2010-07-15, 13:27
Medlem
CoopColas avatar
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=4804
Citera
2010-07-15, 13:32
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsic
Varför skulle Mattias Jonson bestämma det? Mest korkade jag någonsin hört. När den här arenan är klar så är Mattias Jonson 40 år och har slutat sedan några år tillbaks.

Sen blir det väl plastgräs för att man ska kunna använda arenan dygnet runt och året om utan att slita på ett riktigt gräs.
Och då måste väl jag säga att ditt svar var nått av det mest korkade jag har läst.
Jag skrev väl ingenstans att han skulle bestämma det? Det jag skrev var att folk i den klubben antagligen lyssnar rätt mycket på honom. Har jag fel i det? Och det tror jag inte förändras på dom åren heller. Och skulle det förvåna dig väldigt mycket om han har nån halvhög post i klubben om ett par år?
Citera
2010-07-15, 13:50
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Det är en deal, ska vi träffas 09:00 på ÖIP, med energidryck och spade i högsta hugg?
När?

Verkar bli plast ja, men det är inget att gnälla om. Nästan varenda idrottsplats har ju plastgräs nuförtiden. När jag växte upp spelade jag fotboll på grus. Nästan alla mina gamla planer har nu konstgräs, det är ju så enkelt att göra.
Citera
2010-07-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och då måste väl jag säga att ditt svar var nått av det mest korkade jag har läst.
Jag skrev väl ingenstans att han skulle bestämma det? Det jag skrev var att folk i den klubben antagligen lyssnar rätt mycket på honom. Har jag fel i det? Och det tror jag inte förändras på dom åren heller. Och skulle det förvåna dig väldigt mycket om han har nån halvhög post i klubben om ett par år?

Haha okej Jo, det är väl möjligt men jag tror inte de frågar honom iallafall i denna frågan. Sen om tre fyra år har väl konstgräset utvecklas ännu mer och ännu mer likt vanligt gräs.
Citera
2010-07-15, 14:03
Medlem
Vryzass avatar
Spelar ingen roll för Jonson iom att vi lägger gräs och örtväxter på taket istället.

Stackarn kommer inte ens att kunna sitta på läktaren.
Citera
2010-07-30, 07:55
Medlem
Keldons avatar
Från lite olika håll hörs det att KFF har problem med sin nya arena. Den kommer antagligen bli lite försenad. Mitt tips är att den blir klar till första matchen efter sommaruppehållet istället för till allsvenska premiären 2011.

Gräset verkar vara bra iaf.

http://svtplay.se/v/2091310/smalandsnytt/premiartur_pa_nysadda_grasmattan
Citera
2010-08-01, 16:15
Medlem
John-Pauls avatar
Kan vi inte få en ledning av svensk fotboll som man kan respektera.
Lars-Åke Lagrell och hans prostituerade polare är förödande.
Att dom tackar nej till Stockholms stads invit att bygga en ny nationalarenan i huvudstaden är helt obegripligt.

Råsunda har och är en skamfläck, en skitig betongkloss i värsta östeuropeiska stil, man skäms varje gång det är landskamp.
Nu bygger dom en ny arena i Solna, en förort ingen hört talas om och som man inte kan ta sig till och såld till en bank!

Stockholm stad bygger nya fina arenor i alla fall sen kan Lars Åke och svensk fotboll stå ute i Solna i ensamheten.
Kolla in den här, den ligger perfekt och skulle ha blivit en utmärkt nationalarena belägen i huvudstaden. http://www.stockholmsarenan.se
Citera
2010-08-17, 21:03
Medlem
LastCaresss avatar
Stockholms stad och Djurgården är överens om att gå vidare med en nya arena på Östermalms IP.

http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter.asp?action=view&id=10972&typ=1
Citera
2010-08-17, 21:08
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Stockholms stad och Djurgården är överens om att gå vidare med en nya arena på Östermalms IP.

http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter.asp?action=view&id=10972&typ=1
Äntligen! Så jävla viktigt beslut. Nu vågar man ju nästan tro på en ny arena!
Citera
2010-08-17, 21:48
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Äntligen! Så jävla viktigt beslut. Nu vågar man ju nästan tro på en ny arena!

Jävligt trevligt Hoppas hoppas...
Citera
2010-08-17, 21:57
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Jävligt trevligt Hoppas hoppas...
Det kommer säkert gå vägen nu. Men vi ska nog sluta jinxa, så, inget mer skrivande i den här tråden förän arenan står där.
Citera
2010-08-18, 23:21
Medlem
elgiraffos avatar
Jag är tvungen att skriva av mig angående arenan, för det måste vara den första gången något händer som jag gått och drömt om så länge. Ja alla utom vi gårdare kommer gnälla på arenan pga olika anledningar. Men faktum kvarstår att det inte kommer bli en arena som vi måste "hyra" av antingen svff eller djurgårds förvaltningen om jag har förstått det rätt. Alltså det ultimata! Titta på dem med egen arena inom hockeyn. Jag tänker på lag som färjestad osv, vad pengar dem tjänar på att slippa just hyran.
Senast redigerad av elgiraffo 2010-08-18 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in