• 1
  • 2
2007-04-24, 17:33
Medlem
onemanarmys avatar
Ingen aning om vart jag skulle lgga denna trden, men mrk vl att den end r helt seris.
Jag har tv katter, en kille och tjej.
Hromdagen mrkte jag att bda gillar nr man kliar dom precis ovanfr svansen, killen r kastrerad s han blir inte sdr verfrtjust som honan blir.

Nr man kliar henne p samma stlle s skjuter hon upp rven i vdret och brja gra massa konstiga lten ifrn sig, mjauar och fr ett jvla liv.

Gjorde detta p henne igr fr att jvlas lite, eftert gr jag ivg, och nr jag kommer tillbaka nn minut senare s ligger kattjveln och slickar sig sjlv p fittan och tittar p mig med ett konstigt ansiktsuttryck.

r det s att katter har en erogen zon precis ovanfr svansen?
Och r det sjukt att klappa dom dr d om dom njuter sexuellt av det?

Har mrkt att hankatten ibland fr stnd nr jag klappar honom dr, det r lite lskigt, speciellt nr han tittar p mig.
Man vill ju inte medverka till ngon form av homosexuellt tidelag.
S d brukar jag sluta.

Ni som har katt kan ju testa och se om det bara r jag som har sjuka katter eller om det r ett faktum att de blir kta av det.

//OneManArmy
Citera
2007-04-24, 17:54
Medlem
piengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Ingen aning om vart jag skulle lgga denna trden, men mrk vl att den end r helt seris.
Hromdagen mrkte jag att bda gillar nr man kliar dom precis ovanfr svansen, killen r kastrerad s han blir inte sdr verfrtjust som honan blir.

Nr man kliar henne p samma stlle s skjuter hon upp rven i vdret och brja gra massa konstiga lten ifrn sig, mjauar och fr ett jvla liv.

Gjorde detta p henne igr fr att jvlas lite, eftert gr jag ivg, och nr jag kommer tillbaka nn minut senare s ligger kattjveln och slickar sig sjlv p fittan och tittar p mig med ett konstigt ansiktsuttryck.

Har mrkt att hankatten ibland fr stnd nr jag klappar honom dr, det r lite lskigt, speciellt nr han tittar p mig.
S d brukar jag sluta.

Ni som har katt kan ju testa och se om det bara r jag som har sjuka katter eller om det r ett faktum att de blir kta av det.

//OneManArmy

Oavsett om det var en erogen zon eller inte skulle jag nog sluta klappa dr iaf om katterna reagerar p det viset Verkar uppenbarligen som att du stimulerar djuren..
Citera
2007-04-24, 18:01
Medlem
Tror bestmt att svaret p din frga r ja. Allts bara klappa huvud, hals och vre delen av mage i fortsttningen (kanske iofs ger dem sjuka ammningsknslor).

Var vl ocks en hel del katter som strk med i inkvisationen eller?
Citera
2007-04-24, 18:02
Medlem
ariers avatar
Only at Flashback!

Kr p bara. Bara slnge du ger fan i att pilla in kuken i hanen!
Citera
2007-04-24, 18:07
Medlem
TripPels avatar
Tycker katterna att det r trevligt s r det bara att smeka vidare?

Citat:
Ursprungligen postat av arier
Only at Flashback!
Hller med!
Citera
2007-04-24, 18:11
Moderator
Ruskigbusss avatar
*>Husdjur*

(Funderade p alternativa sexualiteter, men trden fr nog en ngot fel inriktning d.)

/Mod
Citera
2007-04-24, 18:17
Moderator
Ruskigbusss avatar
Fr att svara p frgan - s - njae, njuter gr ju katterna - det r klart, men det finns lite delade meningar om det r en sexuell njutning. Kanske r detta rent av individuellt?

Citat:
Like humans, cats enjoy a good rubbing under the forelegs and around the shoulder blades. Many cats like to have their backs scratched and even to have their fur brushed backwards briefly. Use some enthusiasm while scratching the base of your cat's tail. It can make the cat feel great, and it's a good way to detect the presence of fleas. Don't overdo it, thoughtoo much of a good thing in this area can overstimulate a cat and cause him or her to want to bite.
http://www.factmonster.com/yourcat.html

Citat:
Why does a cat go crazy when you scratch it at the base of its tail?
There is an area on a cat's body that you can scratch, usually the base of its tail or sometimes its hips, that makes it kind of spaz out. If you scratch it, the cat has a strange reaction. It usually twitches, meows. licks the air, or nibbles on its paws. I have heard a bunch of different explanations. Can someone correctly explain this "freak out" behavior?
---
This is because you petting or touching that area is actually arousing the cat. Arousal signs including licking the air, salivating, vocalizing, and many more. Believe it or not, it is a sexual behavior.
---
That's normal on a lot of cats. You are tickling a nerve and that is how they react. It's kinda like someone tickling your feet or under your arms.
http://answers.yahoo.com/question/in...1180713AAuN04H
Citera
2007-04-24, 18:45
Medlem
I_O_Us avatar
Min katthona gr PRECIS samma sak och jag har haft samma funderingar som du fast jag kan inte lta bli att klappa henne dr ibland fr det ser s jkla kul ut.
Citera
2007-04-24, 19:26
Medlem
Psyko Dads avatar
Vissa hundar reagerar p samma stt nr man kliar dem vid svansroten. Dom morrar skjuter rygg & studsar runt. Man gr dom ju Inte illa & man har ju inget knsrelaterat umgnge med dem. S om de nu gillar att bli kliade vid ryggslutet / svanskotan s r det vl bara att klia dem.
Citera
2007-04-24, 19:27
Medlem
SalmonOfKills avatar
Min hund gr typ samma sak...
Citera
2007-04-24, 19:39
Medlem
krakows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy

S d brukar jag sluta.

//OneManArmy

men kocko, katten lper ju! hon vill bli betckt, drfr larvar hon sig med rven. du br sterilisera henne s snart som mjligt, eftersom det r rtt plgsamt fr bde henne och dig om hon ska fortstta lpa i framtiden. stackars kissen, frst sjlv att inte f utlopp fr sin sexualitet!
Citera
2007-04-24, 19:40
Medlem
Finns det inte risk att man f kattbajs p fingret?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in