2007-10-16, 17:48
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla kanin
Var är mayito nu? Vilar han upp sig på någon trevlig psykiatrisk avdelning eller?

Mayito? Han står väl och bakar bullar och maler kaffebönor för fulla muggar nu. Han ska tydligen få finbesök. I fyra år.
2007-10-16, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rickardpk
FB är som bekant ett bevis på att juridik är en tolkningsfråga. Men om hon nu har haft sex med dessa två ett oräkneligt antal gånger med trekanter och våldsinslag som stadigt förekommande företeelser. Varför anmälde hon dem nu? Och varför ringde hon polisen nu? Och varför drev hon det så hårt att hon överklagade tingsrättens dom till hovrätten?

Och varför tror så många här att de kompetenmässigt kan mäta sig med hovrätten i juridiska frågor?

Frågor frågor..

Tror du att det kan vara så att hon faktiskt under tidigare sexakter gillat det dom gjorde? Men att hon denna gång faktiskt sa i från och försökte värja sig?

Kan det vara så jävla enkelt att de faktiskt trots hennes protester fullföljde?
2007-10-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattrackan
Ok. Du tycker att 4 års fängelse är ett för hårt straff i relation till brottet. Jag tycker tvärtom. Inte mycket mer att diskutera där.

Men jag förstår ändå inte varför det skulle vara förmildrande för förövarna att offret haft sex med dem tidigare. Det är inte det som ska ligga till grund för domen (vilket tyvärr vissa pengakåta advokater utan moral verkar tro).

Inte att de haft sex tidigare utan att de gillat att ha sex med våldsinslag tidigare. Jag tror att detta är tre väldigt ostabila personer som har testat väldigt mycket gränser. Det är en tragisk historia.
2007-10-16, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Tycker killarna skulle ha tänkt sig för innan de gick på som de gjorde. Försätter man sig i en sån situation så får man räkna med att det kan få såna här följder.

Är det bara jag som tycker att de försatt sig i den här skiten själv? Har killarna inget ansvar själva?

Om man ställer sig på motorvägen så kanske man inte ska klaga så mycket på att man blir påkörd heller. *Alla har vi ett val* (Och de valde det här)

Jag håller helt med dig. Om tjejer förväntas passa sig för precis allt, då är det minsta man kan begära att män ger fan i att försätta sig i dylika situationer.

http://www.city.se/ledare/1.884679/blixtledare-en-viktig-dom

Jag gillar särskilt detta:

Citat:
Men hovrätten ser det alltså som uteslutet att männen inte skulle ha märkt att kvinnan motsatte sig vidare sex. Det innebär att hovrätten betraktar männen som människor med normala fattningsgåvor och inlevelseförmåga. Mänskliga män. Inte djur.
För det bör inte bara Sveriges kvinnor, utan i minst lika hög grad dess män, vara tacksamma.
2007-10-16, 17:50
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazone
Inte att de haft sex tidigare utan att de gillat att ha sex med våldsinslag tidigare. Jag tror att detta är tre väldigt ostabila personer som har testat väldigt mycket gränser. Det är en tragisk historia.

Ja har man sån sex och hanterar det så här illa kan det gå just så här illa.

Lyfter ett varningens finger för alla män. Jag säger tänk er för.
2007-10-16, 17:51
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrackan
Med tanke på att det gick en avsevärd mängd timmar mellan händelsen och gripandet av männen kan de ju mycket väl ha gjort sig av med den fjärrkontroll som användes. De har haft god tid på sig att undanröja eventuella bevismaterial samt prata ihop sig så att deras utsagor ska överensstämma.

Word.
Om jag skulle köra upp en fjärrkontroll i någons anal skulle jag nog slängt på en kondom. Kan nog bli rätt jobbigt att rengöra den efteråt annars.
2007-10-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Ja har man sån sex och hanterar det så här illa kan det gå just så här illa.

Lyfter ett varningens finger för alla män. Jag säger tänk er för.

Tror inte hon mår så bra heller.
2007-10-16, 17:53
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Jag håller helt med dig. Om tjejer förväntas passa sig för precis allt, då är det minsta man kan begära att män ger fan i att försätta sig i dylika situationer.

http://www.city.se/ledare/1.884679/blixtledare-en-viktig-dom

Ja de har ju ett val precis som alla andra. Det här är realiteten och tänker man sig inte för kan det bli så här. Man måste inte stoppa kuken i alla hål som man ser. Fast ibland så verkar det så men då får man tammefan skylla sig själv.

Hur mycker könssjukdomar har inte såna där killar då...(inte ta i med tång ens)...
2007-10-16, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en svensk tiger
Min uppfattning är att det inte är styrkt utan rimligt tvivel att det gått till så som MV påstått, detta trots, eller kanske tack vare, att jag anser mig själv som ganska "lagklok".

Man är ute på väldigt djupt vatten om man börjar döma folk på lösa boliner och utan att kritiskt granska varje aspekt i ett händelseförhållande vilket jag tycker HovR faktiskt gjort i detta fall.

Självklart är ett nej alltid ett nej, men för att staten skall kunna beröva någon friheten så skall detta också kunna styrkas utan rimligt tvivel, att detta gjorts i ty fall känner jag mig väldigt tveksam till.

Hellre att tio skyldiga går fria än att en oskyldig döms felaktigt.

Lägger man samman sms och rättsintyg om de skador hon fått ligger det definitivt i farans riktning att det är hon som är den som är trovärdig.

Att vi har enormt svaga tingsrätter i Sverige kommer inte som en nyhet, snarare tvärtom.
2007-10-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en svensk tiger
Nu är det som tur var viss skillnad på juridik och moral.

Och jag tycker att det är viktigt att en domstol tar hänsyn till båda.
2007-10-16, 17:56
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazone
Tror inte hon mår så bra heller.

Ja det finns det ju läkarutlåtande på. Men killarna har inte ens börjat sin vandring än.

Hon får hjälp och stöd nu. Men killarna huja.. undrar om de ångrar sig eller om de önskar att de kunnat tänka lite före sina handlingar... som sagt deras vandring har bara börjat. Vilka jävla spån.
2007-10-16, 17:58
Bannlyst
JA då fick lögnerskan som hon ville....fast ändå inte. Insideinformation tyder på att hon ångrat att hon polisanmälde. Efter att ha reflekterat över situationen så insåg hon att det inte var så farligt som att kalla det våldtäkt. Gratulerar alla flator, feminister och alla andra veklingar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in