2007-10-06, 20:54
Medlem
ett av asen står som delägare till Selected Emc, vad är det för nåt?
2007-10-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
ett av asen står som delägare till Selected Emc, vad är det för nåt?

De driver klubbar. The Bank och The Vibe.
2007-10-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Moget! Våld har aldrig löst något. Du kanske ska erbjuda dom terapi istället. Dom mår nog inte så bra nu.

Våld löser inga problem men det gör inte lindriga straff för grova brott heller. Män med dålig kvinnosyn ska inte komma undan med sina ynkliga förklaringar.
Kvinnor är inte och kommer aldrig att bli en mans ägodel... och således kommer vi aldrig att acceptera bli behandlade som något man kan köpa!

Om du så häller tio flaskor champagne över min nakna kropp... ska du aldrig tro att du köpt mig.

Män som behandlar kvinnor illa ska må dåligt. Kanske går det inte att bestraffa dem.. men vetskapen av att de mår dåligt är i alla fall lite ränta på deras skuld.
2007-10-06, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Våld löser inga problem men det gör inte lindriga straff för grova brott heller. Män med dålig kvinnosyn ska inte komma undan med sina ynkliga förklaringar.
Kvinnor är inte och kommer aldrig att bli en mans ägodel... och således kommer vi aldrig att acceptera bli behandlade som något man kan köpa!

Om du så häller tio flaskor champagne över min nakna kropp... ska du aldrig tro att du köpt mig.

Män som behandlar kvinnor illa ska må dåligt. Kanske går det inte att bestraffa dem.. men vetskapen av att de mår dåligt är i alla fall lite ränta på deras skuld.

Håller inte med dig, i mina ögon har det inte enligt lagens mening begåtts någon våldtäkt. Det är inte heller olagligt att ha en dålig kvinnosyn eller manssyn heller för den delen. Rent generellt så tycker inte jag att alla män är svin eller potentiella våldtäktsmän. Visst finns det män som är svin precis som vissa kvinnor beter sig som svin, men det är inte olagligt i vårat land att vara ett svin.
2007-10-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Håller inte med dig, i mina ögon har det inte enligt lagens mening begåtts någon våldtäkt. Det är inte heller olagligt att ha en dålig kvinnosyn eller manssyn heller för den delen. Rent generellt så tycker inte jag att alla män är svin eller potentiella våldtäktsmän. Visst finns det män som är svin precis som vissa kvinnor beter sig som svin, men det är inte olagligt i vårat land att vara ett svin.

De flesta män jag känner är underbara. Faktum är att jag inte känner någon dålig man.
Lagen är en konstruktion alla vi tillsammans har förenats oss kring. Lagen är vårt skydd mot anarki och mot att människor löser sina problemen på ett privat plan. Jag värnar om rättssäkerheten!
Däremot... är inte lagen rättvis i alla lägen med våra mått mätt. Den är dessutom en koloss på lerfötter.
Människors modenycker växlar i snabbare takt än vad statens undersökande byråkrati hinner med. Av just den anledningen är inte lagen ajour med det som sker på gator och torg... eller Stureplan då, som den här tråden handlar om.
De som oblygt och utan egen kritik höjer sitt pekfinger och pekar på "lagen" som bevis för vad som är rätt och fel... kommer jag alltid se ned på... av skälet att de inte orkar tänka ett steg till och för att de gömmer sig bakom gamla mossiga regler någon har skrivit i en bok.
Lagen... är någonting vi människor skapar och den är, liksom språket, föränderlig.
Kvinnan däremot..är oantastbar i den meningen att oavsett mäns lust och kåthet... har dessa ingen rätt till förlustelse.
2007-10-07, 01:55
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
De flesta män jag känner är underbara. Faktum är att jag inte känner någon dålig man.
Lagen är en konstruktion alla vi tillsammans har förenats oss kring. Lagen är vårt skydd mot anarki och mot att människor löser sina problemen på ett privat plan. Jag värnar om rättssäkerheten!
Däremot... är inte lagen rättvis i alla lägen med våra mått mätt. Den är dessutom en koloss på lerfötter.
Människors modenycker växlar i snabbare takt än vad statens undersökande byråkrati hinner med. Av just den anledningen är inte lagen ajour med det som sker på gator och torg... eller Stureplan då, som den här tråden handlar om.
De som oblygt och utan egen kritik höjer sitt pekfinger och pekar på "lagen" som bevis för vad som är rätt och fel... kommer jag alltid se ned på... av skälet att de inte orkar tänka ett steg till och för att de gömmer sig bakom gamla mossiga regler någon har skrivit i en bok.
Lagen... är någonting vi människor skapar och den är, liksom språket, föränderlig.
Kvinnan däremot..är oantastbar i den meningen att oavsett mäns lust och kåthet... har dessa ingen rätt till förlustelse.

Så om en kvinna vill ha förnedringssex så borde alla män säga nej till det för att respektera henne? Myndiga människor fattar sina egna beslut. Vad som fick henne att plötsligt anmäla är det ingen som vet, men det finns inte mycket logik i det.
2007-10-07, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Så om en kvinna vill ha förnedringssex så borde alla män säga nej till det för att respektera henne? Myndiga människor fattar sina egna beslut. Vad som fick henne att plötsligt anmäla är det ingen som vet, men det finns inte mycket logik i det.

Du tycks inte ha alla stureplansbratsen i jeepen, eller hur man ska uttrycka sig. Förnedringssex är ett manligt ord och totalt främmande för alla kvinnor som sluppit uppleva det.
Att vara myndig betyder även att man är straffbar.
2007-10-07, 09:35
Bannlyst
Citat:
Du tycks inte ha alla stureplansbratsen i jeepen, eller hur man ska uttrycka sig. Förnedringssex är ett manligt ord och totalt främmande för alla kvinnor som sluppit uppleva det.

Jag har ingen aning om hur du levt ditt liv eller vad du har för erfarenheter, men tro mig det finns även tjejer som gillar förnedringssex, det finns tjejer som gillar både att bli förnedrade och att förnedra killar. Och om det nu finns människor som gillar det så förstår inte jag varför du ska sitta här och säga att det är fel det dom tycker om sexuellt. Vad folk gör i sina sovrum lägger jag mig inte i.
2007-10-07, 12:03
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:

Är det inte så att lagen/juridken åtnjuter såpass stort förtroende därför att den till stora delar är oföränderlig? Råder det inte en sorts normhierarki, där t.ex. grundlagar anses vara fundamentala och därigenom mycket svåra att förändra? Bygger i sin tur inte juridiken på ett antal rättsliga principer, vars oföränderlighet tack vare jurister, som genom skolning kommit att försvara dessa principer, i sin tur borgar för respekt och förtroende för allmänheten?

Såvitt jag förstått är väl t.ex. förutsägbarhet en viktig juridisk princip satt att värna allmänheten emot svängande politiska opinioner och moralpanik. Om man vill kalla det mossiga regler...Pja, jag ser det som skydd mot godtycklighet och maktfullkomlighet.
2007-10-07, 13:05
Medlem
johnjohns avatar
För några år sedan kunde man se pedofilporr som staten visade mitt på ljusan dag. Med det i åtanke så är jag inte förvånad över en friande dom.

Kvinnor och barn är rättslösa i Sverige.
2007-10-07, 13:28
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Jag känner själv tjejer som gillar förnedringssex och de har inte varit i närheten av Stureplan. Det är inte tjejer som jag skulle vilja ha sex med, men att påstå att sådana kvinnoar inte existerar är egentligen inget annat än att reducera kvinnans mångfacetterade sexualitet. Påstår du att tjejer bara knullar av kärlek också?
2007-10-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Påstår du att tjejer bara knullar av kärlek också?

... Mjoo...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in