2012-05-12, 01:41
Bannlyst
Till han som sade Råsundas kapacitet, den tar 35k vid landskamper och 36k vid derbyn.

1k mellan som inte betyder något.
Citera
2012-05-15, 20:30
Medlem
P.Gs avatar
Såg i ögonvrån att Friends Arena har en TV-reklam, men hann inte uppfatta det exakta innehållet. Exakt vad är syftet, lite god PR efter alla skriverier om mutor? Eller att Springsteen ska råka zapa förbi, bli sugen och boka in en konsert där i höst? Invigningen är ju förfan 27e oktober, varför vevas reklamen nu? Vem betalar för kalaset?
Citera
2012-05-15, 20:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Såg i ögonvrån att Friends Arena har en TV-reklam, men hann inte uppfatta det exakta innehållet. Exakt vad är syftet, lite god PR efter alla skriverier om mutor? Eller att Springsteen ska råka zapa förbi, bli sugen och boka in en konsert där i höst? Invigningen är ju förfan 27e oktober, varför vevas reklamen nu? Vem betalar för kalaset?
http://www.resume.se/nyheter/reklam/2012/05/04/de-stora-ogonlickens-arena/

På måndag inleds kampanjen ”De stora ögonblickens arena”. Det är en integrerad kampanj med PR och reklam. Det handlar om minnen och känslor kring stora ögonblick som ska hjälpa arenan att bli en publikmagnet.
Citera
2012-05-15, 21:00
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
http://www.resume.se/nyheter/reklam/2012/05/04/de-stora-ogonlickens-arena/

På måndag inleds kampanjen ”De stora ögonblickens arena”. Det är en integrerad kampanj med PR och reklam. Det handlar om minnen och känslor kring stora ögonblick som ska hjälpa arenan att bli en publikmagnet.
Tack, då fick jag se den i sin helhet! Verkar konstigt att händelser på andra arenor ska vara ett dragplåster för att folk ska komma till arenan. Och särskilt så här långt innan invigningen. Men man kanske inte ska ifrågasätta de allsmäktiga PR-gurusarna allt för mycket.
Citera
2012-05-15, 21:15
Medlem
15Februaris avatar
Diggiloo diggiley, någon okänd hästryttare, mongo-Kims frisparksmål mot Holland och en gammal konsert med Roxette(dom finns väl inte ens längre?)...

Herregud.

Man kan väl åtminstone göra reklam för de evenemang som kommer att mest på arenan.
Slängt in lite vackra läktarkorrar från AIK-håll med tillhörande mål från Råsunda.

Otroligt dålig reklam.
Citera
2012-05-15, 21:24
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Diggiloo diggiley, någon okänd hästryttare, mongo-Kims frisparksmål mot Holland och en gammal konsert med Roxette(dom finns väl inte ens längre?)...

Herregud.

Man kan väl åtminstone göra reklam för de evenemang som kommer att mest på arenan.
Slängt in lite vackra läktarkorrar från AIK-håll med tillhörande mål från Råsunda.

Otroligt dålig reklam.
Det är väl lika bra att börja haussa för Stockholm International Horse Show 2014 redan nu? Annars håller jag med, det blir ju lite otydligt vad man kan förvänta sig för arrangemang när de drar upp en 30 år gammal schlagerdänga. Bättre att använda de dragplåster som redan är inbokade.
Citera
2012-05-16, 00:20
Medlem
Moon The Loons avatar
Hur har ni det med geografikunskaperna runt England.

http://www.football-league.co.uk/gameswide/20101001/football-league-ground-location-game_2293554_1832558

Jag fick 112497 poäng, ja jag är halvt autistisk när det kommer till sånt här
Citera
2012-05-17, 23:45
Medlem
MillerMacs avatar
Inte fan kan det vara slutsålt till invignignsmatchen mellan Sverige och England på Friends arena? Någon mer en jag som inte lyckas boka biljetter?
Citera
2012-05-18, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Hur har ni det med geografikunskaperna runt England.

http://www.football-league.co.uk/gameswide/20101001/football-league-ground-location-game_2293554_1832558

Jag fick 112497 poäng, ja jag är halvt autistisk när det kommer till sånt här
Jag fick drygt 41.000. Chansade på precis alla arenor.
Citera
2012-05-20, 18:25
Medlem
Häcken blir alltså nästa lag att lägga in konstgräs. Någon som sett/hört hur man förklarar detta beslut?
Senast redigerad av Balkong 2012-05-20 kl. 18:29.
Citera
2012-05-20, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Häcken blir alltså nästa lag att lägga in konstgräs. Någon som sett/hört hur man förklarar detta beslut?
Handlar väl som vanligt om att de är snåla med pengarna, konstgräs är billigare än naturgräs då man inte behöver sköta om det som man behöver sköta om naturgräs och många klubbar väljer helt enkelt konstgräs av pengaskäl.
Citera
2012-05-20, 20:12
Medlem
Kungblas avatar
Det är redan 7 lag av 16 som har plast i allsvenskan. Nästa år bytar både djurgården och häcken (som väl har en av de bättre ekonomierna i allsvenskan) om till skitet. Då har vi en lingonliga som inte bara har pissdålig kvalitet utan även en majoritet med pinsamt underlag. Hur i helvete har det kunna gå så långt? Hur kan det bara accepteras att man uppför en arena söder om Sundsvall med plast, eller ännu värre byta till det? Är det nån som sitter inne med information hur många av lagen i högsta ligorna i norge eller finland som har plast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in