• 1
  • 2
2007-04-25, 08:53
Medlem
hikarus avatar
Har lagt in Windosw vista home premium p min stationra dator hemma fr att denna version skulle vara den som motsvarar Windows XP Pro. Nu nr jag sitter hr nere i sdra sverige och ska connecta till den s ser ja att den saknar ju Remote desktop funktionen s ja ska kunna komma t den.

r det ngon som vet om det finns att ladda ner server delen av remote desktop eftersom client delen finns hr p min brbara.
Citera
2007-04-25, 09:02
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikaru
Har lagt in Windosw vista home premium p min stationra dator hemma fr att denna version skulle vara den som motsvarar Windows XP Pro. Nu nr jag sitter hr nere i sdra sverige och ska connecta till den s ser ja att den saknar ju Remote desktop funktionen s ja ska kunna komma t den.

r det ngon som vet om det finns att ladda ner server delen av remote desktop eftersom client delen finns hr p min brbara.

Jag Laddade ner TightVNC, freeware. Kr XP p min Torrentmaskin, och remote desktop till den frn min Vista maskin fr att starta Torrents osv

www.tightvnc.com
Citera
2007-04-25, 09:25
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag Laddade ner TightVNC, freeware. Kr XP p min Torrentmaskin, och remote desktop till den frn min Vista maskin fr att starta Torrents osv

www.tightvnc.com

Nog vet jag att det finns massa olika remote desktop clienter och servers men det jag r ute efter r windows egna inbyggda har lst nu att den verkar bara finnas med i Vista ultimate som jag tycker verka vara helt skadat.
Citera
2007-04-25, 09:51
Medlem
rick-ransoms avatar
Det finns en nstan identisk trd alldeles under, som jag startat. Dr finns en hel del info (och svar!).

http://www.flashback.org/showthread.php?t=477085
Citera
2007-04-25, 09:59
Medlem
rick-ransoms avatar
Jag har inte testat sjlv n men den lnkade produkten i slutet av andra trden borde helst lsa problemet.

> OM du gr det och testar idag s vore jag tacksam om du skrev in om det fungerar s jag skall kpa en dator med VHP idag och r beroende av att det fungerar!!

Tack p frhand...
Citera
2007-04-25, 10:12
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
Jag har inte testat sjlv n men den lnkade produkten i slutet av andra trden borde helst lsa problemet.

> OM du gr det och testar idag s vore jag tacksam om du skrev in om det fungerar s jag skall kpa en dator med VHP idag och r beroende av att det fungerar!!

Tack p frhand...

Det dr r ju bara fr att f den nya remote clienten inget jag r intreserad av, jag vill bara komma t min workstation hemma med RDP som finns i Xp.
Citera
2007-04-25, 10:30
Medlem
Regedit via ntet

1. Anslut till registret p maskinen med regedit.
2. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Terminal Server.
3. ndra fDenyTSConnections till 0.

Klart!
Citera
2007-04-25, 10:35
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom

Klart!

Den r redan p 0 men sg dremot att AllowRemoteRPC 0 kan de har ntt med saken att gra.
Citera
2007-04-25, 10:37
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom

Klart!
Detta fungerar vl bara om serverdelen fr Remote Desktop finns eller gr att installera p den aktuella datorn? Remote Desktop-klienten medfljer Vista Home Premium men inte serverdelen
Citera
2007-04-25, 10:39
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Detta fungerar vl bara om serverdelen fr Remote Desktop finns eller gr att installera p den aktuella datorn? Remote Desktop-klienten medfljer Vista Home Premium men inte serverdelen

mm var ntt i den stilen jag med tnkte. s frgar terstr gr det att f server delen separat eller blir de s att ja mste instalera om hela maskinen och lgga in ultimate bara fr att den dr jvla funktionen??
Citera
2007-04-25, 10:44
Medlem
rick-ransoms avatar
Nu frstr jag inte riktigt vilken du ville connecta till/frn, Trodde du menade att du saknade RD p din VHP fr att koppla upp sig...

Hur som helst str det ven i andra trden var du hittar den RD clienten som hr till XP ocks...

Eller var det inte hellr det du saknade?
Citera
2007-04-25, 10:48
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
Nu frstr jag inte riktigt vilken du ville connecta till/frn, Trodde du menade att du saknade RD p din VHP fr att koppla upp sig...

Hur som helst str det ven i andra trden var du hittar den RD clienten som hr till XP ocks...

Eller var det inte hellr det du saknade?

Jag ska connecta till min arbetsstation hemma i lule som kr windows home premium men som inte har ngon remote desktop server i sig. Eftersom denna bara verkar finnas i Ultimate versionen vad jag frstr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in