2010-08-19, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgiraffo
Jag är tvungen att skriva av mig angående arenan, för det måste vara den första gången något händer som jag gått och drömt om så länge. Ja alla utom vi gårdare kommer gnälla på arenan pga olika anledningar. Men faktum kvarstår att det inte kommer bli en arena som vi måste "hyra" av antingen svff eller djurgårds förvaltningen om jag har förstått det rätt. Alltså det ultimata! Titta på dem med egen arena inom hockeyn. Jag tänker på lag som färjestad osv, vad pengar dem tjänar på att slippa just hyran.

Du är Djurgårdare så använder du "Gårdare" som ett smeknamn för oss supportrar. Vilsen?
Citera
2010-08-19, 19:46
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Du är Djurgårdare så använder du "Gårdare" som ett smeknamn för oss supportrar. Vilsen?

Är du allvarlig eller är du helt bakom flötet? Har du aldrig hört uttrycket "gårdare" ? Jag brukar använda det ganska flitigt när man talar om supporters till Djurgårdens IF
Citera
2010-08-19, 19:51
Medlem
Citat:
Är du allvarlig eller är du helt bakom flötet? Har du aldrig hört uttrycket "gårdare" ? Jag brukar använda det ganska flitigt när man talar om supporters till Djurgårdens IF

Det används väl främst av gnagare, precis som vi kallar dom för tattare och råttor.
Citera
2010-08-19, 21:49
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Är man Djurgårdare kallar man sig inte "gårdare" punkt.
Citera
2010-08-19, 22:47
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsic
Det används väl främst av gnagare, precis som vi kallar dom för tattare och råttor.

Jag hör ingen negativ betoning i "gårdare" ?
Citera
2010-08-20, 00:00
Medlem
Citat:
Jag hör ingen negativ betoning i "gårdare" ?

Du kan ju för fan inte vara Djurgårdare själv. Det är gnagare och bajare som kallar oss Djurgårdare för "gårdare", vi kallar inte oss själva för det. Men jag tänker inte diskutera det med dig. Ställ dig på Stadion och skrik att du är en "gårdare", så får vi se vad reaktionerna blir.

Punkt slut!
Citera
2010-08-20, 00:01
Medlem
Söderstadion är faktiskt vad jag skulle betrakta som en grym arena även om många tycker att den är sunkig. Klacksektionen har grym akustik, man ser bra på sittplats (Även om det är träbänkar), bortasektionen suger, en läktare som är inbyggd i ett kontorshus, en läktare som ser halvfärdig ut, nästan inga damtoaletter och nära till tuben. Blir en arena bättre?
Citera
2010-08-20, 08:10
Medlem
Keldons avatar
Kalmar FF har fixat med en ny webcam så man kan följa bygget av Guldfågeln Arena.

http://webcam.kalmarff.se/

Bildskärpan är nu mycket mycket bättre än tidigare.
Citera
2010-08-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Kalmar FF har fixat med en ny webcam så man kan följa bygget av Guldfågeln Arena.

http://webcam.kalmarff.se/

Bildskärpan är nu mycket mycket bättre än tidigare.
Ingen fågelvy?
Citera
2010-08-20, 10:48
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Ingen fågelvy?
http://www.youtube.com/watch?v=cXf0yIRcdnI
Citera
2010-08-20, 10:56
Medlem
Haha ska den heta guldfågeln arena, snacka om pajjas klubb
Citera
2010-08-20, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michaelandersso
Haha ska den heta guldfågeln arena, snacka om pajjas klubb

Det är väl att dra det lite långt. Snarare ett bevis på att det finns kompetens inom klubben som förstått att sälja namnrättigheterna är ett finansiellt korrekt beslut. Tycker Kalmar rent organisatoriskt verkar vara ett föredöme.

Däremot så måste man ju retas lite när arenan får namnet den får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in