2007-05-25, 20:14
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brck
Jag tror att tingsrätten friade därför att hon hade haft sexuella relationer med båda åtalade tidigare, och dessutom har haft "våldsam" sex med dem tidigare. Dessutom måste hon ha varit väldigt påverkad under tillfället, eftersom att hon hade 1,9 promille i urinprovet när det togs ett flertal timmar efter själva brottet. Det gör att hennes vittnesmål är i princip värdelöst. Vad hon säger spelar liksom ingen roll. Grabbarna blev gripna rätt sent efter att brottet skett också, vilket är lite udda tycker jag. Varför tog man inte in dem direkt? Det gör att man inte kan se hur berusade de var vid tillfället, så deras vittnesmål är mer troligt. Dessutom är de två personer som i princip uppger samma historia.

"I lägenheten påträffade polisen en cirka 20 centimeter lång fjärrkontroll. Vid en undersökning av fjärrkontrollen kunde några avföringsliknande besudlingar inte iakttas och ej heller några blodlika besudlingar. Däremot iakttogs andra intorkade besudlingar som inte undersöktes närmare."

Varför inte?

Ett jävligt problematiskt brott faktiskt.

Hur definieras "våldsam" sex? Innebär det att hon har utsatts för SAMMA våldsamma behandling tidigare?

Ex: Jag brukar brottas och småslåss med mina killkompisar på skoj (som de flesta killar gör). Men om jag misshandlar samme kompis med ett järnrör, kompisen anmäler mig och rätten säger: Men ni brukar ju kurras lite då och då? Blir jag frikänd då?
2007-05-25, 23:56
Medlem
Lumbricuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur definieras "våldsam" sex? Innebär det att hon har utsatts för SAMMA våldsamma behandling tidigare?

Ex: Jag brukar brottas och småslåss med mina killkompisar på skoj (som de flesta killar gör). Men om jag misshandlar samme kompis med ett järnrör, kompisen anmäler mig och rätten säger: Men ni brukar ju kurras lite då och då? Blir jag frikänd då?

Bara om järnröret och din dase har haft upprapead stjärtkontakt.
2007-05-26, 00:01
Medlem
denna tråd hade varit på 10 sidor istället för 55 om inte FB varit fullt av stjärtansikten som velat uttala sig...

Jag skulle gärna se utdrag ur domen? Kan nån posta i tråden, förutsatt att det är okej med lagen vill säga.
2007-05-26, 00:05
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
bara att kolla in sthlmfinest och skratta sig harmynt!
Menar du denna site? http://www.finest.se

Och så kan man bli medlem där...
2007-05-26, 00:07
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hon måste ju ha ett otroligt gott läkekött då. Undrar varför det inte fungerade den kvällen? Hon kanske hade ätit för lite eller glömde att sätta på sig sin magiska medaljong som ger +25 regenerering.
2007-05-26, 00:08
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbakatt
denna tråd hade varit på 10 sidor istället för 55 om inte FB varit fullt av stjärtansikten som velat uttala sig...

Jag skulle gärna se utdrag ur domen? Kan nån posta i tråden, förutsatt att det är okej med lagen vill säga.
Ja, fram med hela domen nu för fan! Vi nyfikna stjärtansikten vill veta vad det handlar om!
2007-05-26, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Ja, fram med hela domen nu för fan! Vi nyfikna stjärtansikten vill veta vad det handlar om!
Men... tingsrättsdomen finns ju redan länkad i tråden!

Jag vill veta om MV har överklagat! Sista dagen var idag fredag.
2007-05-26, 00:18
Medlem
526s avatar
Citat:
Hon måste ju ha ett otroligt gott läkekött då. Undrar varför det inte fungerade den kvällen? Hon kanske hade ätit för lite eller glömde att sätta på sig sin magiska medaljong som ger +25 regenerering.

Utveckla. Hur menar du?
Att hon inte blivit slagen de tidigare gångerna, eller att hon inte gillade den senaste?
2007-05-26, 00:19
Medlem
Lumbricuss avatar
Domen:
Citat:
Ursprungligen postat av cruz_vandam
Här är hela domen , för dem som ej läst den http://www.lexnova.se/show_legalcase.php?legalcase=894
2007-05-26, 00:19
Medlem
526s avatar
Citat:

Utveckla. Hur menar du?
Att hon inte blivit slagen de tidigare gångerna, eller att hon blivit det eller va.....?
2007-05-26, 00:24
Medlem
Lumbricuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Men... tingsrättsdomen finns ju redan länkad i tråden!

Jag vill veta om MV har överklagat! Sista dagen var idag fredag.

Domen överklagas till Hovrätten:
http://www.expressen.se/1.692532
2007-05-26, 01:51
Medlem
Han den därs avatar
Passande eller inte

http://gnusoftware.serveftp.com/niceandeasy/EMIL/heli-ikvall_(kalle_kath_emilush_sekken_thautz_jennifer_ nadamas_och_oris)_(producerad_av_masse).mp3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in