Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men namnet dom tog från början var engelskt. För det är väl en svensk organisation antar jag?
Nepp. Vänskapens arena låter mycket bättre. Det säger ju nått om vad tanken är istället för nått jävla importerat amerikanskt plastskit.
Och för övrigt kan jag inte annat än hålla med pihlbaoge och 15Februari. Dom som kommer på engelska namn när det går lika bra med svenska borde skjutas. Är något löjligt när det sägs på svenska så är det precis lika löjligt på andra språk.
Vänskapens Arena är väl en översättning av Friendship Arena snarare? Vänner Arena borde väl en mer korrekt översättning blir?
Dock så ställer jag mig frågande till användningen av Arena överlag, tycker Stadion är ett mycket bättre ord i sammanhanget.
Ullevi heter ju officiellt "Ullevi Stadium" i internationella sammanhang.
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
I övrigt har väl Swedbank redan visat att de har noll koll på sin arenahyresgästs image. Hur det hela än går kommer AIK som märke ha kammat in åtminstone lite badwill.
De som kommer få riktig Badwill är Friends som organisation när något händer på arenan, inkastade bangers, skakande av staket eller avbruten match.