• 1
  • 2
2007-04-25, 08:53
Medlem
hikarus avatar
Har lagt in Windosw vista home premium på min stationära dator hemma för att denna version skulle vara den som motsvarar Windows XP Pro. Nu när jag sitter här nere i södra sverige och ska connecta till den så ser ja att den saknar ju Remote desktop funktionen så ja ska kunna komma åt den.

Är det någon som vet om det finns att ladda ner server delen av remote desktop eftersom client delen finns här på min bärbara.
Citera
2007-04-25, 09:02
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikaru
Har lagt in Windosw vista home premium på min stationära dator hemma för att denna version skulle vara den som motsvarar Windows XP Pro. Nu när jag sitter här nere i södra sverige och ska connecta till den så ser ja att den saknar ju Remote desktop funktionen så ja ska kunna komma åt den.

Är det någon som vet om det finns att ladda ner server delen av remote desktop eftersom client delen finns här på min bärbara.

Jag Laddade ner TightVNC, freeware. Kör XP på min Torrentmaskin, och remote desktop till den från min Vista maskin för att starta Torrents osv

www.tightvnc.com
Citera
2007-04-25, 09:25
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag Laddade ner TightVNC, freeware. Kör XP på min Torrentmaskin, och remote desktop till den från min Vista maskin för att starta Torrents osv

www.tightvnc.com

Nog vet jag att det finns massa olika remote desktop clienter och servers men det jag är ute efter är windows egna inbyggda har läst nu att den verkar bara finnas med i Vista ultimate som jag tycker verka vara helt skadat.
Citera
2007-04-25, 09:51
Medlem
rick-ransoms avatar
Det finns en nästan identisk tråd alldeles under, som jag startat. Där finns en hel del info (och svar!).

http://www.flashback.org/showthread.php?t=477085
Citera
2007-04-25, 09:59
Medlem
rick-ransoms avatar
Jag har inte testat själv än men den länkade produkten i slutet av andra tråden borde helst lösa problemet.

> OM du gör det och testar idag så vore jag tacksam om du skrev in om det fungerar så jag skall köpa en dator med VHP idag och är beroende av att det fungerar!!

Tack på förhand...
Citera
2007-04-25, 10:12
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
Jag har inte testat själv än men den länkade produkten i slutet av andra tråden borde helst lösa problemet.

> OM du gör det och testar idag så vore jag tacksam om du skrev in om det fungerar så jag skall köpa en dator med VHP idag och är beroende av att det fungerar!!

Tack på förhand...

Det där är ju bara för att få den nya remote clienten inget jag är intreserad av, jag vill bara komma åt min workstation hemma med RDP som finns i Xp.
Citera
2007-04-25, 10:30
Medlem
Regedit via nätet

1. Anslut till registret på maskinen med regedit.
2. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Terminal Server.
3. Ändra fDenyTSConnections till 0.

Klart!
Citera
2007-04-25, 10:35
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom

Klart!

Den är redan på 0 men såg däremot att AllowRemoteRPC 0 kan de har nått med saken att göra.
Citera
2007-04-25, 10:37
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom

Klart!
Detta fungerar väl bara om serverdelen för Remote Desktop finns eller går att installera på den aktuella datorn? Remote Desktop-klienten medföljer Vista Home Premium men inte serverdelen
Citera
2007-04-25, 10:39
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Detta fungerar väl bara om serverdelen för Remote Desktop finns eller går att installera på den aktuella datorn? Remote Desktop-klienten medföljer Vista Home Premium men inte serverdelen

mm var nått i den stilen jag med tänkte. så frågar återstår går det att få server delen separat eller blir de så att ja måste instalera om hela maskinen och lägga in ultimate bara för att den där jävla funktionen??
Citera
2007-04-25, 10:44
Medlem
rick-ransoms avatar
Nu förstår jag inte riktigt vilken du ville connecta till/från, Trodde du menade att du saknade RD på din VHP för att koppla upp sig...

Hur som helst står det även i andra tråden var du hittar den RD clienten som hör till XP också...

Eller var det inte hellr det du saknade?
Citera
2007-04-25, 10:48
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
Nu förstår jag inte riktigt vilken du ville connecta till/från, Trodde du menade att du saknade RD på din VHP för att koppla upp sig...

Hur som helst står det även i andra tråden var du hittar den RD clienten som hör till XP också...

Eller var det inte hellr det du saknade?

Jag ska connecta till min arbetsstation hemma i luleå som kör windows home premium men som inte har någon remote desktop server i sig. Eftersom denna bara verkar finnas i Ultimate versionen vad jag förstår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in