• 1
  • 2
2007-04-22, 16:43
Medlem
Coolcittes avatar
Var nere på ICA idag och bestämde mig för att köpa saft, något som jag aldrig dricker. Då såg jag att dom hade Fun light crystal, en smaksättare till vatten. Man ska förmodligen hälla några droppar i en vattenkanna, något som jag helt missuppfattade. Jag gjorde en stor kanna och tog 60 % av innehållet för att få en god saft. Drack 2 glas, och efter bara några minuter blev jag svettig och varm och kände mig febrig. Sen blev jag illamående och spyfärdig och fick frossa. Det värsta har släppt nu, men jag är fortfarande skakig. Vem fan behöver hacka muskotnöt och tvinga i sig blandat med filmjölk nu när det finns Fun light som till och med smakar gott? Nu är min fråga: Vad i Fun Light Crystal är det som gör en sjuk vid för stort intag? Jag har aldrig blivit sån här tidigare i saft. Nästa gång blir det Pepsi Max säger jag bara
Citera
2007-04-22, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Var nere på ICA idag och bestämde mig för att köpa saft, något som jag aldrig dricker. Då såg jag att dom hade Fun light crystal, en smaksättare till vatten. Man ska förmodligen hälla några droppar i en vattenkanna, något som jag helt missuppfattade. Jag gjorde en stor kanna och tog 60 % av innehållet för att få en god saft. Drack 2 glas, och efter bara några minuter blev jag svettig och varm och kände mig febrig. Sen blev jag illamående och spyfärdig och fick frossa. Det värsta har släppt nu, men jag är fortfarande skakig. Vem fan behöver hacka muskotnöt och tvinga i sig blandat med filmjölk nu när det finns Fun light som till och med smakar gott? Nu är min fråga: Vad i Fun Light Crystal är det som gör en sjuk vid för stort intag? Jag har aldrig blivit sån här tidigare i saft. Nästa gång blir det Pepsi Max säger jag bara

ingen aning vad som gjorde dig sjuk. Men jag skulle själv aldrig prova Funlight Crystal eller nån annan obskyr smaksättare.
Citera
2007-04-22, 17:11
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
ingen aning vad som gjorde dig sjuk. Men jag skulle själv aldrig prova Funlight Crystal eller nån annan obskyr smaksättare.

Nej, det var fanimej sista gången jag dricker deras råttgift. Tackar vet jag Hemköps Kaktus-saft.
Citera
2007-04-22, 17:24
Medlem
Var det gott då?
Citera
2007-04-22, 17:30
Bannlyst
Jag gillar fun light crystal men man ska spä tunt, en sommardryck som gärna kolsyras i sodastreamen.

En liten fotnot; jag var med i och provade deras smaker(fick hemskickat), då fanns bl a gurka, den var ingen höjdare och jag hoppas den inte kom ut i butikerna. Annars en schysst svalkare för den som inte vill ha koncentrerat socker/aspartam, perfekt som måltidsdryck och bordsvatten. Vill man nöjesdricka för smaken lär man nog ta dubbla koncentratmängden mot vatten.
Citera
2007-04-22, 17:49
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Vet inte vad som gjorde dig sjuk. Och fun är inte & får inte kallas saft.
Citera
2007-04-22, 18:02
Medlem
8222s avatar
Kanske va nåt kostigt artificiellt sötningsmedel som du fick en överdos av?
Citera
2007-04-22, 18:29
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8222
Kanske va nåt kostigt artificiellt sötningsmedel som du fick en överdos av?

Jag har funderat på det och det måste ha varit ngt slags sötningsmedel som blev för mycket av
Citera
2007-04-23, 14:12
Medlem
Tjohildas avatar
Japp. de flesta sötningsmedel är ganska laxerande. Så nog kan man bli rejält illamående och få ont i magen av dem.
Citera
2007-04-23, 14:23
Medlem
Litet gult djurs avatar
Själv blev jag berusad en gång då jag av misstag drack en mugg sockerfri saft (fun light elller liknande) under en ganska extrem löptävling. Kroppen var väl inställd på socker men fick ingenting. Det gick helt åt helvete.
Citera
2007-04-23, 14:31
Medlem
grens avatar
Fun Light innehåller väl aspartam? Det kan vara direkt farligt för vissa personer, enligt min gamla Kemi B-bok.
Citera
2007-04-23, 14:36
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Fun Light innehåller väl aspartam? Det kan vara direkt farligt för vissa personer, enligt min gamla Kemi B-bok.

Jag undviker dylikt skit, men när jag väl dricker det brukar jag nästan alltid bli väldigt torr i munnen och om jag är ansträngd blir jag yr, men inget har hittills varit värre än under den där löpningen, allt bara tog stopp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in