot på studentfesten. Folk hoppade, spillde öl och trampade på min cap. Just nu ser det dock bara ut som att ytan har fått sig en smäll. Nån mindre repa i lädret möjligen också.
Lyckligtvis! Själv hade jag turen nog att inte hinna få mina lädersulade skor lagade och var tvungen att bära mina andra. Annars hade jag definitivt burit dem.
Citera
2012-06-06, 19:56
Medlem
Hur är det egentligen med klädseln när man närvarar på någon annans student?

Jag drabbas alltid av stort huvudbry när det vankas student.

Duger det med ett par uddabyxor och en vit skjorta?
Citera
2012-06-06, 20:41
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Twofaced-
Hur är det egentligen med klädseln när man närvarar på någon annans student?

Jag drabbas alltid av stort huvudbry när det vankas student.

Duger det med ett par uddabyxor och en vit skjorta?
Jag tycker det är lika knepigt. Halva grejen för många är att farmor ska se Nisse i kostym för första gången och säga att han är stilig och då känns det inte helt rätt att outdressa Nisse med hästlängder. Eftersom det är ett sommarevent så brukar jag använda uddakavaj och slips så blir det tydligt att jag inte är överklädd herren som tar studenten men att man ändå försöker och gör det med stil. Jag klär mig alltså snyggare men intew bättre. Det bör Nisse och farmor tåla.

Är du lite äldre än Nisse så kör på kostym.
Citera
2012-06-06, 22:42
Medlem
TheMachines avatar
http://imageshack.us/photo/my-images/9/flarre.png/

Sådär såg jag under gårdagen. Ursäktar poseringen, men det var denna gruppbild som visade helheten bäst.

På kvällen bytte jag till svarta derbys av tidigare nämnda skäl, dock hindrade de mig inte från att få hemsläp från studentfesten.
Citera
2012-06-06, 22:56
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMachine

Sådär såg jag under gårdagen. Ursäktar poseringen, men det var denna gruppbild som visade helheten bäst.

På kvällen bytte jag till svarta derbys av tidigare nämnda skäl, dock hindrade de mig inte från att få hemsläp från studentfesten.
Mycket stiligt och en minst sagt intressant pose.

Av ren nyfikenhet; bor man inte hemma när man tar studenten. Betyder inte det att man dra med ett hemsläp hem, där ens föräldrar sover? Är det jag som är konservativ eller är det mycket obekvämt??

I vilket fall hoppas jag på tösen till vänster om dig. Hon ser trevlig ut.
Citera
2012-06-06, 23:15
Medlem
TheMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Mycket stiligt och en minst sagt intressant pose.

Av ren nyfikenhet; bor man inte hemma när man tar studenten. Betyder inte det att man dra med ett hemsläp hem, där ens föräldrar sover? Är det jag som är konservativ eller är det mycket obekvämt??

I vilket fall hoppas jag på tösen till vänster om dig. Hon ser trevlig ut.
Tackar! Och tack för all hjälp jag fått i tråden, jag klär mig vanligtvis mer åt indie-hållet och utan KSOE hade jag väl haft svart kostym med svart fluga eller något.

Jag bor hos mina föräldrar ja, men det brukar inte vara något problem. Vid tretiden ligger de oftast och sover, och märker (vad jag vet) ingenting. På morgonen kan det ju vara lite mer obekvämt om de är kvar hemma, men så länge tjejen är socialt kompetent (och ser bra ut) så brukar även det fungera. Har väl ganska förstående/accepterande föräldrar.
Citera
2012-06-06, 23:31
Medlem
GeneraleNnr1s avatar
Citat:

Mycket snyggt! Slipsen kanske är liiiite för smal för min egna smak, men inget som helst fel egentligen.

Citera
2012-06-07, 07:19
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Snyggt!

Uppenbarligen ordnade det sig med näsduken trots allt.
Citera
2012-06-07, 10:19
Medlem
Systern min tar studenten imorgon, min klädsel dagen till ära blir följande:

Ursäktar för dåliga bilder, samt om inlägget passar bättre i "posta bilder på dina kläder"
Skjortan var förövrigt rätt dåligt instoppad..

http://i48.tinypic.com/28webut.png
http://i50.tinypic.com/2quodja.jpg

Grå kostym
Vit skjorta
Virkad marinblå slips
Bruna brogues
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem