• 1
  • 2
2007-04-24, 19:10
Medlem
Sitter atm och bajssurfar med laptopen och kom p den brillianta idn att lta alla som kommer till lgenheten att f gra samma sak. Tnker lmna lappisen (som jag annars nst intill aldrig anvnder) p en stol i toan igng (eller vntelge d...) med webblsaren uppe... enda jobbiga skulle vl vara ngon p fyllan som brjar formatera diskarna eller dylikt... undrar drfr om ngon hr knner till ngot program, likt det man har i de flesta datorbutiker (NetOnNet, webbhallen osv), dr man lser anvndaromrdet till webblsaren. (helst ngon lsning dr det inte behvs 1000$ licens) Tack p frhand.
Citera
2007-04-24, 19:15
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukhen
Sitter atm och bajssurfar med laptopen och kom p den brillianta idn att lta alla som kommer till lgenheten att f gra samma sak. Tnker lmna lappisen (som jag annars nst intill aldrig anvnder) p en stol i toan igng (eller vntelge d...) med webblsaren uppe... enda jobbiga skulle vl vara ngon p fyllan som brjar formatera diskarna eller dylikt... undrar drfr om ngon hr knner till ngot program, likt det man har i de flesta datorbutiker (NetOnNet, webbhallen osv), dr man lser anvndaromrdet till webblsaren. (helst ngon lsning dr det inte behvs 1000$ licens) Tack p frhand.
Om du skaffar en mac s gr det att stlla in jtte enkelt
http://www.apple.com/se/getamac/
Citera
2007-04-24, 19:18
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukhen
enda jobbiga skulle vl vara ngon p fyllan som brjar formatera diskarna eller dylikt...

Jag skulle vilja pst att betydligt jobbigare r hur tangentbord, likt tvttsvampar, "suger" t sig bde det ena och det andra. Om 3 mnader, nr tangenterna brjar bli sdr lite lagom gulbruna, s kommer din laptop att vara lgenhetens mest osanitra freml.
Citera
2007-04-24, 19:26
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Jag skulle vilja pst att betydligt jobbigare r hur tangentbord, likt tvttsvampar, "suger" t sig bde det ena och det andra. Om 3 mnader, nr tangenterna brjar bli sdr lite lagom gulbruna, s kommer din laptop att vara lgenhetens mest osanitra freml.

Gladpack plasta den d?
Citera
2007-04-24, 19:35
Medlem
-Q-s avatar
Lttaste sttet vore nstan att stta in Ubuntu p den. Dr r allt nstan restriktat redan frn brjan. Och sen ett bios-lsenord s att om de fr fr sig att brja formatera dr genom s r den lst.
Bara att ha en fet Firefox-ikon (du kan stretcha dem i ubuntu) p skrivbordet och skriva INTERNET under den s tom de trgaste fattar var de ska klicka

Jvligt skn id f! har sjlv haft snna tankar, men har ingen brbar dator, och om jag hade haft det hade jag inte velat att ngon fyllespydde p den
Men att ha en gammal som du har s...

Det r ju det dr med saniteten. Tangenterna kan man vl skydda med plast, ven om det kommer se jvligt svettigt ut. Touchpaden r vl ett annat problem.
Citera
2007-04-24, 19:56
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Lttaste sttet vore nstan att stta in Ubuntu p den. Dr r allt nstan restriktat redan frn brjan. Och sen ett bios-lsenord s att om de fr fr sig att brja formatera dr genom s r den lst.
Bara att ha en fet Firefox-ikon (du kan stretcha dem i ubuntu) p skrivbordet och skriva INTERNET under den s tom de trgaste fattar var de ska klicka

Jvligt skn id f! har sjlv haft snna tankar, men har ingen brbar dator, och om jag hade haft det hade jag inte velat att ngon fyllespydde p den
Men att ha en gammal som du har s...

Det r ju det dr med saniteten. Tangenterna kan man vl skydda med plast, ven om det kommer se jvligt svettigt ut. Touchpaden r vl ett annat problem.

Gladpack plasta en extern mus?
Citera
2007-04-25, 03:41
Medlem
kklasens avatar
Min touchpad funkar perfekt genom plast!
Citera
2007-04-25, 11:38
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock
Gladpack plasta en extern mus?
Hur fan anvnder man en extern mus nr man sitter p toa? Hade du tnkt att kra den p ena knt eller?
Citera
2007-04-25, 13:20
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Hur fan anvnder man en extern mus nr man sitter p toa? Hade du tnkt att kra den p ena knt eller?

Man kan ju bygga nn slags framfllbart datorbord som r insvngt mot vggen nr man inte skiter och som man fller fram framfr dasset nr man stter sig och skiter :>
Citera
2007-04-25, 14:20
Medlem
linux...
Citera
2007-04-25, 14:33
Medlem
Azzazins avatar
Citat:
S kommer din laptop att vara lgenhetens mest osanitra freml.

Hur kommer det sig att allt annat i badrummet inte blir gult och osanitrt ?

Edit: Har ni inte kollat p Mythbusters
Citera
2007-04-25, 18:15
Medlem
mickelinds avatar
Ha ha haaaa...
Var f-n fr folk allt ifrn? Kul id, och en frbaskat underhllande trd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in