Citat:
Ursprungligen postat av
timpen22
Allvarligt?? Tror du inte att dom pengarna redan har försvunnit?? små klubbar i dagens fotboll har oftast massa en skulder. och lokala företag? det räcker inte med att bli sponsrad av Kjellgrenslivs för att ett lag ska klara sig i Allsvenskan, Man måste ha nationella företag som aktörer. Du verkar vara från Östersund så jag förstår att du vill att det ska vara så här som du skriver men gäller tyvär att se den dystra sanningen...
Nej, jag är inte från Östersund men jag har kontakter i Östersund som har insyn i klubben. Och nej, ÖFK har inte en massa skulder, man har en rätt driven klubbledning som klarar av att balansera vision mot verkligheten och hitta lösningar som är framsynta. Något man absolut inte kan beskylla lagidrottshatarna i Östersunds kommun.
Btw, klubben hade totala intäkter på ca 31,8 mille 2014, och utgifter på 30,8 vilket genererade ca 1 mille i bruttovinst, ca 0,4 mille i nettovinst. Hur årets resultat blir återstår att se men då de legat i toppen av serien hela säsongen och både ökat sina publikintäkter och sponsorintäkter så pekar det mot ett bättre resultat. Tråkigt bara att kommunen inte verkar uppskatta en sommarlagidrott i vinterstaden Östersund...
Slutligen, att ÖFK har en "liten" arena är en definitionsfråga, Jämtkraft Arena har idag en publikkapacitet på 6626, varav 5 092 sittplatser och det är taget beslut i ansvarig nämnd om utbyggnad till ca 7826 åskådare, ett beslut som möjligen kan ändras till ca 10 000 när ärendet så småningom kommer upp i kommunfullmäktige. Beslut skulle tagits idag men ärendet är återremitterat till kultur&Fritid för ytterligare handläggning och nytt beslut nästa vecka.