2007-05-25, 10:51
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Det blir om inte annat ett principiellt viktigt fall, hur mycket våld ska tålas inom ramen för sex innan domstolen anser att det är misshandel?
Tingsrätten sa att det var en våldtäkt i princip men att männen går fria dp de inte rimligen kunde veta att tjejjen inte ville efter att ha sagt ja tidigare.

Min personliga åsikt är att de visste mycket väl, de behandlade tjejjen som en leksak som de kunde göra vad de ville med, de brydde sig helt enkelt inte, antagligen är detta inte första gången som detta hänt.

Den "moral" som råder runt Stureplan kommer inte att straffa dessa två, sprithororna kommer att fortsätta flockas runt bordet och hoppfulla tjejjer kommer att fortsätta gå med dem hem, de av oss som faktiskt anser att de uppfört sig omoraliskt och hoppas att deras krog går omkull kan alltid hoppas men sanningen är den att folk inte bryr sig där runt omkring.
Naturligt urval...
2007-05-25, 11:03
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oli
Vad jag har hört av människorna runt om kring mig, så stämmer det att hon "knullat runt" rätt friskt, och även det att hon gjort så i ett par år.
Ehh... hur spelar det någon roll?
Om du gett bort pengar till folk tidigare har du då inte blivit rånad när någon tar dina pengar? Din logik är i sammanhanget bristfällig.
2007-05-25, 11:21
Medlem
morfars avatar
Det är helatiden hennes sexualitet som diskuteras, borde det inte vara så att det skulle va "grabbarnas" sexliv som diskuterades det är ju trotsallt dom som är misstänkta för ett brott inte hon, för det är väl inte olagligt att knullarunt?
2007-05-25, 11:30
Medlem
Lumbricuss avatar
AB's kolumnist Monica Gunne:

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1076672,00.html
2007-05-25, 11:38
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oli
Vad jag har hört av människorna runt om kring mig, så stämmer det att hon "knullat runt" rätt friskt, och även det att hon gjort så i ett par år.
Det var då ett jävla moral- och juridiktuggande utan dess like en den här tråden.
Håll er till ämnet. Skvaller om illgärningsmännen.
2007-05-25, 13:19
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Härlig Wannabebrud... synd hon fick betala ett så högt pris för sin strävan att som en nobody försöka bli somebody.

Sen att hon i sin enfald knullade runt för att komma upp sig bland bratsen ska ju inte behöva leda till våldtäkt. Vi får väl se vad hovrätten säger.
Okej det är väl jag som är hjärndöd, men varför i h-vete vill någon överhuvudtaget lägga ner tid på att "komma upp sig" bland de inoljade bratsfjollorna runt Stureplan? I min värld är det totalt obegripligt. Det är ju att gå ner sig, att sänka sig till deras patetiska nivå! Vart är världen på väg
2007-05-25, 13:24
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Okej det är väl jag som är hjärndöd, men varför i h-vete vill någon överhuvudtaget lägga ner tid på att "komma upp sig" bland de inoljade bratsfjollorna runt Stureplan? I min värld är det totalt obegripligt. Det är ju att gå ner sig, att sänka sig till deras patetiska nivå! Vart är världen på väg
Ingenstans. Stureplan är ett billigt pris att betala för frihet.
2007-05-25, 13:29
Bannlyst
hmmmm

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Ingenstans. Stureplan är ett billigt pris att betala för frihet.
bara att kolla in sthlmfinest och skratta sig harmynt!
2007-05-25, 13:29
Bannlyst
Citat:
Stureplan nattetid: Ett fritidshem för efterpubertala primalskrikare och papegojor.
Ett plejs för de som har mycket $ och vill visa upp det - och för de som VILL ha mycket $. Och vill visa upp sig.

Stureplan dagtid: Ett ganska trevligt ställe med schyssta restauranger och affärer.

Citat:
Skulle inte förvåna mig om de har höjt sin status rejält runt Stureplan, de har antagligen mer tjejer på gång än någonsin innan.
Mhm. Jag tror dig!
Tjejer som tänder på våldssex, förnedring, att bli tagna med våld analt, att bli pullade med fjärrkontroll,etc etc så att blödning uppstår - DE tjejerna springer nog efter grabbarna.
Nu när deras sexuella preferenser hör till allmänheten.
2007-05-25, 13:43
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Stureplan nattetid: Ett fritidshem för efterpubertala primalskrikare och papegojor.
Papegojor är faktiskt fina och intelligenta varelser, tycker du var elak mot dem nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Tjejer som tänder på våldssex, förnedring, att bli tagna med våld analt, att bli pullade med fjärrkontroll,etc etc så att blödning uppstår - DE tjejerna springer nog efter grabbarna.
Ja, de flesta tjejer med andra ord
2007-05-25, 13:58
Medlem
Citat:
Papegojor är faktiskt fina och intelligenta varelser, tycker du var elak mot dem nu.
Ja, de flesta tjejer med andra ord

det är välkänt att killarna ifråga även i sin kotlettkammade krets gått för långt. jag tror inte det är för att brats-jönsarna tycker att det är moraliskt klandervärt att våldta tjejer i grupp, utan för att deras "varumärke" har fått sig en rejäl törn. det är helt enkelt inte bra att bli sedd tillsammans med dessa två våldsmän.
2007-05-25, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pingisspionen
det är välkänt att killarna ifråga även i sin kotlettkammade krets gått för långt. jag tror inte det är för att brats-jönsarna tycker att det är moraliskt klandervärt att våldta tjejer i grupp, utan för att deras "varumärke" har fått sig en rejäl törn. det är helt enkelt inte bra att bli sedd tillsammans med dessa två våldsmän.
Nej jag vet. Det finns en och annan kille jag snackat med som ingår i delar av den världen.
Deras synsätt FÖRBLUFFAR mig. Det är som att snacka med en jävla vägg.
"-Äh alla gillar olika saker
-Ok men går man till polisen och farbror doktorn efter man gjort nåt man gillar?
-Äh hon ville bara sätta åt dem för att få skadestånd
-Ja, säkert, det var pengarna hon var åt, att bli lite skadad ingår liksom?

Jag kan säga det, efter att jag hade pratat med en av killarna som tänkte såhär så gick jag hem och grät. Jag grät över att det finns sådana känslokalla människor som värderar ett liv så lågt.

Och ännu fler tycks det finnas här på FB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in